MBank - ile kosztuje historia logowania?
Witam,
MBank, na prośbę o udostępnienie historii logowań do konta za okres jednego miesiąca zażądał ode mnie kwoty 100,00 PLN (data, status, IP). Nowoczesny bank?
Moje konto zostało zablokowane po 3 nieudanych próbach logowania. Zdziwiło mnie to, gdyż ostatni raz logowałem się około 1,5-2 tygodnie wcześniej i wszystko było ok. Zaistniało podejrzenie, że logować mogły się osoby trzecie. Do logowania potrzeby jest NIK, a ten znam tylko ja i bank.
Sprawdziłem liczniki na infolinii (wszystko ok) i napisałem maila "REKLAMACJA" z opisem sytuacji i z prośbą o dostęp do historii logowania. Wiadomość zawierała zarówno dokładny opis sytuacji jak i prośbę o wyjaśnienia. Otrzymałem odpowiedź, że logi to dyspozycja niestandardowa i kosztują 100,00 PLN. Poprosiłem o potwierdzenie tej informacji i ponownie poinformowałem, że chodzi również o nieautoryzowane logowanie i możliwy wyciek danych osobowych. Te problemy leżą jak najbardziej w interesie banku (powinny). MBank potwierdził kwotę, a z treści reszty wiadomości nie wynikało, aby wewnętrznie podjęto jakiekolwiek działania sprawdzające.
Po wysłaniu informacji o zamknięciu konta i nagłośnieniu całej sprawy (Wykop, DI, GIODO, KNF) otrzymałem wiadomość z przeprosinami i informację o możliwości zgłoszenia reklamacji. Cały czas byłem przekonany, że już pierwsza wiadomość była takim zgłoszeniem.
Reasumując:
1. Mbank != bezpieczeństwo: brak historii logowania, brak hasła maskującego. Te funkcje są w innych bankach. Nie rozumiem po co zmieniać system wprowadzając graficzne fajerwerki, nie poprawiając zabezpieczeń.
2. Otrzymałem 3 wiadomości, każda od innego pracownika (ale z zachowaniem historii). Powierzchowne zapoznanie się z tematem "czuć" było po niepełnych odpowiedziach.
3. In plus (mimo słabej jakości) zaliczyć należy szybkość reakcji i odpowiadanie nawet w sobotę.
Pozdrawiam,
Bartosz.
Komentarze (134)
najlepsze
2. Uzyskaj 8000 zł nieujawnionego przychodu (tj. >5 minimalnych krajowych)
3. Odbierz list z UKS
4.
Ale jeden wk!$?iony klient robi za stu, czego tu i ówdzie nie potrafią zrozumieć.
Ot, chociażby po cichaczu Ci aktywują wszystkie bankomaty w PL za 5 PLN/mies, czy pobierają inne opłaty (były takie znaleziska), albo właśnie to co w tym znalezisku.
Pomijam już wydzwanianie i wciskanie OC, AC, (nie mam nawet samochodu...) i innych
Generalnie polecam wszystkim KNF są bardzo pomocni i bankom mięknie rurka jak dostają od nich
Ale to nic, wprowadzając system achivementów dali mi ostateczny powód aby się z nimi pożegnać. Nie o to chodzi, ze mi rażą bardzo - można je wyłączyć. Wprowadzając je dali mi jednoznacznie do zrozumienia, jaki typ klienta jest dla
- ing, chore logowanie, typu damy Ci 40 znaków i "wprowadź 3 znak hasła, wprowadź 7 znak hasła", co sprawia, że muszę za każdym razem rozpisywać sobie dość długie hasło na znaki, dwa razy zablokowałem konto w ten sposób :/
- idea, testuję, ale w weekend nie działają przelewy 24, blucash nie działa wcale, tylko elixir :/
-mbank