Na polskich drogach jest bezpieczniej - spada liczba wypadków i ofiar...
Poprawia się bezpieczeństwo na drogach. Od początku roku w wypadkach drogowych zginęły 1264 osoby, to o 308 osób mniej niż w pierwszym półroczu 2012 r.
regiomoto z- #
- #
- #
- #
- #
- 91
Poprawia się bezpieczeństwo na drogach. Od początku roku w wypadkach drogowych zginęły 1264 osoby, to o 308 osób mniej niż w pierwszym półroczu 2012 r.
regiomoto z
Komentarze (91)
najlepsze
autostrady te żnie muszą być powodem....powodem może być na przykład ogólnie mniejsza aktywność pojazdów osobowych ze względu na wzrost cen paliw
nie wydaje mi się aby 20% spadku można było wytłumaczyć jedną
A wyobraz sobie, jakby tak zredukowac o jeszcze 20km/h?
Jakos niemieckie odcinki autobahnow bez ograniczen nie wplywaja dodatnio na smiertelnosc. Wrecz przeciwnie, jest nizsza niz na drogach z ograniczeniami.
A statystyka porownania niemcow do polakow w smiertelnosci, moze sluzyc jako papier toaletowy. Mieszkalem i jezdzilem w wielu europy zachodniej, ale tylko po wjechaniu do Polski czulem na drodze k%@@ i gniew. Wleczenie sie na krajowej drodze przez 20km na
[źródło: http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/Wypadki_drogowe__raporty_roczne.html]
ogółem 37046 wypadków w tym 3571 zgonów:
@SaperX: i tym powinna się zająć policja - nawet na przejściach ze światłami skręcające samochody bardzo często wymuszają pierwszeństwo. Na wielu skrzyżowaniach jest już monitoring. Wystarczy go odpowiednio wykorzystać i karać przynajmniej tak jak za przejazd na czerwonym.
no racja tylko, że wg. tych danych z winy pieszych było 10,1% wypadków; czyli ok.17% [możliwe są inne powody-nie mam aż tyle czasu spr] z ogólnej liczby wypadków w których poszkodowanymi byli piesi spowodowali kierowcy.
-z tych 10,1% to powodem 67% [2504] było nieostrożne wejście na
Zwykłej 100km/h
Expresowej 130km/h
Autostradzie 160km/h
Temat nie jest tak prosty, jak się wydaje. Na bezpieczeństwo na drodze na wpływ wiele czynników, które bardzo trudno precyzyjnie określić.
Rozumiem, że jest to wynikiem chorej polityki fotoradarowej. Ale czy "zaoszczędzone" życie 300 osób nie jest tego warte?
300 osób mniej zginęło na drogach, to o o 300 mniej zniszczonych rodzin, o 300 mniej interwencji służb, o mniej więcej 250 mniej operacji, o 300 mniej wyrządzonych szkód. Może i w c!$@ sposób, może to branie się od d--y strony za problem, ale plusy przewyższyły minusy.