Największe polskie statki – flota handlowa
Obecnie największym polskim statkiem handlowym jest masowiec Karpaty wraz z bliźniaczymi jednostkami – Beskidy, Sudety i Tatry. Jednostki te mają po 228/229 metrów długości i tonaż 82138 DWT (jest to jednostka określająca maksymalną nośność jednostki wyrażoną w tonach).
drooeed z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 33
Komentarze (33)
najlepsze
I na tym można zakończyć bajanie o polskiej flocie.
@Sentinel: Tak, skąpi armatorzy uciekają pod tanie bandery, ale jednak w państwach z dostępem do morza pływa wiele jednostek z ich banderą narodową (lub pod drugim rejestrem).
A ile jest teraz statków z polską banderą? Oczywiście mówimy tylko o statkach handlowych pełnomorskich, a nie o okrętach wojennych, statkach
Jasne, że najbiedniejsze spółki mają statki pod tanimi banderami, ale jeśli się wzbogacą to dążą do powrotu pod bandery normalnych państw, choć wtedy preferują drugie rejestry.
@Obserwator_z_ramienia_ONZ: Nie wszystkie stocznie, tylko te, które utrzymywały się z dotacji, naciąganych preferencyjnych kredytów itp.
Taka np. Stocznia Remontowa w Gdańsku świetnie sobie radzi. Robi naprawdę dobre i cenione na zachodzie jednostki. Sam pływałem na przebudowywanych tam tankowcach (przebudowane na shuttle tanker - tankowce odbierające ładunek od instalacji na morzu) i to były dobrze wykonane konstrukcje. Norwegia sobie