Szkoda, że Ferrari nie startowało z lc. Nie wiem ile ma tesla, ale Italia z procedurą ma 3,2 do 100km/h. No i na zakrętach Ferrari robi tesle jak chce. Jeździłem taka Italia, dźwięk na żywo to coś wspaniałego.
@klark: Fajnie, że "na zakrętach (...) robi jak chce" rodzinne, 2 tonowe, 7 osobowe auto za 100k $ :D Zdziwiłbym się, gdyby było inaczej. Pewnie Tesla Roadster 3.0 będzie ciekawszym przeciwnikiem.
@LooZ: dlatego nie rozumiem porównania obu aut. Chyba nikt nie jeździ tesla z rodziną tak jak tutaj na filmie. Tak samo jak nikt nie jeździ Ferrari po bułki :) Dodatkowo film trochę tendencyjny, bo Italia startuje bez lc.
@Wieri: No zgadzam się tylko ten film nie miał udowodnić jak to tesla jest szybsza od Ferrari, tylko jak niewiele brakuje autu rodzinnemu do sportowych.
Zresztą... Tesla S kosztuje w najtańszej wersji 71k $ [strona producenta]. Auto idealne dla średniej klasy.
Zupełnie inne auta, inna półka cenowa i przeznaczenie. Ja tylko bronię wyższości Italii w hipotetycznym starciu na torze.
Nie byłem fanem elektryków, ale to one najprawdopodobniej sa przyszłością motoryzacji. Tesla jest bodajże pierwszym producentem, który oferuje w pełni funkcjonalny samochód elektryczny.
@piter12: Po prostu podejrzewam, że to nieco trudniejsza decyzja z punktu widzenia producenta niż tylko dodanie kolejnej opcji. A patrząc na to co się dzieje czasami w Ameryce to mogłoby to narażać Teslę na pozwy typu "kuszenie do niebezpiecznej jazdy".
Nie wiem czym tu się zachwycać. Normalny dla elektryków fakt, że od razu mają dostępne 100% mocny i nie muszą się wkręcać na obrotach zanim ją osiągną, dodatkowo z przerwą na zmianę biegu przy zupełnie bezstopniowym dostępie mocy w elektryku. Dlatego każdy elektryk będzie "katapultował się" na pierwszych metrach szybciej od dowolnego super auta.
@slipstream: masz rację, ale ferrari nie startuje z procedurą startu, a od wolnych obrotów, więc dla tego tesla tak wystrzeliła w porównaniu do ferrari.
Ale ludzie macie ból dupska, przecież wszyscy wiemy ze ferrari jest autem sportowym i na torze jest o niebo lepsze od tesli. Ten filmik to tylko ciekawostka pokazująca charakterystykę jazdy auta elektrycznego, tj. Duże przyspieszenie od początku i mała prędkość maksymalna, tylko tyle.
Super. Poszukajcie sobie teraz ludzi, którzy jeżdżą teslą i zobaczcie jakie mają z tym problemy. 500-600Wh/km takie jest zużycie tego samochodu przy mrozach. W dodatku jeżdżenie od stacji ładowania do stacji, nie wszędzie są SC, a tam gdzie trafi się 11kW to niestety ale dłuższe zwiedzanie okolicy zanim pojedzie się dalej. 1000 km w 22 godziny z przerwami na ładowanie. Elektryki? spoko, może kiedyś. fb.com/mojatesla
@bigbuck: Elektryki przyjmą się, ale pod warunkiem, że na jednym tankowaniu zrobią co najmniej 500 km, a jedno tankowanie nie będzie dłuższe niż powiedzmy te 15 minut.
@piotreek88: Kilka dni temu był znalezisko, że nowy Roadster otrzyma o 31% mocniejszą baterię co ze zmianą na opony o lepszych oporach toczenia i poprawkami aerodynamiki w budzie powinno pozwolić na 650km zasięgu. Znając Teslę można liczyć realnie na te 550-570km a to już coś. Później przyjdzie pora na Model S i te realne 470-500km stanie się faktem. Tak sobie obstawiam, że do 2020r. szczególnie po udanym i ciepło przyjętym
Tylko czemu sluzy takie zestawienie? Tesla NIE JEST samochodem sporotowym / wyscigowym. Moze jeszcze ktos zestawi to auto z traktorem przy oraniu w polu - pewnie Tesla tez nie da rady...
Komentarze (138)
najlepsze
Czas Tesli S (2012 310Kw) na torze Laguna Seca 1:48.92
458 Italia 1:36.22
Koniec tematu.
Zresztą... Tesla S kosztuje w najtańszej wersji 71k $ [strona producenta]. Auto idealne dla średniej klasy.
Według mnie i tak całkiem nieźle się spisuje.
Zupełnie inne auta, inna półka cenowa i przeznaczenie. Ja tylko bronię wyższości Italii w hipotetycznym starciu na torze.
Nie byłem fanem elektryków, ale to one najprawdopodobniej sa przyszłością motoryzacji. Tesla jest bodajże pierwszym producentem, który oferuje w pełni funkcjonalny samochód elektryczny.
Jeździłbym.
Powinien być [o ile już nie ma] system wyboru trybu jazdy: ekonomicznie ale daleko lub bardziej agresywnie ale krótszy zasięg.
Wystarczyłby jeden dodatkowy program do wyboru.
Czemu nie mieć czegoś co można mieć?
Inaczej jeżdżę swoim sedanem z rodziną a inaczej samemu - fajnie jest mieć w życiu trochę frajdy.
Quarter Mile Times
60D: 14 sec (vs 14.2