Podczas ostatniego Le Mans różnica pomiędzy prędkościami w zakręcie pomiędzy autami FIA GT a prototypami (LMP1) była tak ogromna, że najwięcej zamieszania było gdy wolniejsi kierowcy próbowali przepuścić szybszych naruszając bezpieczny tor jazdy. Z roku na rok coraz rzadsze są tak spektakularne pojedynki pomiędzy kierowcami bo za chwile zza zakrętu wyłania się LMP1 ktory jedzie 60km\h szybciej i mruga światłami psując zabawę.
@michal-wiedro: Owszem, tyle, że GT1 i F1 LM jeżdziły w 1996 w najszybszej klasie. W zeszłotygodniowym Le Mans do ich pojedynku możnaby porównać więc akcje z udziałem samochodów LMP1 właśnie. A na brak takich nie mogliśmy raczej narzekać, jako że przez większa część czasu Audi i Toyoty jeździły na tych samych okrążeniach. W GTE PRO miedzy Astonami a Porsche też nie było nudno, przynajmniej do momentu, kiedy Aston stracił na samochodzie
@michal-wiedro: Taki urok wyścigów wytrzymałościowych, nawet jak LMP nie bierze udziału w jakiejś imprezie i GT1 jest na szczycie (jak Nurburgring 24h na przykład) to różnice między najszybszymi a pojazdami z tych wszelkich dziwnych klas co kiedyś nazywano po prostu GT4 jest porównywalnie absurdalna.
911 GT1 to jedno z najbardziej fascynujących wcieleń 911. Porsche pracowało nad nim kilka lat, budując trzy generacje. Powstały nie tylko samochody wyscigowe, ale także ich odpowiedniki do poruszania się po zwykłych drogach, wymagane przez FIA.
@Bossolini: @Misieq84: co ciekawe na 959 historia się nie kończy. Na pożegnanie sierii Niemczy przygotowali 20 sztuk Porsche 959 S, w których m.in. podniesiono moc aż do 515 KM, a w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wystartowało Porsche 961, bazujące na 959, które w 1986 roku zajęło znakomitą, 7 pozycję (przed nim znalazły się tylko c-grupowe prototypy, a 961 był pierwszym autem w Le Mans z napędem na wszystkie koła).
@Bossolini: jeden chip z tego auta kosztował tyle co GOLF :D ABS elektroniczna regulacja zawieszenia, regulowany prześwit, napęd na 4 koła z elektroniką rozdzielania momentu przód/tył silnik Bi Turbo - zrezsztą b. ciekawy patent :) Silnik chłodzony powietrzem (blok) cieczą (głowica)
@Bossolini: Da się, ale jest to nieopłacalne, ponieważ szkodzi to silnikowi. W rajdowych/sportowych autach stosuje się takie rzeczy ponieważ ulepszają jego sprawność przy użyciu turbo, ale wiąże się to z tym, że wymienią silnik po wyścigu i się nie przejmują, natomiast auto do jazdy codziennej raczej jest nastawione na przejazd rzędu 200 tys km.
Ogólnie działa to tak, że iskra jest "zamykana" przez co trochę paliwa dostaje się do układu wydechowego
Jak ktoś lubi tematyke wyścigów to polecam film dokumentalny "Senna" z bodajże 2011 roku. Wtedy to były wyścigi F1, pojedynki (Senna - Prost)... wszystko było jakby lepsze i ciekawsze. Niby tylko 2 godzinny film dokumentalny a emocji więcej niż we wszystkich wyścigach F1 przez ostatnie 10 lat (moim zdaniem oczywiście).
@Redric: Nie wiem za co te minusy, bo masz rację. Kiedyś wyścigi F1 były prawdziwymi wyścigami, a nie jakimś głupimi "wyścigami" z DRS'ami, KERS'ami i innymi badziewiami, skoki narciarskie były bez tych głupich punktów za wiatr czy bez obniżania belki na życzenie. W latach 80-tych i 90-tych samochody były z prawdziwego zdarzenia, a nie obecne plastiki wypchane dziadowską elektroniką. Ech, w jakich czasach przyszło żyć... :/
@Shady: Ma duże znaczenie, bo od tego zależy, kto będzie wyżej na mecie:) Załóżmy, że samochód A jest 2, ma stratę do 1 jakieś 20 sek, ale po zmianie kierowcy zaczął odrabiać 4 sek na okrążeniu. To oznacza, że już po 5 okrążeniach znajdą się jeden za drugim (wcale nie taka niespotykana sytuacja). Dla kierowcy 2 bardzo się wtedy opłaca wyprzedzić, zamiast się bezpiecznie wlec wolniej, bo wtedy utrzymując tempo przez
@lovtza49: Tylko jakie znaczenie ma to wyprzedzanie przy 24h wyścigu? Fajnie to wygląda, ale emocji przy tym żadnych bo nie ma to większego znaczenia na przestrzeni całego wyścigu (coś jak wyprzedzanie w NASCAR gdzie przez 99% wyścigu jakieś mają minimalne znaczenie).
Dodatkowo to niepotrzebne ryzyko bo mały błąd i po wyścigu.
Komentarze (67)
najlepsze
smutna prawda ale do tego dążą ci co ustalają regulacje w spotrach motorowych czyli FIA
1996 Porsche 911 GT1
1997 Porsche 911 GT1 Evolution
1998 Porsche 911 GT1 Evolution
1996 Porsche 911 GT1 Strassenversion
1997 Porsche 911 GT1 Strassenversion
1998 Porsche 911 GT1 Strassenversion
I
Ogólnie działa to tak, że iskra jest "zamykana" przez co trochę paliwa dostaje się do układu wydechowego
@geomag42:
@ZiobroV:
@WykopToKolkoWzajemnejAdoracji:
W Race Driver GRID da się włączyć 24h Le Mans.
@Eco_Driver: Kiedyś kiedyś, zapominacie tutaj nagle o dominacji Williamsa FW15C i FW14B z ich zawieszeniem elektronicznym, czasy Senny przecież...
Komentarz usunięty przez moderatora
Dodatkowo to niepotrzebne ryzyko bo mały błąd i po wyścigu.
Będzie mandacik..