Kiedyś w podobnym mleku jechałem busem do Holandii. p?@??!?ał idiota jak ten pociąg. Oczami wyobraźni widziałem, które elementy pojazdu będę miał wbite w klatkę piersiową w razie wypadku.
@Tretto: W przeciwieństwie do kierowcy busa, maszynista ma łączność radiową z kierującymi ruchem w okolicy. Zamiast czekać aż z 20 metrów zobaczy semafor, może wcześniej zapytać jak wygląda sytuacja na torach przed nim.
Poza tym tory podzielone są na odcinki. Z semaforów maszynista wie, że odcinek, na który właśnie wjeżdża jest wolny i czy kolejny odcinek jest już wolny, czy jeszcze nie.
@dimian: Tak samo jak kierowca auta może być idiotą, tak samo dyżurny ruchu może być durniem. Jeśli dobrze pamiętam, dzień wcześniej omal nie doszło tam do podobnego wypadku, służbę miała ta sama osoba. Nie wymaga to dalszego komentarza.
Ciekawie to ma maszynista w Norwegii gdzie musi przejeżdżać po nieoświetlonych tunelach. Dla przykładu 6 km w ciemnym tunelu: http://youtu.be/zZ7LORizfZg?t=17m15s
Ale wy na serio uwązacie, że to ma jakieś znaczenie ta widoczność ? A jeśli dostrzeże przeszkodę to co niby zrobi? skręci w bok?
Pociag to taki pojazd który pruje jak pocisk i wszyscy inni oprócz kierującego pociągiem mają zadbac o to aby na jego drodze nic nie stanęło. Wiecie ile wynosi droga hamowania pociągu? nawet jak maszynista jest trzeźwy i ma sokoli wzrok i dostrzeże przeszkodę z odległości kilometra to nie
@Misieq84: W przypadku zauważenia przeszkody i stwierdzeniu, że nie da się jej w żaden sposób uniknąć, maszynista po walnięciu w hamowanie nagłe, spieprza do maszynowni, do której ma drzwi wejściowe za plecami. Niestety zdarza się, że maszynista doznaje szoku i patrzy się jak sroka w gnat zamiast uciekać...
Słaba widoczność, ale tragedii nie ma. Kiedyś samochodem na ryby na Mazury jechałem rano, to widoczność była do 1 metra tylko okresami. Prędkość 20 na godzinę, a i tak strach jechać.
@Mike767er: Te o których piszesz nie mają nic wspólnego z przejazdem. Jest to informacja o zbilżaniu się do tarczy ostrzegawczej (świeci na zielono w 1:02).
Trąbnął zanim był znak, bo prawdopodobnie
a) w rzeczywistości widać było trochę więcej niż na filmie
b) jeździ tamtędy codziennie od 20 lat i mógłby nawet mieć deskę zamiast przedniej szyby ;)
Komentarze (64)
najlepsze
;)
Poza tym tory podzielone są na odcinki. Z semaforów maszynista wie, że odcinek, na który właśnie wjeżdża jest wolny i czy kolejny odcinek jest już wolny, czy jeszcze nie.
Pociag to taki pojazd który pruje jak pocisk i wszyscy inni oprócz kierującego pociągiem mają zadbac o to aby na jego drodze nic nie stanęło. Wiecie ile wynosi droga hamowania pociągu? nawet jak maszynista jest trzeźwy i ma sokoli wzrok i dostrzeże przeszkodę z odległości kilometra to nie
Trąbnął zanim był znak, bo prawdopodobnie
a) w rzeczywistości widać było trochę więcej niż na filmie
b) jeździ tamtędy codziennie od 20 lat i mógłby nawet mieć deskę zamiast przedniej szyby ;)
Dajcie film z nocnego przejazdu.