@jarzyn123: Ale zaczep z tyłu powoduje przenoszenie ciężaru na tylne osie, więc przy rozkładzie 50 na 50, w zależności od tego jak wysoko jest zaczep, przednie koła zawsze dają mniejszy uciąg niż tylne. Np. 30 na 70 procent, gdzie 30 to przód, a 70 to tył.
Na poziomie morza ciśnienie atmosferyczne wynosi 1013,25 hPa więc wystarczy wjechać traktorem na taką wysokość aby ciśnienie wynosiło 91,2 kPa czyli ok 1000 m n.p.m.
Czyli spuszczamy powietrze na Śnieżce i przewozimy traktor do Gdańska
Otóż, tłokowy silnik parowy czyt. maszyna parowa charakteryzuje się ogromnym momentem obrotowym na początku swojej charakterystyki, potem jest już tylko gorzej ;).
Natomiast Diesel jest projektowany, a ponadto konstrukcja tego silnika sprawia,że ten zakres osiąga przy 80%n, gdzie n to prędkość nominalna.
Jeszcze jedna ciekawostka, sprawność silnika diesla wynosi nawet do 50%, natomiast silnik parowy średnio osiąga 15-17%.
Komentarze (89)
najlepsze
zadny moment obrotowy czy km dodatkowe tu nic by nie daly.
to tak jak motorem 200 konnym pociagnac ursusa 45 km- nie da sie
Na poziomie morza ciśnienie atmosferyczne wynosi 1013,25 hPa więc wystarczy wjechać traktorem na taką wysokość aby ciśnienie wynosiło 91,2 kPa czyli ok 1000 m n.p.m.
Czyli spuszczamy powietrze na Śnieżce i przewozimy traktor do Gdańska
Otóż, tłokowy silnik parowy czyt. maszyna parowa charakteryzuje się ogromnym momentem obrotowym na początku swojej charakterystyki, potem jest już tylko gorzej ;).
Natomiast Diesel jest projektowany, a ponadto konstrukcja tego silnika sprawia,że ten zakres osiąga przy 80%n, gdzie n to prędkość nominalna.
Jeszcze jedna ciekawostka, sprawność silnika diesla wynosi nawet do 50%, natomiast silnik parowy średnio osiąga 15-17%.