U nas DOLi jest obecnie mniej niż lotnisk. W pierwszej fazie potencjalnego ataku zostaną zniszczone wraz z lotniskami. Finowie to sobie znakomicie wymyślili. W przypadku nagłego ataku, rozgrupowują lotnictwo i mają praktycznie nienamierzalny system rozproszony z samolotami poukrywanymi w lasach. Nie sztuka mieć najnowsze wersje F-16 i wszystkie stracić na lotniskach.
@suhl: Silnik każdego samolotu jest wrażliwy na badziewia dostające się do jego wnętrza. Nie znaczy to, że dla Viperów pas czyści się jakoś szczególnie. Pas czyści się po prostu.
jeśli wystarczy im kawałek prostej drogi
@suhl: Nie wystarczy. Musi być odpowiednio szeroka, to raz. A dwa: paliwo, uzbrojenie, to wszystko gdzieś trzeba trzymać. DOL-i w Finlandii jest kilkanaście. A Hornet to jednak
@mikkeboss: Utrzymywany jest tylko jeden drogowy odcinek lotniskowy "Kilińska"
Tak jak mówisz DOL'e nie są nam potrzebne ponieważ F-16 potrzebuje czystego pasa.
F-16 często nazywa sie "odkurzaczami" z racji tego że lubią zbierać wszelkie nieczystości z pasa.
Finowie mają mocno rozbudowaną sieć DOLi
są one są przeważnie raczej wąskie i często śródleśne, inne bo są połączone drogami kołowania między sobą i z główną bazą. Mają w lesie zbiorniki paliwa i magazyny
@MrPr0h: Dokładnie. Poza tym, w 0:57, widać dokładnie tego smugacza jak go obsługa przygotowuje.... ale tutaj spece po astrofizyce, którzy mieli praktyki w NASA będą nieświadomym ludziom wciskać, że to para wodna, a ten smugacz, to AIM-9 Sidewinder :)
@Mpocieszka: pokaż chociaż jeden dowód że MiG 29 startuje z łąki! Owszem teoretycznie mógłby bez uzbrojenia i z minimalną ilością paliwa spróbować ale jego podwozie niestety nie nadaje się do takich sytuacji. Ja wiem że dla wielbicieli rosyjskiego myśliwca ciężko to przełknąć ale takie są fakty.
W razie wojny, np. z Rosją, a Finowie mogą o tym sporo powiedzieć, trzeba się wcześniej przygotować i przeszkolić pilotów też na autostradzie. Jakby nie było, lotniska to jedne z głównych celów w czasie ataku. Swoją drogą, Finowie dobrze wybrali - mają dwusilnikowe F-18. Wiem, że modernizacje i kolejne wersje F-16 dają radę, ale to wciąż jeden silnik. Rzecz na polu walki arcyważna.
@lansvans: Nie wiem, czy wiesz, ale to działa tak, że awaria jednego silnika wystarczy, aby samolot nie nadawał się do niczego poza powrotem do bazy z podkulonym ogonem, a i to pod warunkiem, że po drodze nie czekają żadne wrogie myśliwce ani stanowiska obrony przeciwlotniczej. Dwa silniki mają sens na maszynie pokładowej (bo lepiej nie ryzykować lądowania ze spadochronem na środku oceanu, a z kolei stanowisk obrony przeciwlotniczej tysiąc mil od
Komentarze (106)
najlepsze
@suhl: Silnik każdego samolotu jest wrażliwy na badziewia dostające się do jego wnętrza. Nie znaczy to, że dla Viperów pas czyści się jakoś szczególnie. Pas czyści się po prostu.
@suhl: Nie wystarczy. Musi być odpowiednio szeroka, to raz. A dwa: paliwo, uzbrojenie, to wszystko gdzieś trzeba trzymać. DOL-i w Finlandii jest kilkanaście. A Hornet to jednak
@suhl: W Finlandii też. I są w internecie listy.
@suhl: Nie wiem, co rozumiesz przez bardzo czysty pas, ale zasadniczo jeśli Hornet wystartuje z jakiegoś pasa, to i Viper wystartuje.
Tak jak mówisz DOL'e nie są nam potrzebne ponieważ F-16 potrzebuje czystego pasa.
F-16 często nazywa sie "odkurzaczami" z racji tego że lubią zbierać wszelkie nieczystości z pasa.
Finowie mają mocno rozbudowaną sieć DOLi
są one są przeważnie raczej wąskie i często śródleśne, inne bo są połączone drogami kołowania między sobą i z główną bazą. Mają w lesie zbiorniki paliwa i magazyny
51° 48.543', 16° 38.057'
54° 2.724', 14° 54.347'
51° 9.785', 16° 40.173'
http://www.youtube.com/watch?v=JbOGrPcCKYU
@hartman2: Pamiętaj: dwa razy więcej silników to dwa razy większe prawdopodobieństwo awarii.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora