@kuba70: wybacz, ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Wiele zmian decyzji dowództwa i rządu utopiły ten program. Znam tą sprawę pod wewnątrz i wiem co się działo. Głupie decyzje, wymuszające skompilowaną mechanizacje skrzydła, która zmniejszała prędkość podejścia o całe 15km/h. Upór co do zmiany awioniki, która była już dopracowana. Problemy z wyborem silników to fakt, ale praktycznie rozwiązany. A na koniec wysłanie wszystkich maszyn wcześniejszych serii do modernizacji i decyzja
Samo paliwo kosztuje zapewne tysiące złotych; takie ewolucje nie są bezpieczne - i w dzisiejszych czasach praktycznie zupełnie nieprzydatne z punktu widzenia wojskowego (dog fight praktycznie nie istnieje); niby piloci uczą się dokładnego manewrowania samolotem - tylko po co? Nie lepiej zamiast kilkunastu pilotów przeszkolonych w takich akrobacjach przeszkolić ich (lub większą grupę pilotów) w czymś bardziej przydatnym?
Komentarze (30)
najlepsze
Dziadowskim projektem- i pod względem technicznym i pod względem polskiego "jakoś to będzie".
Cytując forum "lotnictwo":
"Sam Główny konstruktor pisze, że wszytko wskazywało, że program sie nie powiedzie:
- brak danych aerodynamicznych,
- brak nowoczesnych silników,
- brak agregatów (siłowniki, pompy, itp.),
- nierealistyczne założenia, co do możliwości opracowania nowoczesnej awioniki bojowej"
+ dwie katastrofy w których zginęli świetni piloci z powodu "rozpadnięcia się konstrukcji w
Samo paliwo kosztuje zapewne tysiące złotych; takie ewolucje nie są bezpieczne - i w dzisiejszych czasach praktycznie zupełnie nieprzydatne z punktu widzenia wojskowego (dog fight praktycznie nie istnieje); niby piloci uczą się dokładnego manewrowania samolotem - tylko po co? Nie lepiej zamiast kilkunastu pilotów przeszkolonych w takich akrobacjach przeszkolić ich (lub większą grupę pilotów) w czymś bardziej przydatnym?
Jak ktoś mi powie że takie