Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko237
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

2891

Jeśli miałeś wątpliwości co do zajść z Baumanem, to teraz ich mieć nie będziesz

Jeśli miałeś wątpliwości co do zajść z Baumanem, to teraz ich mieć nie będziesz

Szokujące!Trzymano nas 7 godzin. Na początku pod zarzutem wtargnięcia (na otwarty wykład!). Potem było coś o nawoływaniu do nienawiści. Gdy prowadzono mnie na komendę zapytałem za co jestem zatrzymany. Policjant odpowiedział, że coś się znajdzie.. czyli uczestnik wydarzeń z Kolibra o całej sprawie.

jozwa-maryn
jozwa-maryn
z
wykop.pl
dodany: 20.05.2014, 04:41:37
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    bauman
  • #
    koliber
  • 243
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jednym z ukaranych w #baumangate (5000 zł!) jest nasz znajomy z Wrocławia, członek Kolibra - Łukasz. Przeczytajcie co ma do powiedzenia w sprawie wyroku!



Witam,
nie będę powtarzał tego co wyczytacie w medialnych relacjach, postaram się przybliżyć istotne niuanse tego pokazowego procesu i okoliczności których doświadczyłem..
Proszę Was o pomoc w rozpowszechnianiu prawdy...

Na początek uprzedzę wątpliwości co niektórych:
- nie, nie jestem narodowcem (choć mi nie przeszkadzają)
- nie, nie jestem z tzw. środowisk "kibolskich" (jw.), a współobwinionych miałem przyjemność poznać na komendzie i w trakcie procesów
- nie przyszedłem na wykład w celu siania zamętu, nie zdawałem sobie sprawy że odbędzie się zorganizowany protest kibiców
- tak, zgadzam się, protest był niskich lotów, ale jeszcze niższych "autorytet" gościa.. Jednak za niskie loty nie wolno wsadzać ludzi do aresztu i dawać wielotysięczne kary

W życiu prywatnym jestem tzw. praworządnym obywatelem-nudziarzem bez ŻADNYCH dotąd kłopotów z prawem, pracującym (przedsiębiorca), z wyższym wykształceniem ekonomicznym, utrzymującym z podatków ten kraj, udzielającym się od czasu do czasu w organizacjach pozarządowych. Nie żadną postacią publiczną, przeciętny Wrocławianin którego poczucie niesprawiedliwości pchnęło w czerwcu 2013 na wykład kogoś kto tępił naszych bohaterów.

Do rzeczy.

Różne kurioza i farsy z przebiegu procesu, a raczej ich wycinek:
- policja naliczyła mi w sumie ok. 7-10 sekund rzekomego protestu werbalnego. Za to 5000 zł. I tylko za to. Jedna z najwyższych kar, mimo że byłem najmniej aktywny. Głównie stałem i siedziałem, na nagraniach widać że jestem spokojny..
- obok mnie obwinionym i ukaranym (2000 zł) był człowiek z Solidarności Walczącej który otrzymał od Prezydenta RP order za działalność antykomunistyczną. Podczas odczytu wyroku miał go na p----i. Utrzymywał że jego udział w proteście jest kontynuacją działalności z lat 80-tych. W razie odrzucenia apelacji zapowiedział odesłanie orderu prez. Komorowskiemu
- sąd w uzasadnieniu przyznał że wyrok jest nadzwyczaj surowy, ale że ma to zadziałać prewencyjnie - nieźle prawda?
- sąd w uzasadnieniu stwierdził, że mjr Bauman jest starszym panem którego wybór drogi życiowej w '45 nie podlega ocenie ...
- na rozprawach pojawiali się kombatanci AK i Kornel Morawiecki, gorąco nas wspierając. Dziękuję!
- wygląda na to że nasze materiały dowodowe ani świadkowie nie miały żadnego znaczenia
- sąd powołał się na świadków: pracowników UWr mimo że ich zeznania w wielu miejscach były pokrętne, niezgodne z prawdą, przeczące sobie wzajemnie. Obrona to wypunktowała. Np. prez. Dutkiewicz w zeznaniu stwierdził że to On wezwał policję. Pan Jezierski z UWr z kolei zeznał że to On samodzielnie podejmował taką decyzję, bez prezydenta. Nieścisłości było o wiele więcej.
- sąd i świadkowie powoływali się na to, że gościem był konsul Niemiec. Odczucie - przecież sam kolonizator wizytował swoje kolonie... a tu taki skandal
- byłem obwiniony (jak wszyscy) z art. 51&1. czyli w skrócie wybryk który wywołał powszechne oburzenie/zgorszenie. Aby taki wybryk miał miejsce muszą zachodzić okoliczności takie jak:
a) zachowanie (wybryk) musiał być podjęty Z ZAMIAREM NARUSZENIA REGUŁ współżycia społecznego. Oczywiście nie taki był mój zamiar.
b) musiał nastąpić skutek w postaci powszechnego zgorszenia, odrazy społecznej. Udowadnialiśmy, że (przeliczone) ok. 90% czytelników RÓŻNYCH mediów np. onet, interia, gazeta wrocławska - w komentarzach i ocenach solidaryzuje się z nami. Że bucząca część publiki była nie tyle społeczenstwem a jego określoną politycznie częścią, a która ogólnie może należeć do mniejszości w społeczenstwie
c) liczy się nastawienie sprawcy. Powinno ono być lekceważeniem dla norm społecznych w życiu.
NIE BYŁO ZNAMIENIA SPOŁECZNEJ SZKODLIWOŚCI CZYNU.
- pracownicy UWr mówili że "zawsze wpuszczanie policji na uniwersytet jest przykre". Tyle że takie rzeczy nie działy się nawet w PRL
- pracownicy UWr mówili, że nie mogliby odwołac wykładu z powodów nacisków społecznych. Tyle że juz to robili. Przykłady: ks. Isakowicz-Zalewski, dr Jerzy Nowak
- część pracowników UWr, profesorowie otwarcie i publicznie się z nami solidaryzuje np. prof. Marczak (jest ich więcej)

Wreszcie sam Z. Bauman, najwiekszy pokrzywdzony według naszych władz, stwierdził, że to dobrze, że młodzi ludzie się interesują a historia budzi kontrowersje.

Policja żądając surowych kar tydzien temu uzasadniała m.in.
- postawa obwinionych (bez podziału na osoby, a więc także mnie) wskazuje na pogardę dla obowiązujących norm społecznych i nie rokuje poprawy.
Przepraszam bardzo. To ja płacę podatki, nie mam problemów z prawem, żyję spokojnie, czasem wykładam na Uniwersytecie Ekonomicznym w zakresie przedsiębiorczości w inkubatorach, organizowałem niejedną debatę (także z prez. Dutkiewiczem w Wyższej Szkole Bankowej), zbiórki krwi itd itp. - ja nie rokuję??!
- publika biła brawo gdy ich wyprowadzaliśmy.
Super! Babcie krzyczące "na Sybir ich!" (wiem, trudne do wyobrażenia), młodzieżówka SLD, komuniści, socjaliści i miłośnicy Baumana bili brawo, konsul niemiecki odetchnął z ulgą gdy polscy bandyci zostali spacyfikowani...
- powołano się na zeznania świadków, którzy poświadczali w wielu miejscach nieprawdę lub półprawdę.

Mała retrospekcja z mojej strony..
Dlaczego tam poszedłem:
- poczucie przyzwoitości. Czuję się patriotą, o tym jakiego rodzaju "autorytet" będzie lansowany na UWr dowiedziałem się dzien wcześniej pocztą pantoflową. Poczułem, że nie wiem co, ale muszę coś z tym zrobić.
- krew mojej rodziny przelana w Katyniu tzw. ukrainska lista katynska
- wynik dotychczasowej działalności. Na studiach współtworzyłem i kierowałem NZS, potem na zasadzie zwykłej tzw. obywatelskiej aktywności w ramach wolnego czasu udzielałem się w kręgach konserwatywnych m.in Koliber i Sapere Aude. Moim ideałem jest II Rzeczpospolita w której większość narodu "gdzieś przynależała i działała"
- w czerwcu 2013 byłem od roku związany z Sapere Aude, dokąd zaproszono mnie jako do organizacji nowoczesnych patriotów. Obecnie nie udzielam się w SA ze względu na związk z .... prez. Dutkiewiczem, z którym nie jestem w stanie się utożsamiac. Nie byłem jedynym obecnym na wykładzie członkiem SA.

A więc prezydent Dutkiewicz mówiąc o nacjonalistycznej hołocie w Jego mieście nie wiedział że tytułuje tak m.in. organizację którą mocno rekomenduje.. Z mediów się tego nie dowiecie.

Jaki był mój plan:
- zakupiłem odświętnie koszulkę z emblematem przekreślonego sierpa i młota. Chciałem usiąść w 1-szym rzędzie naprzeciw mjr. Baumana tak by widział, że młodzi Polacy pamiętają. Na koniec wykładu planowałem zadać jakieś niewygodne pytania - o ile będzie możliwość.

Fakty z "wykładu":
- wykład nie był wykładem jako takim. Było to wydarzenie polityczne z udziałem prezydenta Wrocławia organizowane jak się okazało przez niemiecką socjaldemokrację i SLD (tak twierdzi pan prezydent). A więc jak na wydarzenie polityczne przystało protest werbalny w demokracji się zdarza
- publika nie była taka zwyczajna. W pierwszych rzędach widziałem wiele osób z sympatiami komunistycznymi typu czerwone szelki i koszulki z napisem "angry reds", była też młodzieżówka SLD, różnej maści zwolennicy "profesora". Już na pocz. gdy szukałem dla siebie miejsca reagowali (ku mojemu zdumieniu) agresywnie na koszulkę. Padały inwektywy, publika z 1-szych rzędów udawała że wolne miejsca koło nich są zajęte. W koncu usiadłem sam jeden w środku sali. Jakieś dziewczyny zagadywały mnie: "po co tu przyszliście faszyści, bandyci" (sic!) itp. teksty. Po rozpoczęciu się protestów byłem m.in. opluty, jakiś sympatyk Baumana przytknął twarz do mojej twarzy licząc na agresję z mojej strony. Ubliżano mi środkowym palcem, podszedł też ochroniarz który pogardliwym gestem kazał się oddalić (byłem bliżej przodu niż tyłu sali). Większość z tych okoliczności mam uwiecznione na nagraniach
- MOCNE. Gdy antyterrorysta nakazał mi opuścić salę jedna z 2 babć siedzących blisko mnie rzuciła tekstem ... "Na Sybir ich!". To też wiele świadczy o "publice" na którą w uzasadnieniu wyroku powoła się sąd...
- nie było ze strony organizatorów żadnych wezwan do opuszczenia sali. Gdy tylko zjawiła się policja - wszyscy wyszli bez stawiania oporu.

Zatrzymanie:
- SPAT wyprowadził mnie i zostawił w spokoju. Zaczekałem na koleżankę która w geście solidarności opuszczała salę za mną. W międzyczasie kibice się rozbiegli, policja ewidentnie szukała "kogo by tu zatrzymac" Spokojnie, nieświadomi zagrożenia wychodziliśmy z UWr kiedy policjant spojrzawszy na mą koszulkę podszedł i nakazał odejść na bok w celu niby wylegitymowania. Wtedy przez radio padło "bierzemy wszystkich" i poprowadzono mnie do więźniarki gdzie już było kilkunastu zatrzymanych.

Na komendzie:
Trzymano nas 7 godzin. Na początku pod zarzutem wtargnięcia (na otwarty wykład!). Potem było coś o nawoływaniu do nienawiści (raz sierpem, raz ... itp). Gdy prowadzono mnie na komendę zapytałem za co jestem zatrzymany. Policjant odpowiedział, że coś się znajdzie.. inni policjanci w rozmowach między sobą nie kryli zdziwienia że jesteśmy trzymani

Moje podsumowanie..
Całą sprawę odbieram w ten sposób. Przypadkiem stałem się "ofiarą" precyzyjnie przygotowanego spektaklu mającego "utrzeć nosa" coraz śmielej protestującym młodym Polakom, interesującym się życiem politycznym swojego kraju - tak jak ma to miejsce w normalnych demokracjach.
Tak jak zresztą sąd uzasadnił, surowy wyrok ma tutaj być prewencją. A więc szary człowieczku, choćbyśmy stawiali kolejny sowiecki pomnik w centrum Twego miasta, choćbyśmy chcieli pochować samego Jaruzelskiego na Wawelu, ty siedź cicho bo możesz siedzieć albo zapłacisz dużo pieniędzy.. Przygotowano kamery, antyterrorystów, uzbrojoną po zęby policję i zarzucono sieć w którą mieli wpaść narodowcy i kibice, tak aby w pokazowym procesie utrzeć im nosa.
Na kanwie tamtych wydarzen prezydent Dutkiewicz lansował potrzebę utworzenia specjalnej policji chroniącej społeczenstwo przed przejawami "rasizmu, ksenofobii" i innych wymysłów. Pamiętam z materiałów prasowych jak nasz pan prezydent chwalił się, że uzyskał dodatkowe miliony na wyposażenie policji.
Sprawa ta z zupełnie niedopuszczalnymi wyrokami pokazuje, że demokracja w Polsce zdaje się być zagrożona, że grożą nam standardy wręcz białoruskie i na każdego kto nie zgadza się z linia władzy – paragraf się znajdzie.. Oczywiście będę apelował do skutku, w ostateczności ze Strasburgiem włącznie.

ŁW

https://www.facebook.com/GownoPrawda2/posts/275843062589189?fref=nf

Treści powiązane (13)

"Moja praca to były nudy"
jozwa-maryn
z imgur.com
  • 129
nagrani policjanci
jozwa-maryn
z youtube.com
  • 107

Komentarze (243)

najlepsze

HalEmmerich
HalEmmerich
20.05.2014, 06:17:34
  • 426
wybryk który wywołał powszechne oburzenie/zgorszenie.


Nawet nie wiedziałem, że mamy w prawie takie coś. Ma ktoś namiary na uczestników homoparad? Sądzę, że oni mieli w pogardzie aktualnie obowiązujące zasady społeczne, a i zgorszenie też budzili w sporej częsci.
  • 15
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....1
b.....1
konto usunięte 20.05.2014, 06:32:23
  • 146
ile homoparad jest w roku bo widzę że zorientowany jesteś - 2 ,3 ?


@milopuch: wykład z byłym SBkiem był tylko jeden, a i tak czuje się zgorszony.
p.....k
p.....k
konto usunięte 20.05.2014, 06:30:14
  • 84
@HalEmmerich: a ma ktoś namiary na niezawisłe i sprawiedliwe sądy w Polsce, które stosują w odpowiedniej proporcji tak literę jak i ducha prawa? takich, którym nie cieknie rzadka kupa, kiedy zadzwoni ktoś z kancelarii prezesa rady ministrów (jak słynny gdański prezes sądu - w sprawie terminu rozprawy amber gold). my żyjemy w bantustanie. sami bogowie palestry przecież mówią, że prawo jak hehe płot.
s.....t
s.....t
konto usunięte 20.05.2014, 06:34:09
  • 199
A 4 czerwca będziemy świętować rocznicę "końca komuny".
s.....t - A 4 czerwca będziemy świętować rocznicę "końca komuny".

źródło: comment_9s6szpiDwN7QE2zA9R2ReYUxIDiJBQ24.jpg

Pobierz
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

p.....k
p.....k
konto usunięte 20.05.2014, 06:40:56
  • 47
@squall_leonhart: ba, będzie przyznana nagroda solidarności - okrągły milion euro. więcej niż za Nobla. ale u nas wszystko najwieksze. jezus - największy, zacofanie - największe to i nagroda im. styropianu najokazalsza.
suhl
suhl
20.05.2014, 14:55:32
  • 4
@squall_leonhart: Po PRLu nie rozliczono sędziów, nie zostaną rozliczeni i po III RP, dlatego czują się bezkarni i wydają wyroki jakie im się podoba.
p.....k
p.....k
konto usunięte 20.05.2014, 05:57:47
  • 198
k#%$a aż niewiadomo co napisać
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cryan
cryan
20.05.2014, 07:17:29
  • 52
@pan_welniak: to jest sk?$#ysyństwo w czystej postaci. W ogóle jakie paragrafy im podciągnęli, a co ze zgorszeniem publicznym na marszach, gdzie kobiety wychodzą nagie na ulicę z pozaklejanymi sutkami, albo gdzie idzie banda półnagich osób z podoklejanymi sztucznymi kutasami?

@Uwodziciel masz Ty rozum i godność człowieka? gdzie koleś napisał, że jest korwinistą?

Po prostu chyba nasze sądy i policja nie mogą się pogodzić, że dawny system odszedł, przez co
Dr-Livingstone
Dr-Livingstone
20.05.2014, 07:20:32
  • 26
@pan_welniak: Prawda, aż nie wiadomo co pisać. Mam nadzieję że przyjdzie taki czas że te czerwone robaki zgniją kiedyś w więzieniu. Wszelkiej maści prawnicy i inne larwy które służyły tamtemu systemowi a dzisiaj się mają świetnie.
hartman2
hartman2
20.05.2014, 06:11:39 via Android
  • 170
Policja i sądy robią się coraz bardziej bezczelne. Bo nic im nie możemy zrobić, niestety.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

p.....k
p.....k
konto usunięte 20.05.2014, 06:15:11
  • 23
@hartman2: ktoś kiedyś zamiast wieszać się po cichu postanowi odejść 'z wykopem'. jezeli nic sie nie zmieni to tylko kwestia czasu.
D.....0
D.....0
konto usunięte 20.05.2014, 07:42:40
  • 11
@hartman2: Trzeba nagłaśniać takie rzeczy, bo media tego z pewnością nie pokażą. Dlatego tak pragną kontrolować internet, bo tu nie mają wpływu na ludzi.
graf_zero
graf_zero
graf_zero
20.05.2014, 06:00:38
  • 76
Cóż, wygląda na to że wyroki mają ogromną szansę na skuteczną apelację.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....r
b.....r
konto usunięte 20.05.2014, 08:26:23
  • 30
@graf_zero: miałyby, gdyby sądy były bezstronne. A że sądy mają płacone za nieskazywanie komuszego ścierwa, zboczeńców typu "Europa+ Twój Ruch" i złodziei z Donaldem T. i Jackiem V. Rostowskim na czele, to inna sprawa.
b.....r
b.....r
konto usunięte 21.05.2014, 16:42:17
  • 0
@BlackPoint: według ostatniej wersji polskiego kodeksu karnego, w której politycy odpowiadali za swoje działania, za zaniedbania z chęci zysku była czapa. Ile to jest 4x kara śmierci?
ja000rek
ja000rek
20.05.2014, 06:36:16
  • 73
Zakładając, że wszystko odbyło się tak jak to opisałeś - jak sąd mógł wydać jakikolwiek wyrok skazujący!!!! Wydawało mi się, że prawem każdego obywatela "naszego" państwa (cudzysłów nie jest przypadkowy) jest wolne wyrażanie swoich poglądów. Mam nadzieję, że odwołacie się od tej decyzji?
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rentonB
rentonB
20.05.2014, 06:39:42
  • 97
@ja000rek: Nie wiem na jakim ty swiecie zyjesz, wolnosci slowa nie ma. W szwecji nie moge publicznie sobie powiedziec ze nielubie ciapatych, w polsce komuchow itp.
ja000rek
ja000rek
20.05.2014, 06:52:36
  • 34
@rentonB: No właśnie najwyraźniej nie wiem. W ubiegłym tyg. byłem z córką na marszu z okazji urodzin Witolda Pileckiego. Też padały różne okrzyki. Dobrze, w takim razie, że nas nas nie aresztowali!!!
graf_zero
graf_zero
graf_zero
20.05.2014, 06:39:31
  • 69
Dla mnie najwiekszym skandalem nie jest wyrok, ale zachowanie policji, która na spotkanie o charakterze politycznym przysłała jakiś zamaskowanych antyterrorystów.

Powinni tam być wyłącznie normalnie umundurowani policjanci z odkrytą twarzą. W ostateczności, ukryty w sali obok oddział o charakterze prewencyjnym. A nie jak jakieś do wojny.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

graf_zero
graf_zero
graf_zero
20.05.2014, 09:31:34
  • 12
@Kalan: Dokładnie. I ta demonstracja martwi mnie najbardziej. Bo wyobrażam sobie że jak ja kiedyś pojdę w jakiejś sprawie protestować to mnie zagazują albo pałką przechrzczą w imię praworządności.
Kalan
Kalan
20.05.2014, 09:29:18
  • 10
@graf_zero: Demonstracja sił.
0.....e
0.....e
konto usunięte 20.05.2014, 07:25:29
  • 49
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jedzgruszki
jedzgruszki
20.05.2014, 10:36:03
  • 4
@0degree:

w grubej linii chodziło o to, że Mazowiecki nie brał odpowiedzialności za to co działo się przed nią, w przeszłości. Ale kto by tam chciał pamiętać o takich detalach.

Rząd, który utworzę, nie ponosi odpowiedzialności za hipotekę, którą dziedziczy. Ma ona jednak wpływ na okoliczności, w których przychodzi nam działać. Przeszłość odkreślamy grubą linią. Odpowiadać będziemy jedynie za to, co uczyniliśmy, by wydobyć Polskę z obecnego stanu załamania.
0.....e
0.....e
konto usunięte 20.05.2014, 09:12:28
  • 4
@brainac: Wydaje mi się, że jednak Ty nie wiesz:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Gruba_kreska

Zwolenników tak rozumianej „grubej kreski”, oskarżano m.in. o pobłażliwość wobec zbrodni komunistycznych i ich
jaywalker
jaywalker
20.05.2014, 06:44:59
  • 42
jaywalker

źródło: comment_6sV42o4HlhjffwXMaOKxXurjSjhNaRcf.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....1
b.....1
konto usunięte 20.05.2014, 06:41:16
  • 30
I dobrze. Nie powinno być zgody na zapraszanie SBka w roli jakiekolwiek autorytetu. Tak samo jak nie powinno być zgody na zapraszanie nazisty czy innego piewcy zbrodniczego systemu. Tym bardziej na uniwersytet.

A co do zakłócania wykładów to jakoś ten przypadek (nie będę dawać linka do gazety.pl zeby nie nabijać im wejść) skończył się na 250 zł mandatu. W porównaniu do 5000 zł jest to kwota śmieszna za ten sam czyn, a
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >

Hity

tygodnia

O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
4074
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
3754
Deweloperuch.pl ZBIÓRKA NA UJAWNIENIE DANYCH Z RCN
Deweloperuch.pl ZBIÓRKA NA UJAWNIENIE DANYCH Z RCN
2967
Ci ludzie nie mają wstydu w oczach: Gwiazda disco-polo zakłada zbiórkę na córkę
Ci ludzie nie mają wstydu w oczach: Gwiazda disco-polo zakłada zbiórkę na córkę
2714
Happy end - chłopczyk odnaleziony i dostał czapkę.
Happy end - chłopczyk odnaleziony i dostał czapkę.
2531
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking