@VodkaDestroyer: Za łatwo się poddałeś, bo masz rację. Na oficjalnych serwerach, na normalnych mapach pojawia się maksymalnie jeden tank, na mapach finałowych maksymalnie 3(2 oskryptowane i jeden opcjonalny).
Odstępstwa od tych reguł są możliwe, ale tylko na modowanych serwerach.
U mnie w bibliotece Uj, można wypożyczyć sobie książkę o algorytmach genetycznych czy coś w tym stylu. Kumpel mówił, że nie ma tam nic ciekawego, jedynie sama teoria, bez przykładów jej praktycznego użycia. Tutaj jeden pdf i od razu dużo rzeczy staje się jaśniejszych i zrozumiałych. Tak powinni uczyć i takie materiały udostępniać (obok tych czysto teoretycznych)!
@M4lutki: Na Automatyce i Robotyce są zajęcia z metod sztucznych inteligencji. Przynajmniej tak jest na Politechnice Śląskiej. I uczysz się na ten temat wszystkiego, pomimo iż nie ma takiego tematu zajęć jak wykorzystanie algorytmów genetycznych w grach, ale rozpoznawanie tekstu, czyli typowy OCR jest. :) Ot taka ciekawostka.
BTW. Prezentacja ciekawa, ale pokazująca tylko jak zostało to wykonane w L4D, nijak się to ma do nauki tych algorytmów.
@Elav: Algorytmy sztucznej inteligencji (zaawansowane) to raczej biorą na tych czysto matematyczno-informatycznych kierunkach. U nas na UJ, jest wydział Matematyki i Informatyki (ja jestem na Fizyki, Astronomi i Inf.) i wiem, że tam dość dobrze wkuwają teorie na temat algorytmów sztucznej inteligencji. Dodam, że ostatnio się też dowiedziałem, że Filozofia, to kierunek w którym miedzy innymi własnie bada się i rozwija takie algorytmy :O Generalnie fajnie jest poznać jak działa coś
Widać, że dużo pracy włożyli też w SI przyjaznych botów. Dzięki temu w praktyce boty bywają czasem bardziej pomocne od graczy (jak graliśmy ze znajomymi, to boty zawsze w podsumowaniu najczęściej dzieliły się apteczkami i pomagały wstać).
@Zly_Siwek: Nie wiem ile przegrałeś w lefta ale to co opisujesz to jest bardziej wada. Boty zbyt szybko leczą towarzyszy, co prowadzi do marnowania medyków (co ma duże znaczenie na expercie). Oczywiście jak ktoś z drużyny ma medkita a drugi jest umierający i go nie leczy to też źle.
L4D i L4D2 to jedne z najlepszych gier coopowych. Gram w zasadzie tylko w Versusa, od momentu kiedy wyszlo pierwsze demo az do dzis. Inteligencja botow czasami zalamuje, ale jak sie czlowiek nauczy, jak one dzialaja, to mozna z tym jakos zyc. Najgorzej jak sie podlacza jakies nooby i pierwsze co robia to umieraja :D
@feuerfest: Albo soją i nic nie robią ;) To już boty lepsze. Tak jak mówisz, jak człowiek wie jak one grają to da się ich "używać". Jedno jest w nich dobre, potrafią wyczaić np: boomera gdzieś w zaroślach gdzie normalnie nie jest dostrzegalny.
Na początku przeraziłem się bo 95 stron PDFa to jest co czytać ale większość stron to jeden obrazek a całość średnio wyczerpuje temat. Przydało by się więcej informacji w jaki sposób działa director AI rozpisane jak w innym wykopie o FEAR.
Komentarze (44)
najlepsze
if
player=alive
then
add:more_zombies
if
player=still_alive
then
add:tank and fuckload_of_zombies
Odstępstwa od tych reguł są możliwe, ale tylko na modowanych serwerach.
BTW. Prezentacja ciekawa, ale pokazująca tylko jak zostało to wykonane w L4D, nijak się to ma do nauki tych algorytmów.
Odpowiadam: w planach!