Autostrada międzystanowa nr 105 Kalifornia, Los Angeles, USA.
Ciekawostka: W Polsce mamy największy węzeł drogowy w Europie[link w powiązanych]
pwolski93 z- #
- 79
Ciekawostka: W Polsce mamy największy węzeł drogowy w Europie[link w powiązanych]
pwolski93 z
Komentarze (79)
najlepsze
Poproszę o jakies wiarygodne źródło.
Może największy w Europie pod względem zamówionych do budowy materiałów, bo połowę rozkradli...
Każdemu kto jeździł po Niemczech nie chce się w to uwierzyć...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Spaghetti-Junction-Crop.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/Gravelly_Hill_Interchange
http://www.youtube.com/watch?v=VpplHEXsRnI
Tak przy okazji jest jakaś możliwość podmiany tego pliku na plik z mojego komentarza? Na ten w wiki nie da się patrzeć.
Swoją drogą, przesadziłaś z tymi kolorami. Jak zrobisz to samo, tylko 2 razy mniej, to powinno być dużo lepiej. Teraz co prawda mała wersja wygląda rzeczywiście
Zwrocicie uwage iż to jest to najprostsze skrzyżowanie dwóch dróg pod katem prostym.
Jednak nieustanne korki powodowały iż co chwile trzeba bylo dobudowywac dodatkowe wiadukty i kolos rozrosnal sie do takiego monstrum
Tutaj postuje podobny :
http://en.wikipedia.org/wiki/Springfield_Interchange
https://maps.google.pl/maps?q=usa&hl=pl≪=38.789048,-77.175114&spn=0.009015,0.021136&hnear=Stany+Zjednoczone≷=pl&t=h&z=16
zwroccie uwage na prawoskrety z richmond do baltimore. 2 na wiaduktach jeden po powierzchni ziemi. ja sie pytam po co?
a teraz
1pas samochodwy max przepustowosc 3 000 osob/h (przy założeniu ze w jednym samochodzie siedzi średnio 1,4 osoby, więcej nie wciśniesz)
1 pas tramwajowy to max przepustowsc 30 000 osob/h
cale skrzyowanie mozna by zastpaic 2 liniami krzyzujacymi sie w poziomie
poszukaj mojego posta nizej
Dlaczego Los Angeles, które jako pierwsze wprowadziło w USA program zrównoważonego rozwoju, które doprowadziło do powstania najgęściej zaludnionego obszaru miejskiego w Ameryce, które przeznacza mnóstwo kasy na tramwaje, metro i autobusy, które steruje planami zagospodarowania przestrzennego, by były bardziej transit-oriented dorównuje zakorkowaniu metropoliom europejskim o podobnej wielkości?
I
Teza iż Los Angles wydaje mnostwo pieniedzy na Transport zrownowazony potwierdza, iż sytem samochodowy byl wybitnie nei efektywny i nawet amerykanie musieli poszukac alternatyw. Dlatego wydaja 'gromne' pieniadze na autobusy czy metro. Te ogromne pieniadze sa jednak tak 'oromne' ze 4linie metra w LA maja taka wydajnosc jak 1
@piotr240: Większa mobilność nie ma nic do tego?
To dlaczego Los Angeles tonie w gigantycznych długach spowodowanych głównie przez linie tramwajowe i metra? I
http://www.youtube.com/watch?v=gSaUAC7cbOY