@Shady: Lol i jakieś gimby zminusowały sensowny komentarz. Sorry fanboje i gimbazjalisci - BF to gra multiplayer, w której single to tylko rodzaj tutoriala.
Kiedyś twórcy się bardziej przykładali. Nie było możliwości łatwego dostarczenia patchy do gier, rynek był niewielki to musieli walczyć. A teraz? Niektóre gry wychodzą co roku jedynie z paroma zmianami, średnio wychodzi 10 patchy, AI jest na poziomie królika... Echh. HL, gra moje dzieciństwa...
@m3rcu: Po prostu kiedyś branża gier była mniejsza i nie pakowało się w nie takich pieniędzy więc twórcy mieli czas na szlifowanie produktów. Kim wtedy było Valve? Niczym. Dzisiaj nie może robić gry zbyt długo bo to za dużo kosztuje, a inwestorzy i prezesi chcą wyników. Poza tym jest więcej twórców gier bo dystrybucja jest teraz dla każdego (steam, desura itd.) poza tym nie oszukujmy się obok Half-Life w tamtych latach
Mają jedną premierę rocznie... aż trudno w to uwierzyć, co nie? Był od '96 chyba tylko jeden czy dwa lata bez premiery od Valve. Więc nie mów, że nie robią gier ;)
Prawdę mówiąc nie wiem czym się zachwycacie, to jest stosunkowo proste do zrobienia. Tu są raptem 3 stany (Czekaj, Atakuj, Uciekaj), współczesne gry mają tych stanów troszkę więcej
Dla przykładu (piszę z pamięci) każdy przeciwnik w Deus Ex HR mógł czekać, ostrzegać gracza żeby nie podchodził bliżej, atakować, próbować oflankować gracza, szukać gracza który się ukrył, samemu się ukrywać, patrolować teren (bo np. inny agent zauważył trupa), biec włączyć alarm itd.
Half Life to gra, którą przechodzę od kilku lat przynajmniej 2 razy w roku. Nigdy mi się nie znudzi, jest rewelacyjna. Wiem, że nie odkryję Ameryki pisząc, że kiedyś ,,strzelałki" były o niebo lepsze od współczesnych... Ale ciśnie mnie się na usta przytoczyć to dwie serie- Unreal Tournament oraz Call of Duty.
Call of Duty 2 to była pierwsza gra, nad którą zarwałem nockę. I co najciekawsze- przez cały czas grałem wówczas
Czy nie ma czegoś takiego jak otwarta baza kodów dla AI? Bo jak się ogląda coś takiego, a potem włącza... normalną dzisiejsza grę to aż się smutno robi... Czy to nie powinno być tak, że są sprawdzone rozwiązania i je sie po prostu wykorzystuje?
@vforvendetta: No właśnie nie bardzo,bo nawet nie ma jak tego stworzyć :)
Każda gra ma zupełnie inne zmienne środowiskowe - więc nawet szukanie kryjówki wygląda zupełnie inaczej. (np. w grze ala średniowiecze stanięcie na wieży/murze jest już extra ukryciem się - chyba ,że przeciwnik ma łuk... w grze typu CS kryjówki wyglądają inaczej... ba o granatach też wypadało by pomyśleć)
@vforvendetta: Dział AI ma swoje uniwersalne algorytmy, które programiści implementują z myślą o danym środowisku i wzbogacają o to, co konieczne, by działało to na tyle dobrze, na ile jest to konieczne.
Komentarze (90)
najlepsze
HALF LIFE 3 POTWIERDZONY
Mają jedną premierę rocznie... aż trudno w to uwierzyć, co nie? Był od '96 chyba tylko jeden czy dwa lata bez premiery od Valve. Więc nie mów, że nie robią gier ;)
Dla przykładu (piszę z pamięci) każdy przeciwnik w Deus Ex HR mógł czekać, ostrzegać gracza żeby nie podchodził bliżej, atakować, próbować oflankować gracza, szukać gracza który się ukrył, samemu się ukrywać, patrolować teren (bo np. inny agent zauważył trupa), biec włączyć alarm itd.
Call of Duty 2 to była pierwsza gra, nad którą zarwałem nockę. I co najciekawsze- przez cały czas grałem wówczas
Przeczytałbym twój komentarz, ale wracam do RTCW;)
//przeklęci naziści potrafią odrzucać granaty...
//mission failed
... i przewracają stoły robiąc barykady, otwierają drzwi nie wchodząc od razu (babki w czarnym).
Ale za to HECU w H-L1 nie potrafili jednocześnie biegać i strzelać:)
@bedebordo:
Za to w Black Mesie jest achievement.
Każda gra ma zupełnie inne zmienne środowiskowe - więc nawet szukanie kryjówki wygląda zupełnie inaczej. (np. w grze ala średniowiecze stanięcie na wieży/murze jest już extra ukryciem się - chyba ,że przeciwnik ma łuk... w grze typu CS kryjówki wyglądają inaczej... ba o granatach też wypadało by pomyśleć)