Drażni mnie ten przepis o minucie postoju. Jak sobie ustawodawca wyobraża jazdę zimną nierozgrzanym autem, z zamarzającymi ciągle szybami i to z obu stron. Co gorsza, pewna opiniotwórcza osobistość z krakowskiego WORDu, to samo poruszała. Bezpieczeństwo przede wszystkim! Nawet z włączonym na postoju silnikiem!
@Buchomodozor: Zależy jak dynamicznie jechał wcześniej. Po bardzo spokojnej jeździe można gasić od razu. Po bardzo dynamicznej prawie rajdowej to i 5 będzie za mało. Dużo zależy od temp. zewnętrznej.
W lecie po upalaniu musiałem chłodzić nawet 10 minut.
Najlepiej otworzyć maskę, zobaczyć czy turbo się świeci i chłodzić do momentu aż przestanie świecić + jedną minutkę do tego (oczywiście metoda działa tylko w nocy).
Dzisiaj po pracy wsiadam do auta, przekręcam kluczyk a tu kontrolka od świec żarowych się nie zapaliła, myślę sobie:
-Ładnie, aku padł i nie zapali.
Ale kręcę rozrusznikiem i kręci ładnie, lecz nie załapuje, po 3 kilkusekundowych próbach doszedłem do wniosku że pompa nie podaje paliwa, wróciłem do pracy, wziąłem kawałek przewodu podłączyłem go pod elektrozawór pompy (tam gdzie jest niebieskie, po prawej u góry) wtryskowej i pod
Jak wam diesel ciężko odpala w zimę to kupcie taki dodatek do paliwa, wlewany do baku co pomaga w rozruchu. U mnie bez to była ciężka sprawa z tym jakimś "dopalaczem" to bez problemu.
@harpia: nie jestem pewien czy to usmieszek szydery czy nie, ale zdecydowanie nie nalezy uruchamiac webasto w garazu ani w innych pomieszczenaich zamkniętych ze względu na niebezpieczeńśtwo zatrucia tlenkiem węgla.
Komentarze (41)
najlepsze
W lecie po upalaniu musiałem chłodzić nawet 10 minut.
Najlepiej otworzyć maskę, zobaczyć czy turbo się świeci i chłodzić do momentu aż przestanie świecić + jedną minutkę do tego (oczywiście metoda działa tylko w nocy).
Dzisiaj po pracy wsiadam do auta, przekręcam kluczyk a tu kontrolka od świec żarowych się nie zapaliła, myślę sobie:
-Ładnie, aku padł i nie zapali.
Ale kręcę rozrusznikiem i kręci ładnie, lecz nie załapuje, po 3 kilkusekundowych próbach doszedłem do wniosku że pompa nie podaje paliwa, wróciłem do pracy, wziąłem kawałek przewodu podłączyłem go pod elektrozawór pompy (tam gdzie jest niebieskie, po prawej u góry) wtryskowej i pod
Poznacie wówczas, kiedy i po co wciskać gaz przy rozruchu silnika w Waszych samochodach.
Dziękuję za uwagę ;]
PS: Dla niekumatych: instrukcje są w internecie, na aukcjach, w ASO...
PPS: Turbo chłodzę jeżdżąc kilka minut wolniutko po okolicy. Słucham silnika, wydechu - relaksuję się ja i samochód.
Z resztą z instrukcji obsługi jasno wynika.