AMA - Nawigacyjny oficer wachtowy - LPG
AMA - Jestem oficerem wachtowym - nawigacja na statkach do przewozu gazów skroplonych LPG. Jeżeli ciekawi was ten temat to z chęcią odpowiem na Wasze pytania.
magnuss z- #
- #
- #
- #
- 370
AMA - Jestem oficerem wachtowym - nawigacja na statkach do przewozu gazów skroplonych LPG. Jeżeli ciekawi was ten temat to z chęcią odpowiem na Wasze pytania.
magnuss z
Komentarze (319)
najlepsze
PS. Przypominam że jeśli zakładasz AMA to musisz się liczyć że może stać się popularne i musisz mieć przygotowany czas na odpowiadanie. ;)
Raczej niema takiej możliwości ale nie wiem do końca czy tak jest. Dowiem się i dam znać.
2)Jak wyglada życie w hiszapani, w stosunku do zycia w Polsce mam na mysli cena mieszkan, zywnosci oraz pracy( podobno krucho z tym )
Dziękuje i życzę stopy wody pod kilem
1) Jedynie za pomocą kursów możesz przejść na 2 mechanika.
2) Dla marynarza jedyną różnicą jest klimat ;) Ceny mieszkań niższe niż w Polsce, żywność podobnie lecz lepszej jakości. Praca to zależy od wymagań.
2)Jeśli dobrze zrozumiałem po zrobieniu kursów podstawowych i po studiach, aplikować na stanowisko young elec ( dlaczego pomijac cadeta lub czym on sie rożni od young elec?)
3) Jak są przeciętne zarobki ? jako cE,yE oraz ETO
4) Znasz ang i hiszp w mowie i w piśmie ??
5)Ile razy podczas rejsu w twojej
1) 4 podstawowe cały koszt to około 1000 zł / tydzień same kursy
2) Różni się w nazwie jedynie. Cadet to osoba która szkoli się by być mechanikiem / oficerem pokładowym. Szkoląc się na elektryka / automatyka będziesz młodszym elektrykiem / automatykiem
3) Różnie naprawdę.
4) Tak
5) Kilkakrotnie
1) Z tym znaniem się na robocie to ciężko na studiach jest nie wiele i to elektronika raczej mialem nadzieje ze da rade zdobyc doświadczenie na praktyce ?
2) Słyszałem ze można zrobić tak po dogadaniu sie ze "starym" pracuje sie 8h wachte 4h jako deck hand a 4 h pomaga sie elektrykowi i zdobywa doswiadczenie ?
3)Podobno
1) czytać, czytać i czytać
2) nie jest to dobre rozwiązanie bo więcej czasu spędzisz w siłowni naprawiając jakieś elementy elektryczne więc zdobywać doświadczenie na konkretach w siłowni niż latać z młotkiem po pokładzie
3) Nie znam się
4) Wypadki takie napewno się zdarzają, więc trzeba się dowiadywać na stronie ITF czy dana firma jest na ich czarnej liście.
pozdro
Niekoniecznie, ale trochę w tym prawdy. Mianowicie żaden beżowy niestety nie wiadomo jak będzie tani nigdy nie będzie myślał jak europejczyk. My jesteśmy bardziej cywilizowani i żaden armator nie pozwoli sobie na utratę linii / statku / ogólnie spowodowanie wypadku właśnie poprzez takiego mało myślącego człowieka. Oczywiście nie wszyscy beżowi to idioci ale w 90% bezmózgi. Po za tym kto będzie w załodze szeregowej jeśli beżów da się na stanowiska
1) Czy bez doświadczenia istnieją realne szanse na dostanie pracy, mam tu na uwadze 18 mc-y praktyki na statku ?
2) Czy jest to popularne stanowisku na statku, czy każdy statek posiada elektryka albo jakie ?
Nie musisz być kadetem, możesz być albo młodszym elektrykiem lub elektrykiem (to samo z elektronikiem/automatykiem). Te stanowiska nie są już oficerskie.
1) Jeżeli znasz się na robocie. Długa i ciężka praca przed Tobą :) to tak.
2) Każdy elektryk z czasem staje się 2/E, robota prawie taka sama a dużo większe pieniądze ale na dużych statkach spotyka się elektryka/automatyka
Jeżeli jeszcze dasz rade odpowiedzieć.
Jaki jest koszt kursów, aby być na tym samym położeniu na statku co ty jesteś? Tzn, ile trzeba wyłożyć kabzy, żeby tak fajnie zarabiać?
Ciężko powiedzieć gdyż do tego kosztu dochodzi mieszkanie, wyżywienie (wiadomo robiąc kursy nie zarabiasz) ale sama cena kursów które ja robiłem oscyluje w granicach 10k + szkoła + czas potrzebny na naukę. Od samego początku dobrze też można nie zarabiać więc wszystko jest ruchome.
2. Spowodowałeś może jakiś większy wypadek? Jeżeli tak, jakie poniosłeś tego konsekwencje?
1) Oprócz zaznaczania pozycji z GPS czy namiarów i obliczeń poprawkowych do kajetów nie wyznacza się nic ponadto, chyba że dla jaj ;)
2) Nie. Ale jeśli spowoduje się wypadek w większości to kryminał czeka.