Nie uczyć matematyki i fizyki, bo to okultyzm!
Profesor filozofii z Krakowa pisze w Gazecie Wyborczej, że należy uczyć w szkołach mniej przedmiotów ścisłych, bo "użytkownicy równań są niebezpieczni dla społeczeństwa".
- #
- #
- #
- #
- #
- 232
Profesor filozofii z Krakowa pisze w Gazecie Wyborczej, że należy uczyć w szkołach mniej przedmiotów ścisłych, bo "użytkownicy równań są niebezpieczni dla społeczeństwa".
Komentarze (232)
najlepsze
Mam wrażenie, że zamierzenia Profesora zostały nieprawidłowo odebrane. Myślę że nie chodziło mu o to by odbiorca odebrał ten artykuł jako krytykę nauk ścisłych. Wydaje mi się iż założeniem myśli Profesora było podkreślenie zaniedbanych nauk humanistycznych na rzecz nauk ścisłych, co jest powszechnie kultywowane w polskich szkołach. Proponuje samemu porównać ilu i jakich przedmiotów ścisłych oraz humanistycznych uczyłeś
a) nie atakowałem ciebie tylko to co napisałeś
b) również odebrałem twoją wypowiedź tak jak ją napisałeś
c) jesteś tak samo anonimowym "nikim" jak ja (choć ja nie uważam ciebie za nikogo) - swoją drogą kto tu kogo obraża?
"Kto dał Ci prawo to stwierdzenia, że się mylę w własnych przemyśleniach?"
konstytucja RP?
"Po prostu wystosowałem reprymendę i pytanie o Twoją tożsamość, która powinna dać Ci do zastanowienia."
reprymendę,
Dla przykładu:
Gdy ścisłowiec widzi że np roślina rośnie, to weżnie to pod mikroskop, zbada i powie że temu rośnie bo jest zbudowana z komórek które się rozwijają, przeprowadzają fotosyntezę itd
Humanista powie "Jakie to piękne", no co najwyżej napisze o tym wiersz....
Pewien znany humanista powiedział kiedyś „Nie ma gałęzi matematyki, choćby nie wiem jak abstrakcyjnej, która pewnego dnia nie zostałaby zastosowana do zjawisk realnego świata”
Można się z nim zgodzić albo i nie, ale z całą pewnością niektóre z początku czysto abstrakcyjne twory zastosowanie znalazły.
Prosisz o przykład weźmy więc takie,
Bez humanistów nie byłoby państwa i gospodarki? To tak jakby twierdzić, że bez fizyków nie było by grawitacji.
Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby ustawi i inne normatywne akty prawne byłyby gorsze gdyby wśród piszących je byłoby więcej inżynierów.
Zreszta, Akademia Pedagogiczna mowi sama za siebie. Ten pan w zyciu nikogo poza bezrobotnymi nie wyksztalcil.
Humanistyka jest niczym.
(too lazy to google)
1) jak nie umiesz policzyć równania tak szybko jak komputer to znaczy że uzyskany przez komputer wynik jest nieprawidłowy?
2) nie wszystko jest tylko 0 lub 1
3) nie wszystko można przedstawić za pomocą równań
4) wszyscy liczą wg tego samego, wyuczonego, wzorca. Czy to jest jedyny wzorzec?
5) jak zrozumiesz punkty 1 - 4 to jest szansa że lepiej zrozumiesz tekst Profesora z krórym w dużej części się
2) Istnieje pojęcie logiki rozmytej.
3) Nie wszystko, to prawda. Życie jeszcze na długo pozostanie dla nauki częściową zagadką. Ale nawet uczucia są ściśle związane z procesami fizycznymi i chemicznymi zachodzącymi w mózgu.
4) Matematyka dostarcza wielu podstawowych 'klocków' - zasad i metod, z których wybiera się te pasujące do sytuacji. Taka ciekawostka - 2+2 może być równe 1, a okrąg (rozumiany jako zbiór punktów równoodległych
2) nie wszystko jest tylko 0 lub 1
3) nie wszystko można przedstawić za pomocą równań
4) wszyscy liczą wg tego samego, wyuczonego, wzorca. Czy to jest jedyny wzorzec?
5) jak zrozumiesz punkty 1 - 4 to jest szansa że lepiej zrozumiesz tekst Profesora z krórym w dużej części się zgadzam
Ad.1 Po