Dlaczego filmy w 48fps wyglądają nienaturalnie a w przypadku gier jest na odwrót
![Dlaczego filmy w 48fps wyglądają nienaturalnie a w przypadku gier jest na odwrót](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_iLIiuXecy97x1D9ThxeAC03VVCitQudf,w300h194.jpg)
Dlaczego filmy w 48fps wyglądają nienaturalnie a w przypadku gier sprawa wygląda odwrotnie? Bardzo ciekawy i dokładny artykuł na ten temat [ENG]
![ZeroTheorem](https://wykop.pl/cdn/c3397992/ZeroTheorem_8QuYFmyRuJ,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 129
Dlaczego filmy w 48fps wyglądają nienaturalnie a w przypadku gier sprawa wygląda odwrotnie? Bardzo ciekawy i dokładny artykuł na ten temat [ENG]
Komentarze (129)
najlepsze
- w filmach to jest kwestia lat przyzwyczajenia oraz faktu nieuczestniczenia w akcji, co ujęcia kamery nadrabiają kadrowaniem, powiększaniem, zatrzymywaniem się na kluczowych elementach.
-w grach to jest element od którego zależy życie gracza, w 30 fpsach nie zauważysz przeciwnika tak szybko jak byłbyś w stanie mając 60 fps kiedy oglądasz się naokoło siebie.
- kiedyś ktoś wymyślił że 24 klatki wystarczą bo robienie filmów/animacji na więcej klatek kosztuje zbyt wiele
- przez dziesiątki lat robiono film w takim standardzie
- ludzie przyzwyczaili się do małej ilości klatek i więcej wydaje się dla nich nienaturalne/złe
Jak w 24 klatkach na jednej klatce auto jest po lewej stronie a na następnej klatce po prawej stronie
źródło: comment_50qEFp0GBmAsu0Rc5YkAuTfCYE9oPmkd.jpg
Pobierz( ͡° ͜ʖ ͡°)
Więc tak-obraz nagrany na taśmie pokazuje nam płynny obraz bo tak spostrzega ,,świat" ludzkie oko. Potrafimy oglądać bliskie i dalsze obiekty jednym okiem. Szybko poruszające się obiekty jak samochód czy piłka też nie stanowią dla nas problemu o ile są w naszym bliskim polu widzenia.
Obrazy o różnej odległości i szybkości poruszania nie stanowią dla naszych
źródło: comment_7S3iBsCxyZDiwDqmxHszml8OMJ1Eo4kS.jpg
PobierzNie wiem jak ktoś może mówić, że w kinie 48 to lepiej niż 24. Stawiam, że piszą to ludzie, którzy nigdy nie byli w kinie na tych