Przywrócenie do życia 100-letniego 26 konnego Diesel'a.
1919 Blackstone hot bulb 26HP stationary engine start up, Beautiful original engine running for the first time in 49 years on the 1st January 2014, this engi...
Burza2014 z- #
- #
- #
- 66
1919 Blackstone hot bulb 26HP stationary engine start up, Beautiful original engine running for the first time in 49 years on the 1st January 2014, this engi...
Burza2014 z
Komentarze (66)
najlepsze
To nie jest typowy diesel, tylko silnik średnioprężny (żarowy), taki prekursor współczesnego wysokoprężnego (diesla).
Ów silnik żarowy to konstrukcja juz historyczna. Ostatnie egzemplarze produkowano w latach bodajże 50-tych.
żeby go odpalić trzeba było podgrzać tzw gruszke, bo sam z siebie wytwarzał zbyt małe ciśnienie i nie było warunków, zeby zaszedł samozapłon. Dopiero jak silnik sie rozgrzał, to działał samoczynnie.
Ponadto duzo ważył, a miał stosunkowo małą moc
Jeżeli Wielki Piec stanowi serce zakładu, to jego płucami jest jedna z największych na świecie maszyna parowa dostarczająca sprężone powietrze.
Dmuchawa tłokowa (bliźniacza o mocy 800 KM) wyprodukowana została przez niemieckie ,,Towarzystwo Akcyjne Budowy Maszyn Braci Klein” w Dalsburgu, oddział w Rydze. Maszyna wytwarzała dmuch powietrza do nagrzewnic o ciśnieniu 0,5 atm. w ilości 11 tys. m3 na godzinę. Koło zamachowe o
@Jarek_P: W zasadzie nie jest to diesel, tylko silnik średnioprężny. Nie ma tam wtrysku, tylko coś w rodzaju bardzo prostego gaźnika, bez przepustnicy. "Gaźnik" był regulowany tylko zaworem igłowym i albo działał na 100% albo wcale.
były to silniki stacjonarne i przekazywały napęd przeróznym maszynom za pomoca pasów transmisyjnych
@agablazej: używano ich jako instrumenty muzyczne.
Przy 26HP wg wzoru moc[HP] x 5252 ÷ obr/min = moment [lbft] daje 265252/180=759 lb*ft czyli 988Nm
@pan_alternator:
Coś mało ci wyszło. Ale tak się kończy mieszanie różnych jednostek i dziwacznych magicznych formuł. Szczególnie niepoprawnych.
Po ludzku wygląda to tak:
180 obr./min*2pi/(60 s/min) = 18,85 rad/s
26 HP*745,7 W/HP=19388 W - 745,7, nie 736 bo to nie są konie kontynentalne
19388 W/(18,85 rad/s)=1029 Nm
Diesel zawsze a propsie.