Śmiało bym to nazwał skandalem. Irytuje mnie coś takiego jak mało co. Nie bywam zbyt często na Wschodnim, ale jak ostatnio byłem, przeżyłem niemały i bardzo pozytywny szok. Dworzec stał się nowoczesny, jasny, przestronny, naprawdę na europejskim poziomie, nie ma się czego wstydzić. Perony też odszykowane, trochę mniej ale też na pewno bez wstydu. Tymczasem mija parę miesięcy i mamy takie paskudne gówno. Kto na to pozwolił? Jak chcą stawiać punkty handlowe
@jamtojest: a Ty znowu z tą propagandą dla ciemnej masy. "dworzec na europejskim poziomie" - bez wind i jakichkolwiek ułatwień dla ludzi niepełnosprawnych. z tego co pamiętam, byłeś na przynajmniej jednym europejskim dworcu. widziałeś jak ta kwestia tam wygląda? więc jak to jest - potrafisz wyciągać wnioski? oczywiście rozumiem, że Wschodni nie musi wyglądać jak Hauptbahnhof, jeden z najdroższych dworców kolejowych świata, ale do k@%@y nędzy żeby nie zrobić wind? to
@mentools: Jeszcze tylko znieść wizy dla ruskich i zajmiemy się odrabianiem długów, jak dla mnie mogą zamienić stadion na targowisko, byłoby przynajmniej miejsce gdzie można zarobić kasę na pierwszy biznes, a nie jak teraz, praca za 2 czy tam 3 tysiące i odłóż na biznes.
@SkoreK89: Tak, dokładnie. Oglądasz się za plecy i widzisz piękny, modry wieżowiec Comarchu. Możesz nawet wtedy pomyśleć że jesteś w Nowym Jorku. Jednak gdy spojrzysz przed siebie... przypominasz sobie gdzie jesteś.
@mantisghost: Jasne, bo Kraków to pierwsze miasto na świecie, gdzie stwierdzono, że przy dworcu kolejowym przewija się dużo ludzi i można na tym zarobić.
Co to k@%#a ma być!? Rozumiem dzikie lata 90, trzeba się było nacieszyć kapitalizmem, przymykać oczy na estetykę. Myslałem, że te czasy już się skonczyły. Czy tak trudno zbudować jakiś ładnie wyglądający kiosk, wpasowujący się w otoczenie dworca? Jakaś buda z blachy falistej jest dobra dla slumsów a nie reprezentacyjnego miejsca w Warszawie. Ktoś powie, że niby są poważniejsze problemy, ale jak przymknie się oko na jedno, to zaraz pojawią się inne
@authorr: Rozumiem, że proponujesz wersję poznańską? Też jest możliwa, ale miasto równie dobrze może inwestować w infrastrukturę dworcową - gdyż dworzec to wizytówka miasta. Nie wiem jaki jest stan własności tego dworca, czy on należy do miasta, PKP czy PKS Warszawa, ale wypadałoby jakieś porozumienie zawiązać, bo wygląda to obrzydliwie.
@lukaszlew77: no właśnie o to chodzi, że pomimo władowanych milionów w renowację nikt nie potrafi tak zarządzać, by bród, menelstwo, dziki handel po jakimś czasie znów nie zawitał. Doskonały przykład niech stanowią Złote Tarasy, wybudowane kilka lat temu a mimo remontu na centralnym dalej są dla niego niezłym kontrastem jeśli chodzi o utrzymanie czystości chodników np (nawet w metrze nie czyszczą schodów ruchomych tak jak w ZT). Lepszy sprzęt, wyższe wymagania
Komentarze (47)
najlepsze
http://www.rynek-kolejowy.pl/35708/Modernizacja_Warszawy_Wschodniej_po_2015_roku.htm
Z drugiej strony, w czym taki kebabowiec zawinił że nie stać go na lepszą budkę?