@LiberalnyLibertarianin: a gdyby wziąć pod uwagę nowsze dane to wyglądałyby to jeszcze fajniej, bo ostatnio czytałem na wykopie, że gdański port z roku na rok ma coraz lepsze wyniki, a dodatkowo wiem, że się rozbudowuje/remontuje.
Dodałem aktualną mapę. Czyż to nie piękne, że można na każdy pojedynczy "stateczek" tam płynący kliknąć i zobaczycć jego zdjęcia. prędkość itp. To naprawdę wspaniałe narzędzie, a raczej ciekawostka jeśli chodzi o naszą większość tutaj.
Jak się przygotowywałem do żeglowania na Gotlandię, to myślałem, że tej autostrady na środku Bałtyku nie da się przepłynąć. W rzeczywistości okazało się, że widziałem tam jeden statek, daleko na horyzoncie.
Jeśli dobrze rozumiem, to autorom chodzi raczej o to, że w przypadku jakiejś katastrofy polegającej na rozlaniu ropy, nasze jeziorko zwane Bałtykiem i tereny położone przy nim będą miały - delikatnie mówiąc - przej!$%ne.
Załóżmy, że obie drogi - morska i kolejowa wynoszą dokładnie tyle samo kilometrów (powiedzmy: 1000 km). Który transport jest tańszy: kolejowy czy morski?
Komentarze (28)
najlepsze
- Morze Bałtycjie to jedno z najmniejszych mórz, lecz najbardziej zatłoczone, skupia 15% światowego transportu morskiego.
- 51000 przepływających statków w roku. Średnio 4250 jednostek w miesiącu (dane na 2009 r.).
- 34 duże porty morskie znajdują się na Bałtyku.
Dodam jeszcze mapkę, którą zrobiłem odnoszącą się do
źródło: comment_cioJtCFecAq5sb8UkWbEwYd8ZWOh769m.jpg
PobierzZałóżmy, że obie drogi - morska i kolejowa wynoszą dokładnie tyle samo kilometrów (powiedzmy: 1000 km). Który transport jest tańszy: kolejowy czy morski?
koszty:
wodny < kolejowy < drogowy < lotniczy
Różnice są bardzo duże.