No dobra, ale o co chodzi? Może jestem głupi, ale kompletnie nie rozumiem tego zadania ani komentarzy pod wykopem, w których większość wypowiada się tak, jak by rozwiązanie było oczywiste. Dla mnie to zadanie nie może mieć rozwiązania, bo jest stanowczo za mało danych i po prostu nie ma sensu.
@jamtojest: Dokładnie o to chodzi. Odpowiedź to: "brak danych", "nie wiadomo" albo "nie można ustalić" itd.
Za "moich czasów" takie zadania w 2-5 klasie był chyba w każdym podręczniku jaki mieliśmy. Łatwo pokazywały, kto jeszcze myśli, a kto już bezmyślnie wykonuje rachunki. Potem niestety zaczęli wydawać same podręczniki "ulepszone" przez reformę i w gimnazjum/liceum zostały tylko zadania typu "zastosuj schemat".
@dusieqq: też jestem za tym, że na 98 stronach i wiem, że celem wykopu nie byla dywagacja nad rozwiązaniem, no ale co tu innego napisac. Wszystko jest jasne.
Skoro opisanie dwóch wydarzeń zajęło 53 strony, a pytanie brzmi "na ilu stronach są opisane wydarzenia z życia króla?", to aby można było mówić o "wydarzeniach" musi ich być więcej niż 1. W kronice są opisane 2, więc wszystkie muszą opisywać wydarzenia z życia króla, żeby pytanie miało sens.
@FlasH: "wszystko jest kwestia zalozen..." No tak z takim podejsciem mozna rozwiazac kazde zadanie. Nie wiesz czy inne wydarzenia sa opisane wiec musisz zalozyc ze nie sa po to aby zadaniu nadac sens. Czyli podales wynik 53 i musisz sam sobie zalozyc, ze jest on prawdziwy. Well done...
@mily3city: twój przykład nie odpowiada dokładnie temu zadaniu. Uczniowie nie stają przed realnymi problemami, tylko przed zadaniami z książki - nie znajdują prawdziwych odpowiedzi, tylko takie, żeby zadanie się zgadzało. Dowód? Bardzo proszę - rozwiąż to zadanie:
Na parkingu stoi razem 25 samochodów i motocykli. Łącznie mają 86 kół. Ile jest samochodów i motocykli?
Sam pamiętam takie zadania z klas 1-3. Zadania typu. Masz 10 słoików konfitur malinowych, 3 jabłkowych, 6 truskawkowych i 2 wiśniowych. Ile masz słoików z konfiturami jabłkowymi?
@kravjec: tutaj mamy raczej do czynienia z zadaniem typu: "Jasio zaprosił na urodziny 7 kolegów i 3 koleżanki. Które urodziny obchodzi Jasio?" Przy czym zadanie takie nie jest bez sensu, tylko sprawdza czy uczeń myśli nad tym co czyta czy też dodaje wszystko z automatu i potem wyrośnie na wyborce Ruchu Palikota :P
Komentarze (44)
najlepsze
Za "moich czasów" takie zadania w 2-5 klasie był chyba w każdym podręczniku jaki mieliśmy. Łatwo pokazywały, kto jeszcze myśli, a kto już bezmyślnie wykonuje rachunki. Potem niestety zaczęli wydawać same podręczniki "ulepszone" przez reformę i w gimnazjum/liceum zostały tylko zadania typu "zastosuj schemat".
Zadanie z gatunku WĘŻA jest na spostrzegawczość i rozwiązaniem jest podanie odpowiedniego pytania, ewentualnie dodanie potrzebnej informacji.
Niektórym przydałby się jednak powrót do podstawówki...
Komentarz usunięty przez moderatora
Może właśnie to zadanie ma wymusić logiczne myślenie?
Skoro opisanie dwóch wydarzeń zajęło 53 strony, a pytanie brzmi "na ilu stronach są opisane wydarzenia z życia króla?", to aby można było mówić o "wydarzeniach" musi ich być więcej niż 1. W kronice są opisane 2, więc wszystkie muszą opisywać wydarzenia z życia króla, żeby pytanie miało sens.
Na parkingu stoi razem 25 samochodów i motocykli. Łącznie mają 86 kół. Ile jest samochodów i motocykli?
90% klasy dodawała wszystko ;)
Miało być jak nigdy, wyszło jak zawsze :)
Kronika na 98 stronic. Opisano 2 wydarzenia na 53 stronicach.
Nie wiemy:
Ile jeszcze wydarzeń opisano, czy wydarzenia z życia króla były wśród tych 2ch na 53 stronicach czy są pośród X wydarzeń na 45 stronicach.
syntax error.