@zakopywywacz: Masz rację, gdyby był za duży zoom obraz latałaby jak poj$!$ny, ale wystarczyłoby oddalić na sensowną odległość i powinno być ok, dodatkowo mogliby dołożyć taką opcje z kalibracją żeby np lustra śledziły krążek w ten sposób aby nigdy nie uciekł za kadr i też nie było to tak na stałe przyklejone do obiektu jak do tej piłeczki na filmiku wyżej.
Czasami czy to przy meczach piłki nożnej, koszykówki, baseballa
Wygląda spektakularnie, pozostaje tylko kwestia jak algorytm rozpoznawania będzie sobie radził z przedmiotami innymi niż jaskrawa, mocno odcinająca się od tła piłeczka.
@Waffenek: Widać, że system dobrze sobie radzi ze śledzeniem obiektu poruszającego się w płaszczyźnie prostopoadłej do osi optycznej obiektywu (góra-dół i lewo-prawo) Ciekawe jakby się zachowywał obraz gdyby piłeczka szybko się oddalała i przybliżała o kamery. Widać to trochę jak odbijają piłeczkę od podłogi - ale nie czuję się dostatecznie przekonany.
Gdyby nie te lustra, przedstawiony problem mógł być rozwiązany za pomocą np. transformacji Hough'a dla okręgów lub bardziej łopatologicznie, ale za to mniej wymagająco obliczeniowo - korzystając z korelacji krzyżowej 2 obrazów.
Komentarze (39)
najlepsze
Chciałbym to zobaczyć przy transmisjach sportowych, zawsze mam problemy ze śledzeniem krążków hokejowych :D.
Czasami czy to przy meczach piłki nożnej, koszykówki, baseballa
wyjaśnienie
Podejrzewam, że gdyby użyli lepszego monitora efekt byłby lepszy.