Najpierw techniczny aspekt:
Jakiś czas temu zostałem abonentem jakże szacownej i jakże wspaniałej sieci komórkowej Plus i w tej o to sieci kupiłem również internet do domu zwący się dumnie i z pompą "
Internet Power LTE 20GB", tak wygląda tabelka określająca przysługujące mnie, jako abonentowi owej usługi, parametry:
Łatwo zauważyć, że przez pierwsze 20GB transferu w danym okresie rozliczeniowym ściągam na full spidzie nawet do 150Mbps (przynajmniej na papierku, bo nigdy nawet połowy takiego transferu danych nie osiągnąłem), następnie po wykorzystaniu tego transferu mam obcięty transfer do 10Mbps przez resztę dni w danym okresie rozliczeniowym - usługa ta nazywa się " LTE bez limitu" i jak nazwa wskazuje te 10Mbps powinienem mieć niezależnie od ilości ściągniętych danych.
Teraz moja historia życia, czyli dlaczego Internet Power LTE 20GB wcale taki _POWER nie jest:_
Pech chciał, że byłem chory przez pierwszy tydzień trwania nowego okresu rozliczeniowego, więc co będę robił? - pomyślałem sobie, no i hop, siup, ściągam sobie filmy w HD i gry komputerowe, razem w jakieś dwa dni ściągnąłem 35-40GB danych. Nic specjalnego, pewnie niejedna osoba na steamie ściąga w jeden dzień 30GB.
Do tego pewnie reszta mojej rodziny korzystała z internetu, być może również dość aktywnie, ogólnie w domu mam podłączone na stałe z 5 komputerów, tablety, telefony, bramki SIP i generalnie jak filmik na youtube to na bogato - w HD. (-;
Więc w pierwszy dzień wykorzystałem 20GB, później spokojnie dalej kontynuowałem pobieranie gier z prędkością 10Mbps wszystko zgodnie z umową. Niestety jakieś dwa dni później okazało się, że internet ostro zamula - myślę sobie pewnie jakieś problemy techniczne, więc czekam dalej. Po kilku dniach zadzwoniłem do helpdesku i starałem się dowiedzieć co się stało. Pani zacytowała część umowy, z której dowiedziałem się, że mają prawo do:
Zgodnie z rosnącym zużyciem danych przez abonenta, Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych w ramach usługi "LTE bez limitu" (...) a w tym obniżenie prędkości transmisji danych do 32kb/s
i ze nic nie da się zrobić, bo po prostu za dużo zużyłem ich transferu
BEZ LIMITU (sic!).
Konkluzja:
Tak więc drodzy Wykopowicze, Miraski Drogie, jeśli będziecie chcieli mieć internet w domu, to przestrzegam Was: Nie dajcie się nabrać na "
LTE BEZ OGRANICZEŃ" w Plusie, ponieważ "
LTE BEZ OGRANICZEŃ" to pusty slogan reklamowy, służący do nabijania abonentów w butelkę. Zastanówcie się dwa, a najlepiej trzy razy zanim skusicie się na kolorową reklamówkę zapewniającą Was o internecie "
LTE BEZ OGRANICZEŃ". Oferta może być dobra dla ludzi, którzy nie chcą aktywnie używać internetu, wtedy oferta może być warta rozpatrzenia - tylko kto lubi być OGRANICZANY w usłudze "BEZ OGRANICZEŃ"?
tl;dr
Mam internet LTE w Plusie
bez limitu ściągania danych - 10Mbps, jednak wyczerpuje owe "
bez limitu" w 2-3 dni dość intensywnego (ale nie niewiadomo jak zabójczego) użytkowania i przez resztę miesiąca (27 dni lub więcej) będę miał mega niestabilny internet o zawrotnej prędkości
32kbps. Generalnie stanowczo nie polecam usługi, no chyba, że do samego YOU-TUBE i skype czy coś w ten deseń. Jeśli chcesz ściągnąć grę z Steama, to już okaże się to powodem do obcięcia transferu do 32Kbps.
Komentarze (318)
najlepsze
Swoją droga nadaje się to do uokiku reklama w tv ewidentne wprowadza w blad.
A tak poważnie. Ja p?#$!#%ę. Trzeba być naprawdę zjebem leśnym i nieukiem totalnym, żeby już na samym początku nie zauważyć, że PLUS/CP robi ludzi w c?$@@ aż w oczy kuje! Jak pisałem i mówiłem, że oni nie są w stanie realnie każdemu zapewnić prędkości już nawet nie tyle deklarowanej maksymalnej co nawet minimalnej - to zaraz
Też mam net w plusie od 2 miesięcy tylko, że POWER LTE 35GB, 99zł obecnie płacę...
Szybkość jak na załączonym poniżej obrazku :(
Oprocz historii z wykopu jeszcze kiedyś mialem przygodę z internetem u nich - miałem pre-paida i wykupiony pakiet 1GB i kilkadziesiąt złotych na koncie. Skończyl mi się pakiet, tak nagle i nie dostałem lub nie przeczytalem sms-a, że już pakietu nei mam i korzystałem z neta dłużej, te kilkadziesiąt złotych wsiąkło w kilkadziesiąt sekund, ale to nic, może to była nawet
[ciach]
@nash: też raz tak miałem. Do testów kupiłem prepaid plusa, jakiś stary telefon i podłączyłem do urządzenia które sobie zestawiało połączenie vpn. Po miesiącu buło po testach, wyłączyłem testowy koncentrator vpn - ale urządzonko sobie leżało pod
Kolejna sprawa, człowieku co ty ściągasz? Ja się nie dziwię, że
Kiepski zasięg i do tego mają limity, nie informując o tym klientów
Coś na zasadzie kup pan i #!$%@?.
Na szczęście zareklamowałem i oddałem to wp$?!u.
xD
Mają największy zasięg LTE w kraju.
- tzw. brak limitu obowiązuje tylko przy transmisji lte/hspa+ (na to akurat byłem przygotowany)
- poza zasięgiem lte/hspa+ jest 30gb limitu,
- po ściągnięciu 100gb mają prawo graniczyć prędkość do 2MB/s
- 49,99zl jest to cena promocyjna przy e-fakturze i zgodach
chyba jednak kto inny tu nie czyta ze zrozumieniem...
nie o to chodzi, czy regulaminy dopuszczają ograniczanie - to jest jasne. Gdyby nie było zapisów, od razu by beknęli w sądzie i nie było by tematu. Inna sprawa, czy takie zapisy są zgodne z prawem.
W tym miesiącu pierwszy limit dostałem przy 50GB (głównie nastukane na siatkówce która miała się nie zliczać), a teraz mam 0,5Mb i nawet stron nie da się przeglądać..
Do tego obsługa klienta porażka - na infolinię nie idzie się dodzwonić, na zgłoszenia nie odpisują wcale, a reklamacje odrzucają po regulaminowych 30 dniach odpisując nie na temat.
Zdaję
Zresztą ten darmowy LTE jest już chyba od kwietnia, nie wydaje mi się, aby danie za darmo przez 8 miesięcy darmowego lte było dymaniem klienta.