Akumulator wytrzyma 10 000 cykli ładowania bez utraty znacznej części pojemności
![Akumulator wytrzyma 10 000 cykli ładowania bez utraty znacznej części pojemności](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_r6dyACvd1H1TJxi6k18eCbW7jS1l8DzD,w300h194.jpg)
Niemieccy naukowcy opracowali akumulator litowo-jonowy, który zachowuje większość pierwotnej pojemności po 10 000 cyklach ładowania.
![Conowegopl](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Conowegopl_VIdPs2NEce,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 49
Niemieccy naukowcy opracowali akumulator litowo-jonowy, który zachowuje większość pierwotnej pojemności po 10 000 cyklach ładowania.
Komentarze (49)
najlepsze
Na całym świecie zmienią się najważniejsze gałęzie przemysłu, czeka nas też kilka dodatkowych rewolucji politycznych.
Wszyscy wiedzą jak ważne to jest, dlatego tak dużo naukowców pracuje nad nowymi akumulatorami a to co widzimy to wyniki laboratoryjne. Tylko część z nich da się skomercjalizować i zazwyczaj trwa to około 10 lat...
@Demento:
Przecież to ja sam przeprowadziłam te wyliczenia. Ale widzę, że coś już zdążyłeś poplątać albo zapomnieć. Sam koszt przechowania prądu do przejechania 100km to było przeszło 60zł
(czyli jak to nazwałeś
Ja mam nowe auto kupione w Polsce, od jakiegos czasu jezdze nim w Niemczech. Na przegladzie mi mowili, ze widac roznice w warunkach, praktycznie przez ostatni rok samochod nie stracil parametrow, nawet hamulce praktycznie przez ostatnie 20k km nie stracily z %.
Ja widze 2 podstawowe powody:
- inny sposob jazdy(zero hamowania, glownie jazda na autostradach)
- duzo lagodniejszy klimat(jak w PL bylo -20 to tutaj bylo ok -2 itp.)
@Vein: Duża część nowych samochodów ma start-stop, a w niemczech jest pewnie tego spory odsetek. Ja bym jednak zwalił winę na wiek samochodów. tam mają nówki, my to co oni sprzedadza... Ładowanie mozę być gorsze w starych autach. Aż zapytam kogoś kto ma od kilku lat nowy samochód jak mu się akumulator sprawuje. No i zimy mamy chyba gorsze, a większość akumulatorów wymienia się
W USA są kategorie "intermediate useful life" samochodu (połowa życia produktu)
50,000 miles/5 years
100,000 miles/10 years
praktycznie wszystkie auta osobowe są w pierwszej kategorii, co daje 10 lat trwałości/160kkm. Auto o trwałości 25 lat nie jest opłacalne dla producenta, który jak najbardziej stara się skrócić lifetime produktu ;)
Mały przykład testów pojedyńczej baterii woreczkowej:
http://www.youtube.com/watch?v=LExMC5buoFg
To tylko jedna cela, a w samochodzie el. klasy kompakt jest ich 150 kg...
Krematorium. Obecnie baterie muszą być lepiej chronione od pasażerów, co jest paranoją...
@dzikiknur: bez tyłka? D:
źródło: comment_ES7jLXm7BpJZq3mcoQ9UE6z9WlmJnGV7.jpg
Pobierz@gnatho: Według mnie to nie ma żadnego znaczenia. W samochodach elektrycznych zazwyczaj pracują wielofazowe silniki synchroniczne więc i tak przekształtnik DC-AC jest niezbędny. Więc jeżeli napięcie wejściowe się zmienia to i tak nie ma to większego znaczenia.
Głównym problemem supercapów jest mała gęstość energii (Wh/kG).
Polecam rzucić okiem na baterie li-air http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93air_battery mają bardzo ciekawe parametry.