AMA - Nawigacyjny oficer wachtowy - LPG
AMA - Jestem oficerem wachtowym - nawigacja na statkach do przewozu gazów skroplonych LPG. Jeżeli ciekawi was ten temat to z chęcią odpowiem na Wasze pytania.
magnuss z- #
- #
- #
- #
- 370
AMA - Jestem oficerem wachtowym - nawigacja na statkach do przewozu gazów skroplonych LPG. Jeżeli ciekawi was ten temat to z chęcią odpowiem na Wasze pytania.
magnuss z
Komentarze (319)
najlepsze
Nie spotkałem.
2. czy macie jakąś sale do ćwiczeń, rower stacjonarny, bieżnie, coś takiego?
3. o co chodzi z filipińczykami? czy to aż taka dzicz?
4. jakie narodowości spotykasz na statkach i na jakich stanowiskach? ile osób ma cała załoga?
5. co robi kucharz jak nie gotuje?
6. jeśli masz ciągle nowe statki to również
1) Tania bandera, brak podatków lub strasznie małe, mniej rygorystyczne przepisy.
2) mamy siłownię, ping ponga i browary
3) zdarza się a na statek idą co mądrzejsi. Gorsi są maldiwianie
4) Polaków, niemców, ruskich, beżowych
5) pije :)
6) w kompanii się znamy ale dużo jest też nowych ludzi.
7) przestępstwo dla oficera, małpy to sprzedają i na internet na kartę wtedy mają
8) W wielu krajach południa i azji
2. Jak załatwiałeś sobie pierwsze 2.5 miesięczne praktyki?
3. Jak załatwiłeś sobie drugie, 12 miesięczne praktyki?
4. Czy praktyka z punktu 2 w twoim wypadku była płatna? Ile zarobiłeś za praktyki roczne?
5. Na jakie przedmioty trzeba mieć szczególną uwagę? (MPDM, nawigacja(?), systemy satelitarne? przewozy morskie? wiedza okrętowa? stateczność jednostki ?)
6. Czy masz pływającą rodzinę/znajomych, który pomógł załatwić tobie praktyki?
7. Jakie wskazówki dałbyś osobie, która niedługo
1) AM nie morski
2) Pierwszy kontrakt za cadeta maszynowego 5 miesięcy, Drugi kontrakt 8 miesięcy za pokładowego. Wymagane jest tylko 12 miesięcy praktyk. Załatwiłem poprzez rodzinę.
4) Bodajże wtedy to było 500 usd
5) nawigacja, mpdm, stateczność, imo, astronawigacja i ogólnie to co Cie interesuje. Wiedzy nigdy nie za wiele)
7) Szkolić angielski, chodzić po agencjach. Opłacić portal morski i szukać pracy nawet za darmo. Jeżeli jesteś mechanik to
Ja akurat jestem po Akademii Morskiej w Szczecinie i chciałbym wiedzieć dlaczego uważasz że to był zły pomysł.
Jak widać z pewnością wybrałem lepsze studia niż, Ty bo ja po swoich pracuje w zawodzie, czyli na morzu i z pewnością wiedzę morską mam troszkę szerszą.
Jeżeli ma się czas po raz kolejny robić studia proszę bardzo. W kwestii "szerokości wiedzy" to już jest różnie oczywiście jeżeli ktoś naukę kończy po kursach i dalej sam się nie kształci to masz rację.
Widoczność to zasięg jaki ludzkie oko jest w stanie zobaczyć w określonych warunkach, widzialność (tak zwana nominalna) jest to zasięg z którego dany obiekt (najczęściej świecący) powinien być widoczny.
Czy zdarzały się jakieś niebezpieczne sytuacje związane z błędem elektroniki? GPS zwariował i pokazywał mocno inną pozycję, program coś odwalał?
Im szybciej zaczniesz szukać tym lepiej i najważniejsze uczyć się języków bo to podstawa (np GMDSS to sam angielski i bardzo trudno to zaliczyć). Najlepiej na zbiornikowcach pływać tylko byle nie na chemii bo żywot krótki) Co do kompanii to nie wiem którą polecić kwestia sporna. Trzeba szukać. Pierwsze praktyki to oni będą wybierać a nie Ty;)
Przypomniałem sobie jak kiedyś master opowiadał o 2 oficerze, który drogę na mapie nakreślił przez ląd :) Niewiarygodne ale chyba możliwe