mógłby do filmiku chociaż baterię wymienić w tym jego chinskim multimetrze. Według instrukcji jak świeci się bateryjka (znaczy że poziom baterii niewystarczający) to pomiar z dużym prawdopodobieństwem będzie obarczony znacznym błędem (ponad 100%-towym)...wiem z doświadczenia że słaba bateria w multimetrze potrafi spowodować wskazanie napięcia nawet na kawałku metalowego prętu.
Jeśli ładowaniem komórki wywołali fałszywy sygnał zajętości toru, to pewnie zaraz tam kogoś wysłali do sprawdzenia. I jeśli jest tak jak niektórzy piszą, to przydałoby się wyjaśnić ludziom, żeby tak nie robili bo się pociągi będą przez nich spóźniać.
Chyba, że badanie zajętości toru wykonuje się inaczej. Gdybym miał na poczekaniu wymyślić, to użyłbym jakiś cewek pod torami, które by wykrywały dużą ilość żelastwa nad nimi. Wykrywanie cewkami byłoby bardziej niezawodne, jednak
@pies_harry: przesyłanie informacji to nie problem, problem to koszta.
Prędzej każdy pociąg powinien mieć jakiś "modulator" który, nie stawia jednostajnego oporu, tylko zmieniając opór wysyła swój numer identyfikacyjny. Wiesz który pociąg jedzie na danym torze i masz pewność, że jakiś Sasza nie ładuje komórki.
@t__w: Koszta? Ja już nie wiem co wyjdzie taniej - wysyłać komunikaty via GSM czy puścić gdzieś 100m kabla. Ok, łączność GSM wymaga dość drogich (w porównaniu z kabelkami) chipów GSM (modem) i zasilania ich czymś, za to cena nie wzrasta z odległością. Czyli pewnie to odległość na którą przesyłamy dane zadecyduje o metodzie. Sam koszt operatora jest pomijalny, odkąd GSM-em śmiga Inrernet z komórek i tabletów. Można bez GSM,
Komentarze (67)
najlepsze
W każdym razie będzie coraz mniej miejsc gdzie będzie można w ten sposób naładowac telefon ;)
Uwaga: Podlaczanie urzadzen bez homologacji jest niezgodne z prawem!
Chyba, że badanie zajętości toru wykonuje się inaczej. Gdybym miał na poczekaniu wymyślić, to użyłbym jakiś cewek pod torami, które by wykrywały dużą ilość żelastwa nad nimi. Wykrywanie cewkami byłoby bardziej niezawodne, jednak
Prędzej każdy pociąg powinien mieć jakiś "modulator" który, nie stawia jednostajnego oporu, tylko zmieniając opór wysyła swój numer identyfikacyjny. Wiesz który pociąg jedzie na danym torze i masz pewność, że jakiś Sasza nie ładuje komórki.