Eksperta nie ma, ale rzeknę, że tłokowy silnik parowy ma bardzo dobrą charakterystykę. Krzywa momentu przypomina hiperbolę (bardzo wysoki przy niskich obrotach). Zresztą z tego samego powodu Abrams napędzany jest dwuwałową turbiną gazową (taka turbina, silnik parowy i niektóre elektryczne mają podobną charakterystykę).
powiem jak przekupka na targu: dla mnie najważniejsza jest siła wzdłużna w styku z oponą a nawierzchnią. Zatem przede wszystkim liczy się ciężar, który nie pozwala na rozwinięcie nadmiernego poślizgu.
Fixed:)
A na poważnie, gdy w zawodach stają dwie maszyny o podobnym ciężarze i jego rozkładzie, to wygrywa ta o wyższej mocy. Szybciej kręcące się koła pozwalają nadawać pęd większej ilości gleby, co potem zgodnie z 3 zasadą Newtona pozwala
1) Hol został zaczepiony w taki sposób, że im większa siłą na niego działała, tym bardziej unoszony do góry był nowy traktor, a dociskany do ziemi stary
2) Przyczepność kół w nowym traktorze była niewystarczająca, bez problemu zrywał przyczepność, co ograniczyło możliwy do przeniesienia moment (a właściwie siłę)
3) Lokomobila miała większą masę, co dawało jej większą przyczepność, dodatkowo dysproporcja była zwiększana przez sposób zaczepiania holu (pkt 1)
gragtor spalił w tym czasie pewnie ze sto galonów wysoko zbogaconego metanu a tymczasem w ciufajce zdzicho dorzucił ze dwa drewka coby zupa nie wystygła
Komentarze (89)
najlepsze
-momentobrotowy
-masa
-i ta belka zawieszona nierowno.
Eksperta nie ma, ale rzeknę, że tłokowy silnik parowy ma bardzo dobrą charakterystykę. Krzywa momentu przypomina hiperbolę (bardzo wysoki przy niskich obrotach). Zresztą z tego samego powodu Abrams napędzany jest dwuwałową turbiną gazową (taka turbina, silnik parowy i niektóre elektryczne mają podobną charakterystykę).
powiem jak przekupka na targu: dla mnie najważniejsza jest siła wzdłużna w styku z oponą a nawierzchnią. Zatem przede wszystkim liczy się ciężar, który nie pozwala na rozwinięcie nadmiernego poślizgu.
Fixed:)
A na poważnie, gdy w zawodach stają dwie maszyny o podobnym ciężarze i jego rozkładzie, to wygrywa ta o wyższej mocy. Szybciej kręcące się koła pozwalają nadawać pęd większej ilości gleby, co potem zgodnie z 3 zasadą Newtona pozwala
1) Hol został zaczepiony w taki sposób, że im większa siłą na niego działała, tym bardziej unoszony do góry był nowy traktor, a dociskany do ziemi stary
2) Przyczepność kół w nowym traktorze była niewystarczająca, bez problemu zrywał przyczepność, co ograniczyło możliwy do przeniesienia moment (a właściwie siłę)
3) Lokomobila miała większą masę, co dawało jej większą przyczepność, dodatkowo dysproporcja była zwiększana przez sposób zaczepiania holu (pkt 1)
4) Lokomobila dysponowała
http://www.thresheree.org/Photos/2008/2008-100.jpg