Materiały znalezione na skyscrapercity.com. Przepisane dla waszej wygody z
tego wątku.
"To ja taką ciekawostkę zapodam: wszędzie się buduje autostrady (m.in. u nas ), a w Niemczech się likwiduje! (Sic) A dokładnie chodzi o fragment A44 na odcinku Aachen - Düsseldorf, a konkretnie między węzłami AK Jackerath i AK Holz. Cały piękny 7-km odcinek idzie w rozwałkę... a wszystko to z powodu ekspansji pobliskiej ogromnej odkrywkowej kopalni węgla brunatnego "Garzweiler", która przemieszczając się na zachód połyka całe wsie, miasteczka, drogi, a teraz i autostradę."
"Oto jak wygląda taka kopalnia:"
"Poniższa mapka przedstawia sytuację, na szaro zamknięty odcinek A44, na szczęście w tym rejonie Nadreni sieć autostrad jest tak gęsta, że bez problemu można było zorganizowac ruch zastępczy przez poszerzoną w tym celu do 2 x 3 A61 i przez węzeł AK Wanlo dalej na zachód przez A46 w kierunku Düsseldorfu. Jednak A44 nie zniknie na zawsze, na pomarańczowo zaznaczony jest nowy odcinek, który powstanie w 2017 r., po tym jak kopalnia Garzweiler po raz kolejny przeniesie się jeszcze dalej na zachód i odda "zużyty" już teren."
"Zresztą jak widać na kolejnej mapce, na której zaznaczone są daty ekspansji kopalni, podobny przykry los spotka po 2017 roku także A 61....
Na zielono zanzaczony jest dotychczasowy obszar kopalni, a na żółto tereny pod ekspansję, z tym ze pierwszy etap do 2017 roku obejmuje właśnie obszar od A44 tuż pod samą A61. Kolejne obszary będą połykane w 2025 i 2035 roku."
"Kolejne zdjęcia pokazują zamkniętą już A44 w zimie zeszłego roku oraz prace niwelacyjne"
"W związku z zainteresowaniem tematem kontynuuję temat. Doodaję jeszcze parę zdjęć zrobione przez forumowicza autobahn-online.de "Phalc" jak podaje krótko przed zamknięciem (być może ostatnie zdjęcia tego odcinka)"
"Więcej zdjęć na
tej stronie forum"
"To może jeszcze parę kolejnych zdjęć z likwidacji autobany - autorstwa forumowicza "Seat Ibiza" tym razem z holenderskiego forum forum.autosnelwegen.nl"
"
Link do tych zdjęć"
"Na niemieckim forum pojawiły się także najnowsze zdjęcia z niwelacji A44 autorstwa niejakiego Bernda oraz znów Phalca. Na tych zdjęciach widać postęp prac, tej autostrady praktycznie już nie ma:"
"
Więcej zdjęć tu"
"Tu macie południowy kraniec tego likwidowanego odcinka autobany A 44, ten węzeł to Autobahnkreuz Jackerath (teraz już Dreieck Jackerath), tej nitki biegnącej na północ już nie ma... A w prawym górnym rogu złowrogo czeka już kopalnia żeby połknąć autobanę ..."
"To jeszcze parę linków:
info o projekcie na stronie niemieckiego odpowiednika GDDKiA w Pólnocnej Nadrenii-Westfalii:
//www.strassen.nrw.de/projekte/a44/garzweiler.html
link do wątku na forum autobahn-online:
//www.autobahn-online.de/phorum/read.php?6,20819
a to link do wątku na holenderskim forum (umie ktoś po niderlandzku? )
//forum.autosnelwegen.nl/viewto...er=asc&start=0
a to artykuł o opuszczonym miasteczku Otzenrath przeznaczonym do likwidacji (po prawej stronie jest nawet link do ciekawego filmu o opuszczonym i splądrowanym mieście, pokazana jes tteż sama kopalnia):
//www.zdf.de/ZDFde/inhalt/11/0,...390827,00.html
inny artykuł:
//www.ngz-online.de/public/arti...tuelles/110668
link do fajnej strony (www.stadtplandienst.de polecam - lepsza jest ta stara wersja po prawej stronie), na której macie mapy całych Niemiec w skali od 1:10’000 do 1:7’500’000 oraz zdjęcia lotnicze w skali od 1:3’000 (!) do 1:100’000. Ten akurat wycinek prezentuje stan opisywanego miejsca jeszcze przed zamknięciem A44:
//www.stadtplandienst.de/map.as...27&grid=aero40
a tu link do strony Stowarzyszenia wspierania energii słonecznej, która jak się można domyślać niezbyt pochlebnie traktuje o odkrywkowej kopalni Garzweiler i zamieszcza sporo fajnych zdjęć samej kopalni a także zdemolowanych miast, dróg i po prostu wszystkiego, co ma stanąć na drodze „Baggerom” (czerparkom? koparkom?)
//www.sfv.de/lokal/mails/kd/garzweil.htm
Np.jedno ze zdjęć kopalni:"
"A tu ciekawostka: rzeczony Bagger przekracza zwykła jezdnię (oczywiście ruch wstrzymany):"
Komentarze (47)
najlepsze
zdjęcie