Krótko: w piątek dokonałem zakupu na iBood. Ponieważ do tej pory kupowałem rzeczy prywatnie, a tym razem był to wydatek służbowy, chwilę poświęciłem na dokonanie zmian w formularzu zakupowym, zmieniając w sekcji <em>Dane do faktury</em> informacje z prywatnych na firmowe. Wszystko poszło dobrze i po paru minutach otrzymałem maila z potwierdzeniem zamówienia, na którym widniały... prywatne dane do faktury. Skonsternowany od razu skorzystałem z formularza kontaktowego:<br />
<br />
(Dla lepszej przejrzystości, z całej korespondencji wycinam grzecznościowe powitania i pozdrowienia, otwierające i zamykające każdego maila z obu stron)<br />
<br />
<cite> Wypełniając formularz zamówienia, wpisałem dane firmy do faktury, niestety, w<br />
potwierdzeniu które właśnie otrzymałem, w danych do faktury widnieje:<br />
xxxxxx<br />
Prosiłbym o zmianę na:<br />
Firma xxx<br />
NIP również podawałem, ale na wypadek gdyby też zniknął: xxx-xxx-xx-xx<br />
Zamieszanie może wynikać stąd, że wcześniej dokonywałem tylko zakupów prywatnych.<br />
Z góry dziękuję za pomoc, będę wdzięczny za kontakt zwrotny.</cite><br />
<br />
Odpowiedź przyszła w poniedziałek i mocno mnie rozbawiła:<br />
<br />
<cite> W załączniku znajduje się faktura zgodna z podanymi przez Państwa danymi podczas składania zamówienia.<br />
Pragniemy poinformować, że faktura jest generowana automatycznie na podstawie danych podanych w Państwa koncie w momencie składania zamówienia. Niezwykle ważnym jest upewnienie się, przed złożeniem zamówienia, że dane konta są poprawne gdyż nie mamy możliwości ich korygowania na fakturze.<br />
Dane można uaktualnić w sekcji Mój iBOOD. Będą one jednak uwzględnianie tylko w zamówieniach składanych po dokonaniu zmian.<br />
Jakiekolwiek zmiany dokonane po zaksięgowaniu środków nie będą uwzględniane na fakturze.<br />
Dodatkowo, informujemy o możliwości założenia konta firmowego i dokonywania zamówień na firmę.<br />
W sytuacji kiedy dane na fakturze są niekompletne bądź niepoprawne, przyjmiemy notę korygującą wystawioną przez Państwa księgowość. Sugerujemy nadanie jej jako listu poleconego, dzięki temu łatwiej będzie można ją odnaleźć w przypadku zaginięcia.</cite><br />
<br />
Dane do faktury nie są brane z formularza zamówienia, tylko z danych konta? To po co ja (i reszta klientów) wypełniam cały ten formularz? Dlaczego nie ma w nim żadnej informacji, że dane tam wpisywane nie są do niczego wykorzystywane? Najbardziej ubawiła mnie jednak propozycja rozwiązania i zawarta w tym wszystkim sugestia, że to właściwie ja jestem winien. Dane na fakturze niepoprawne? Łaskawie "przyjmiemy notę korygującą". Dziękuję! Jednak napisali, że "Jakiekolwiek zmiany dokonane po zaksięgowaniu środków nie będą uwzględniane na fakturze", a ja zamówiłem przesyłkę pobraniową, nabrałem więc (małej) nadziei, że mogą mi jednak wystawić fakturę zgodną ze złożonym zamówieniem i transakcję uda się sfinalizować.<br />
<br />
<cite> Takie informacje powinny znaleźć się w formularzu. Formularz wypełniłem poprawnie, ale skąd mógłbym przypuszczać, że dane do faktury są brane z danych konta, a nie zamówienia.<br />
Rozumiem, że winę za błąd leżący po Państwa stronie próbują Państwo przerzucić na klienta. Niestety, ja nie muszę tego akceptować. Jeśli nie mogą Państwo wystawić faktury na dane, które podałem w zamówieniu, a które nie znalazły się na fakturze, rezygnuję z zamówienia.</cite><br />
<br />
W tym momencie już bardzo się cieszyłem, że zamówiłem przesyłkę pobraniową i właściwie dla mnie to było koniec tej historii i problemu (poza tym, że nie zakupiłem okazyjnie potrzebnego mi sprzętu), ale iBood postanowił ciągnąć konwersację, przeciągając poprawianie mi humoru na cały dzień:<br />
<br />
<cite> Jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Uprzejmie prosimy zapoznać się z procedurą skasowania zamówienia.<br />
W przypadku jakichkolwiek zwrotów i/lub reklamacji (<a href="//www.ibood.com/pl/pl/service/" rel="nofollow">//www.ibood.com/pl/pl/service/</a> ) każdorazowo prosimy się zalogować na swoje konto iBOOD i skontaktować się z nami poprzez sekcję „Mój iBOOD” - „Moje zamówienia iBOOD”, gdzie dla każdego zamówienia możecie Państwo wybrać odpowiednią procedurę reklamacyjną poprzez przycisk „Zgłoszenie.”<br />
Po otrzymaniu przez nas owego „Zgłoszenia” Dział Reklamacji RMA skontaktuje się z Państwem w celu rozwiązania problematycznych kwestii.</cite><br />
<br />
LOL. iBood, w związku z tym, że na skutek błędów ich formularzy nie mogłem zrealizować zamówienia, prosi mnie o rezygnację z zamówienia za pomocą swojego formularza. Chyba bym się bał ;) <br />
<br />
<cite> Jest mi niezmiernie przykro, że Państwa formularze nie działają prawidłowo i że winą za to obciążają Państwo klienta.<br />
Nie rozumiem, dlaczego tak prosta zmiana nie może być dokonana, zwłaszcza że do finalizacji zamówienia w żaden sposób nie doszło (przesyłka pobraniowa), a sami Państwo piszą, że "Jakiekolwiek zmiany dokonane po zaksięgowaniu środków nie będą uwzględniane na fakturze".<br />
W związku z powyższym, jeśli zmiana nie jest możliwa, nie mam zamiaru dokonywać żadnych kolejnych zgłoszeń, poza niniejszą korespondencją.</cite><br />
<br />
Nie ma tak łatwo, sprawnie działająca firma nie może odpuścić własnych procedur!<br />
<br />
<cite> Pragniemy poinformować, iż faktura została już wygenerowana, a my jako firma musimy założyć, że wpłaci Pan należne środki.<br />
W celu anulowania zamówienia uprzejmie prosimy wysłać zgłoszenie.</cite><br />
<br />
Nice try. Czyżby tym razem oni nabrali nadziei, że mimo niezgodności, na tyle zależy mi na sprzęcie, że się dogadamy? Nie, chyba ciągle chodzi o te procedury i formularze. Przecież są takie fajne, że aż się chce korzystać, zawsze może cię spotkać jakaś niespodzianka. Tym mailem zakończyłem wczorajszą korespondencję:<br />
<br />
<cite> Pragnę poinformować, że jako klient poinformowałem Państwa "jako firmę" skutecznie o fakcie, że w związku z wygenerowaniem przez Państwa system nieprawidłowej faktury, która nie bazowała na wypełnionym przeze mnie formularzu zamówienia, nie zamierzam finalizować transakcji, której w takiej formie nie zawierałem.<br />
Państwa komunikacja wewnętrzna nie jest moim problemem, ja zaś ze swojej strony wolę już nie mieć do czynienia z Państwa formularzami.</cite><br />
<br />
Rano - niespodzianka. Nie odpuszczają :) A nawet posuwają się do konstrukcji, które brzmią jak groźba. Albo, albo, nie ma to tamto.<br />
<br />
<cite> Pragniemy poinformować, iż albo użyje Pan opcji ZGŁOSZENIE w celu anulowania zakupu, albo prosimy działać zgodnie z ustawą i odstąpić od umowy zawartej na odległość zgodnie z prawem polskim.</cite><br />
<br />
Grzecznie odpisałem i chyba nie mam zamiaru dłużej się angażować, choć z niecierpliwością czekam na kolejną odpowiedź. Jeśli się pojawi, na pewno zaktualizuję wpis.<br />
<br />
<cite> Witam<br />
Pragnę poinformować, iż nie zawierałem z Państwem umowy w kształcie przesłanym w potwierdzeniu zamówienia, nie mam więc za bardzo czego odwoływać.<br />
Poinformowałem Państwa o błędzie w Państwa witrynie (a raczej zadałem pytanie w związku z nieprawidłowymi danymi do faktury, a Państwo poinformowali mnie o błędzie), chciałem sfinalizować zakup, do czego potrzebna byłaby jedynie zmiana danych do faktury (według Państwa słów, faktura jest generowana po zaksięgowaniu środków, nadal nie rozumiem, dlaczego nie mogą Państwo tego zrobić), a wobec faktu, że leży to poza Państwa zasięgiem, poinformowałem że nie będę finalizował transakcji, której nie zawierałem, żeby oszczędzić Państwu kłopotu. Z mojej strony to koniec tematu.<br />
Dziękuję bardzo za ciekawą korespondencję, bycie frontem do klienta, pomoc w realizacji transakcji, która nie przebiegła prawidłowo z Państwa winy, oraz za próbę obciążenia mnie odpowiedzialnością. Z pewnością taka polityka firmy jest bardzo opłacalna. Wprawdzie nie wydam właśnie u Państwa ponad 1000 zł, ale na pewno sporo zaoszczędzą Państwo dzięki braku konieczności obsługi tak "upierdliwego" klienta przy kolejnych zamówieniach, których ten właśnie utracony klient nie zrealizuje.<br />
Ponieważ historia jest ciekawa, a korespondencja momentami zabawna, nie omieszkam się nią podzielić, więc jest szansa na większe oszczędności!<br />
Pozdrawiam i powodzenia!</cite>