Swoją drogą, jakby tak policzyć ilość wagonów i przemnożyć sobie to przez ich wagę.. to zajebisty power ma ten ciągnik. Do dzisiaj bym nawet nie przypuszczał, że taki post-fabryczny jest w stanie skład przepchać, pociągnąć :)
@RRybak: Moc wcale nie jest najważniejsza. Tam chodzi o przełożenie. Taki Ursus, na 1 biegu drogowym ze wzmacniaczem momentu jedzie z prędkością max 5,34km/h. A osobówka na jedynce z gazem w podłodze ile? 40km/h na pewno, jak nie więcej.
Poza tym patrz na wagę i szerokość opon. 4,5 tony i 40cm opony dla traktora kontra 1 tona i kilkanaście cm opony auta.
@RRybak: spaliłbyś sprzęgło zanim byś ruszył choćby o pół centymetra. @nunu85 wyjaśnił dlaczego, a kontynuując jego myśl: możesz przeciągnąć pociąg kręcąc własnymi rękami zwykłą korbą - potrzebne jest tylko odpowiednie przełożenie.
pamiętam jak robiłem w chełmie śląskim i suwnice bramowe przeciągały 3 platformy przy czym dwie były załadowane szynami z demontażu hehe suwnice aż wyrywało z szyn ale dawała rade.
albo jak się w trojkę przepychało wagon mieszkalny tylko za pomocą brech wystarczyło dobrze zahaczyć o sprężynki i pierwszy raz mocno popchnąć a potem już szło
Komentarze (114)
najlepsze
3/4 tych ciągników mogło by spokojnie robić jako inspiracja dla pod racerów z Gwiezdnych Wojen
Czy to Świnoujście?
Poza tym patrz na wagę i szerokość opon. 4,5 tony i 40cm opony dla traktora kontra 1 tona i kilkanaście cm opony auta.
To daje traktorowi kolosalą przewagę.
albo jak się w trojkę przepychało wagon mieszkalny tylko za pomocą brech wystarczyło dobrze zahaczyć o sprężynki i pierwszy raz mocno popchnąć a potem już szło