Wow, small world. I went through Advanced Jet Training with this guy in the T-45C Goshawk. In fact, we would have winged together had it not been for the Navy sending him off fly the E-2C Hawkeye or C-2 Greyhound. For everyone's information, he actually just received his "wings of gold" a few days ago. He was one of the most enthusiastic students during our training, and he was without a doubt an extremely good stick. Quality spread means even our best guys are sometimes sent to fly the Hawkeyes and the Greyhounds! If you see this comment, congrats on the winging bud, miss you and see you at the ship! :D
Odkąd dostałem gre na PS1 w której kierowało się samolotami i w instukcjach było co nieco napisane o przeciążeniu powyżej chyba 5g, co się dzieje w tedy w organiźmie - i gościu z filmu wspomniał, że na jedno oko widzi na czerwono, jestem ciekaw jak to wygląda i się odczuwa:)
@reksiuwielki: U mnie w okolicach 7g świat robi się czarno-biały, a w okolicach 7,5 jak się nie napinam i nie oddycham prawidłowo, zawęża mi się pole widzenia, do momentu, aż ciemność widzę ciemność, a potem jest odlot.
@soon: Jakby Cię kręcili w nieskończoność to wszystkie powikłania związane z niedotlenieniem mózgu. Jak tylko do momentu utraty przytomności/widzenia., to owszem potem normalnie idziesz normalnie na obiad.
Btw. na WIMLu jak to ktoś już zauważył mamy wirówkę. Żeby do niej wsiąść trzeba przejść całą masę badań i mają taką okazję tylko ludzie ze zdrowiem na kategorię Z1A czyli zdolni do szkolenia lotniczego na samolotach naddźwiękowych z katapultą. Wirówa w środku
"Dobrowolne: ppłk John Stapp w 1954 r. doznał przeciążenia 46,2 g w saniach rakietowych[3]. W wyniku tego eksperymentu popękały mu naczynia krwionośne w gałce ocznej (okresowa utrata wzroku, który J. Stapp odzyskał – szczęśliwie siatkówki w oczach nie były uszkodzone).
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 g w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę"
@trebeter: Warto dodać, że sporo zależy od kierunku działania siły. Na filmie mamy Gz czyli przeciążenie działające w kierunku głowa-nogi. Gx i Gy można wytrzymać znacznie więcej, gdyż nie powodują odpływu/przekroczonego dopływu krwi do mózgu.
@bosze_czy_ty_to_widzisz: To niekoniecznie serce, jak słusznie zauważył mekki gość się "napina" i należy to brać jak najbardziej dosłownie. Nauka do przeciążeń może odbywać się jak mówił niegdyś pewien major na....kiblu ;] zabawne? zaskakujące? podczas wiadomej czynności najłatwiej "zasymulować" napięcie mięśni w udach, jest to potrzebne, aby "odciąć" kończyny dolne z obiegu krwi i zapewnić jej maksimum w górnych partiach ciała (szczególnie w mózgu) - oczywiście całkowite "odcięcie" podczas zaciskanie tętnic
@Faith69: Trzeba tylko odróżnić przeciążenie chwilowe, od utrzymywanego stale. Tym się różni np specyfika latania akro od latania myśliwcem. Owszem gościu w takim Edge może i chwilowo wyciśnie więcej g, ale współczesny myśliwiec jest w stanie 8-9g utrzymać przez długi czas.
@Mekki: Ty wiesz, że najlepsi są MALI i KRĘPI, 160-165cm wzrostu i dobre mięśnie - ideał myśliwca. Na śmigła czy transporty możesz być po prostu zdrowy
Komentarze (74)
najlepsze
Wow, small world. I went through Advanced Jet Training with this guy in the T-45C Goshawk. In fact, we would have winged together had it not been for the Navy sending him off fly the E-2C Hawkeye or C-2 Greyhound. For everyone's information, he actually just received his "wings of gold" a few days ago. He was one of the most enthusiastic students during our training, and he was without a doubt an extremely good stick. Quality spread means even our best guys are sometimes sent to fly the Hawkeyes and the Greyhounds! If you see this comment, congrats on the winging bud, miss you and see you at the ship! :D
luźle tłumaczenie:
Wow,
Btw. na WIMLu jak to ktoś już zauważył mamy wirówkę. Żeby do niej wsiąść trzeba przejść całą masę badań i mają taką okazję tylko ludzie ze zdrowiem na kategorię Z1A czyli zdolni do szkolenia lotniczego na samolotach naddźwiękowych z katapultą. Wirówa w środku
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 g w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę"
Komentarz usunięty przez moderatora