@elcolonello: Chyba żartujecie. Jest to jedynie prototyp, ale widać zarys podobny co Citroen BX lub CX. Po dopracowaniu mógł to być ciekawy samochód, niestety tak jak większość prototypów i ten upadł.
Gadacie ze okropność itp a jak na te lata to wcale nie tak złe dużo prototypow w latach 70 było o podobnej stylistyce oczywiście wiem ze w latach 70 produkowano tez tak wspaniałe samochody jak 911 czy mustangi ;) ale dresingiem moim zdaniem jest podobny do wielu konceptów tamtych lat
Proszę się nadmiernie nie podniecać, ten prototyp to kopia prototypu Lancii Fulvi Coupe wykonanego przez firmę Ghia. Nawet charakterystyczny słupek B zerżnięto.
I znów wielkie spuszczanie się nad polskimi prototypami. Ja rozumiem, że karoserie w niektórych projektach były naprawdę bardzo ładne, ale to dalej w 90% były rozwiązania techniczne z PF125 i Poloneza - czyli de facto włoska technologia z lat 60tych. A w przypadku jedynych sensownych projektów, czyli Beskida i Warsa nie ma jakichś wielkich rewelacji technologicznych.
I jeszcze ten wielki zachwyt nad Syreną Sport... Ok, przepiękna sylwetka, ale to dalej bebechy od
@bardzo_lubie_paczki: Ale ja nie odnoszę się do artykułu, czy tego akurat projektu, tylko do kolejnej fali komentarzy w rodzaju "och, ach, jaką to byśmy nie byli potęgą motoryzacyjną, gdyby tyko Moskwa nie sabotowała naszych inżynierów..."
@bardzo_lubie_paczki: ja przeczytałem i dalej widzę Fiata 125, z piórowymi resorami które na dodatek koszmarnie WYSTAJĄ. Pudło z laminatu robione metodą garażową, jedyna modyfikacja to 2 gaźniki - 90KM z 1500. To auto to koszmarny kanciak o pokracznych proporcjach, niejeden tzw. SAM (samoróba) za tamtych czasów był ładniejszy.
@mbn-pl: Wiesz, patrząc z naszej perspektywy - lepiej. Patrząc z perspektywy lat 70, ten Fiat wyglądał o wiele nowocześniej od Manty - zresztą sam zobacz, jakie były wtedy concept cary - wszystko kanciaste i klinowate. Można powiedzieć, że ten Fiat był nawet zbyt nowoczesny.
Całkiem zgrabne autko, ale pamiętajmy, to było tylko ćwiczenie. Będę to powtarzał do znudzenia przy każdej okazji, samochodem którego powinniśmy żałować najbardziej, który był największa niewykorzystaną szansa, to Syrena Mikrobus, opracowywana równolegle z Syreną Sport.
@kundelgrupen5: Mnie zawsze najbardziej było szkoda Beskida. To był wyjątkowo innowacyjny samochód, po latach bardzo podobne Renault Twingo odniosło wielki sukces. Nawet jak dzisiaj spojrzeć na Beskida, to ma nowoczesną bryłę jakich pełno na drogach, wystarczyłoby tylko wygładzić go stylistyczne i mógłby uchodzić za współczesny samochód.
@xniorvox: Beskid zjada Cinquecento na śniadanie, to fakt. Niestety pomysł w ciężkich latach 80 nie miał szans, mieliśmy problem utrzymać produkcję maluchów i polonezów na jakiś poziomie a wprowadzenie nowego modelu, zrobienie całej nowej technologi nie wchodziło w grę. Moglibyśmy wejść we współpracę z fiatem ale fiat miał swoje nowe modele. Syrena mikrobus była prosta, co prawda drewniane nadwozie było pracochłonne ale możliwe do wdrożenia do produkcji. Rewelacyjne tylne zawieszenie,
Nie ma co płakać po polskiej motoryzacji. W 1997 roku nowością za dopłatą było wspomaganie kierownicy w Polonezie, a takie rozwiązanie jak klimatyzacja wychodziło poza możliwości producenta. Kilka concept-carów jak tysiące innych. Rozwiązania techniczne sprzed kilkudziesięciu lat. Nie było miejsca dla badziewia i FSO słusznie zdechł.
Komentarze (78)
najlepsze
koncept Porshe tapiro
źródło: comment_93wMjk9XlpqeBbtG4BECHPJHbSRA0wP9.jpg
Pobierz@mesrs123: designem*
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Fiat_1100_Coup%C3%A9
źródło: comment_nMSYvJUPklqNpvKhIXKghnL704veAHdO.jpg
PobierzTak btw, to już wiadomo na czym wzorowali się projektanci Lotusa Esprit ;)
http://www.carsfromitaly.net/LANCIA/concepts/fulviacoupe.html
http://www.lancialifestyle.pl/aktualnosc/751/2/
Nikt nie ukrywa, na kim Watson się wzorował.
I jeszcze ten wielki zachwyt nad Syreną Sport... Ok, przepiękna sylwetka, ale to dalej bebechy od
@bardzo_lubie_paczki: ja przeczytałem i dalej widzę Fiata 125, z piórowymi resorami które na dodatek koszmarnie WYSTAJĄ. Pudło z laminatu robione metodą garażową, jedyna modyfikacja to 2 gaźniki - 90KM z 1500. To auto to koszmarny kanciak o pokracznych proporcjach, niejeden tzw. SAM (samoróba) za tamtych czasów był ładniejszy.
@SamiS: Lata 70. W 1970 produkowano
co do klimy, nie masz racji, wychodziły fabryczne wersje kredensa z klimą:
http://allegro.pl/fso-polonez-caro-1-6gle-klimatyzacja-i3751181190.html