Wolisz moc czy moment? Krótki wykład K. Hołowczyca
![Wolisz moc czy moment? Krótki wykład K. Hołowczyca](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_nmH16uiZrk38uESUFM29qRkex2kX6uBH,w300h194.jpg)
Jako że nie ma nic praktyczniejszego niż dobra teoria, czas na wykład o najczęściej mylonych pojęciach w motoryzacji – mocy i momencie.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 152
Jako że nie ma nic praktyczniejszego niż dobra teoria, czas na wykład o najczęściej mylonych pojęciach w motoryzacji – mocy i momencie.
Komentarze (152)
najlepsze
No nie wiem, moze jezdze traktorem, ale przynajmniej to jakos przyspiesza.
Jest moc, wysokie obroty i ekonomicznie jak w Dieslu.
1.8/2 litra 136-155KM i spalanie 10-11l LPG (30zł/100km).
Mnie do szczęścia raczej nic więcej nie potrzeba. Przemyślę ew. 2.4/190KM żeby choć raz mieć w życiu mocniejszy samochód.
"Klasyczny przykład to diesle – idealne do lokomotyw, statków czy TIR-ów."
Dziękuje Panie Krzysiu :/
No to ładnie Pan, Panie Krzyśku, pojechał z moją Alfą Romeo 2.4 JTD 150KM 315Nm... ;)
Pozdrawiam,
L.
Raczej próbował obrazowo przedstawić różnicę. Jeżeli jeździsz taką 156 to przesiadając się z Twojego diesla do takiej z 2.0 JTS masz o wiele większą frajdę z jazdy. Jeżeli jeździsz czymś cieższym np 166 to zwykła dwulitrówka nie daje już tak rady i wtedy potrzebne jest niestety 3,2 V6 - lub właśnie taki diesel byś nie czuł dyskomfortu związanego z czuciem, że silnik słabo daje radę ruszyć z miejsca całą tą
Dla przykładu: posiadam w aucie silnik wyjęty rodem z pralki albo kosiarki - trzycylindrowy motorek o pojemności 1.2. Wczoraj obok mnie ustawił się na światłach jakiś Peugeot z dieslem (albo 206 albo 307).
Nigdy nie wyprzedzam na dojeździe do wzniesienia, Ale pod górę można jechać nawet parę kilometrów, nie pomyślałeś o tym?
Komentarz usunięty przez moderatora