W Białymstoku wystarczy, że nawaliły światła pod wiaduktem Andersa-Tysiąclecia i korka nie było. Naprawili światła, korek powrócił. Taka sama sytuacja była ostatnio jeszcze z kilkoma innymi skrzyżowaniami. Tak się zastanawiam czy ktoś to planuje/sprawdza różne warianty czy stawia bezmyślnie sygnalizację jak leci.
Ale to jest całkowicie normalne. Jeszcze większe ograniczenie przepustowości w przypadku dostawienia świateł występuje w przypadku skrzyżowań o ruchu okrężnym. Na takich skrzyżowaniach światła mogą skutecznie
W Barcelonie widziałem tak przestawiany środkowy pas ale z użyciem wyłącznie sygnalizacji wiszącej na bramkach nad pasami. I tam można było rekonfigurowywać 3 środkowe pasy z 5 dostępnych. Wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem. Dodatkowo środkowy pas mógł być czasowo blokowany w obu kierunkach np dla karetki pogotowia.
@Paralotnia: na każdym skrzyżowaniu masz bramownice z sygnalizatorem czy dany pas jest dla ruchu w Twoim kierunku jazdy. Już wjeżdżając na ulicę z bocznej od razu masz informację. A na samą zmianę podejrzewam że pas jest całkiem wyłączany z ruchu w obu kierunkach na kilka minut a dopiero potem następuje zmiana.
Komentarze (58)
najlepsze
@Papjesz:
Ale to jest całkowicie normalne. Jeszcze większe ograniczenie przepustowości w przypadku dostawienia świateł występuje w przypadku skrzyżowań o ruchu okrężnym. Na takich skrzyżowaniach światła mogą skutecznie
Komentarz usunięty przez moderatora