Rowerowe Tips & Tricks dla początkujących i średniozaawansowanych
Oto mój tekst dotyczący utrzymania roweru. Porady są zebrane z gazet, for internetowych, własnego doświadczenia i przypadków znajomych, którzy często z niewiedzy uszkadzali nieodwracalnie swój sprzęt. Mam nadzieję, że się przyda. Koszty niewielkie, a korzyści widać od razu. Dziękuję za uwagę i uwagi
bardakon z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 263
Komentarze (263)
najlepsze
Oczywiście masz rację jednak dla mniej doświadczonej osoby, która niekoniecznie chce się pakować w "teren" zakup FULL`a będzie nieopłacalny. Lepiej rzeczywiście tę kasę przeznaczyć na rower miejski tudzież trekingowy. Takie rowery łączą zalety "górali" (mają amory z przodu, czasem nawet pod siodełkiem) i zwykłych mieszczuchów. Dla osoby chcącej pojeździć po ubitych ścieżkach (nawet w lesie) bez zagłębiania się w teren, są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
cokolwiek to znaczy:
Jeżeli rama jest lekka i z aluminium to chyba warto go nieco odświeżyć ;-). Opony najlepiej coś koło 1.9- 2.0 cali.
Punkt 11:
Od kiedy to na zawodach mało kto stosuje SPD?
A poza tym, bardzo fajny poradnik! Mógłbyś dodać coś o regulacji przerzutek. Da się to prosto zrobić samemu czy jednak muszę zapłacić 50 zł w serwisie?
I jeszcze jego pytanko: Jeśli mój amortyzator czasami lekko 'skrzypi' to trzeba w nim uzupełnić jakiś płyn czy jak to naprawić? Nie jest
@nodikv: Regulacja przerzutek to jakieś 10 minut pracy (dla niedoświadczonej osoby może max 30 min za pierwszym razem) - polecam poszukać filmów na youtube, gdzie można znaleźć wiele tutoriali z napraw rowerowych
Dokładnie chodzi mi o technikę pełnego obrotu każdą nogą, nie o stosowanie samego SPD.
Przerzutki oczywiście da się ustawić samemu, musisz poszukać informacji w interenecie
Z amorem lepiej zapytać na jakimś branżowym formu, tutaj nie ma na to miejsca.
Dzięki
Nie w każdym polskim mieście sprawdzi się zasada, że skoro w większości jeździmy po mieście/ulicy, to lepsze będą semislicki albo slicki. Warunki pogodowe mamy w tym kraju różne ("będzie lało albo wiało") i to nie jest takie proste jak piszesz. Nawierzchnia jest też bardzo różna + ukształtowanie terenu (krawężniki,
11) (...) ale potem jazda w nich jest dużo bardziej efektywna. Podczas pedałowania wykonuje się wtedy pełny obrót każdą nogą. Żadna się nie “wozi”. Kwestia treningu a mało kto ją stosuje nawet na zawodach.
Wcale nie jest dużo bardziej efektywna, może 2-3% napisano już o tym setki publikacji. Takie pedały mają swoje uzasadnienie gdy naprawdę chcemy wycisnąć maks, tj. mamy dobry rower, jesteśmy
Dlaczego Twoja strona według mojego Avasta jest złośliwa ?
Najlepiej w jakiś decathlonie albo go sporcie bo jak nie usiądę to nie będę wiedział jaki rozmiar;)
Nie za drogie, mogę z czasem wymieniać poszczególne części na lepsze. No i musi wytrzymać sporą wagę;)
Kwestia dostosowania rozmiaru ramy ustawienia siodełka itd.
Komentarz usunięty przez moderatora
http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-170-mm-44x32x22-deore-2013-i3309212599.html 170mm
http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-10-42-32-24-175mm-i3291852863.html 175mm
Podlasie nie jest terenem nizinnym? No proszę, przejeździłem tu kilka lat na rowerze szosowym a teraz takich ciekawych rzeczy się dowiaduje...