Witam !
Piszę to z dwóch powodów, po pierwszwe informacyjnie, po drugie żeby się pożalić/wyładować ;)
Byłem z moim dzieckiem u lekarza rodzinnego, gdzie dowiedziałem się, że moje dzieci nie są ubezpieczone wg. eWUŚ-a. Ja niezrażony, zarzucam drukiem ZUS RMUA, na co słyszę dziesięcio minutowy wywód, że to nie tak, że dzieci nieubezpieczone, że płaci za to wszystko Ministerstwo Zdrowia itp. Poczułem się po tych wywodach trochę jak złodziej. Postanowiłem sprawę wyjaśnić telefonicznie w ZUSie. (
//www.zus.pl/default.asp?id=8)
Zadzwoniłem, wysłuchałem nagrań z automatu, zostałem połączony, następnie przełączony do właściwej osoby. Cała moja właściwa rozmowa trwała około minutę, no może dwie. Dowiedziałem się z niej, że eWUŚ wcale jeszcze nie musi działać, że lekarz musi druki ZUS RMUA honorować (nie wnikam tu w działanie samego systemu, bo szkoda nerwów). Po kilku dniach sprawdziłem sobie stan konta mojego telefonu (praktycznie nigdy nie wygaduję tzw. "darmowych minut" z pakietu) i z lekka się zdziwiłem :
Może to nie jest jakaś zabójcza kwota, ale śpieszę was ostrzec, bo na tej infolini można zdecydowanie dłużej zabawić, żeby się czegoś dowiedzieć. Z drugiej strony, mają w ZUSie bajzel a my za wyjaśnienie ich bałaganu mamy jeszcze płacić ?!
Po wszystkim znalazłem takie info o kosztach połączeń na nr 801:
801 - Połączenie z podziałem opłaty (SPL - Split Charge) - to rozwiązanie alternatywne dla połączeń płatnych i bezpłatnych. Istotą usługi jest to, że koszt połączenia jest dzielony pomiędzy abonenta a osobę inicjującą połączenie. Abonent usługi wybiera jeden z trzech wariantów podziału kosztów:
801 1, 2, 7, 8 - koszt jednego impulsu, niezależnie od trwania rozmowy,
801 3, 9 - koszt jak za połączenie lokalne,
801 4 - koszt jak za dawne połączenie międzystrefowe,
801 5, 6, 0 - koszt - impuls co minutę.
- 801 4 - za połączenie do tej usługi płaci wyłącznie osoba dzwoniąca. Abonent usługi zaś albo płaci abonament za tę usługę bez względu na liczbę połączeń albo nie płaci abonamentu ale zagwarantuje, że liczba połączeń nie będzie mniejsza niż zawarta w umowie.
(zródło:
//www.telefonia.pilicka.net.pl/polaczenia.htm)
Ps. Wiem, że chaotycznie ale się zdenerwowałem :/
Komentarze (62)
najlepsze
Jak ładnie na screenie pokazałeś, po prawej stronie jest drugi numer dla "telefonów komórkowych" i jak byś ten wybrał, to miałbyś w abonamencie.
Jakbyś wiedział na co możesz wykorzystać swoje darmowe minuty czy złotówki to byś nie płakał.
Teraz pół internetu się będzie z ciebie śmiać.
Jak widać dzwoniłem o 8:31:38 rano z przychodni, nr na infolinię dostałem od pani pielęgniarki z recepcji. Tak pewnie jestem upośledzony, bo nie znam wszystkich taryf u wszystkich operatorów? Poza tym w ogóle nie powinienem tracić czasu i tam dzwonić. System eWUŚ powinien działać prawidłowo, ZUS otrzymuje
Ty to na serio zadałeś to pytanie?
A dokładnie 8:28min.
0801 to są numery o podwyższonej opłacie - dużo wyższej niż standardowa. Koniec kropka.
Jeśli chcesz pisać coś więcej to najpierw postaraj się o aktualne informacje.
Nie ma już czegoś takiego jak połączenia strefowe ani między strefowe, nie ma impulsów ani nic podobnego. Najlepiej na konkretnych przykładach bo wiadomo ze są różni operatorzy i różne abonamenty.
Na przykład ja za połączenie na dowolny stacjonarny w
1. "0801 to są numery o podwyższonej opłacie" - 801 są to numery z podziałem opłaty. Numery o podwyższonej opłacie rozpoczynają się od 70.
2. "Nie ma już czegoś takiego jak połączenia strefowe ani między strefowe" - bzdura! Dowiedz się co to jest tablica taryfikacji.
3. "nie ma impulsów" ... "za
Ty płacisz za różnicę, a właściwie wszyscy dzwoniący pod ten numer płacą za różnicę powyżej średniej standardowej stawki.
Operator zyskuje bo osoby dzwoniące płacą średnio więcej niż gdyby rozliczały się według standardowej stawki.
ZAKOP za SPAM.