Taśma filmowa ma się świetnie! Stare filmy w HD wyglądają rewelacyjnie
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1pUYDvvOMt4c9gL0k4Tilxr4onOWr3Df,w300h194.jpg)
W komentarzach pod tekstem o klęsce nośnkia Blu-ray rozpoczęła się gorąca dyskusja na temat jakości obrazu. Moją uwagę przykuły najbardziej te błędne kmentarze, że tylko takie filmy jak Avatar są wartę oglądania w wysokiej rozdzielczości. Stara taśma filmowa ma się świetnie i...
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/lolek_22_B10tCCxv4S,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 128
Komentarze (128)
najlepsze
Oczywiście, ale przejście na nośniki cyfrowe było podyktowane niczym innym jak ceną. Bo taśma jest droga. Bardzo.
1985. Ten dźwięk i obraz o.O
@rss:
Tylko włącznie tryb oryginalny.
https://www.youtube.com/watch?v=p_sD_5HAJPE
Jakość obrazu taśmy filmowej nie wynika z jej „rozdzielczości” (choć to też to można brać pod uwagę, tak jak "anti aliasing" oraz "rolling shutter") . Taśma filmowa jest wciąż używana w przemyśle głównie ze względu na dużą rozpiętość tonalną (Dynamic range) oraz większe możliwości korekcji kolorów w postprodukcji. Tutaj
@JacekiPlacek: Właśnie miałem o tym pisać. Wszyscy nie wiadomo czemu koncentrują się na rozdzielczości, podczas gdy to rozpiętość tonalna jest kluczowym czynnikiem jeśli chodzi o walory plastyczne obrazu. Dodatkowo dochodzi ziarno i ten trudny do sprecyzowania efekt taśmy filmowej który jest tak przyjemny dla oka (widać to nawet w amatorskim formacie super 8mm). Nic dziwnego
P.S. Taka sama prędkość pobierania i u mnie ;)
Standard - Piksele
Digital cinema 4K - 7,020,544
Digital cinema 4K - 8,631,360
Academy 4K - 9,739,584
Full Aperture 4K - 12,746,752
źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/4K_resolution
http://www.kenrockwell.com/tech/film-resolution.htm
Sredni format i duzy format to juz setki megapikseli.
Zadna cyfrowka nie dorowna jakoscia tasmie. Tyle, ze cyfrowki oferuja duzo wieksza elastycznosc, nizsze koszty i latwosc obrobki.
Jakosc jednak tkwi w tasmie.
- podana wartość 90 MPx została wyliczona z rozdzielczości Velvi 50 - podobnie ma Velvia 100 ale już Provia 100 ma niższą rozdzielczość, a negatywy jeszcze niższą.
- podana wartość została wyliczona na podstawie laboratoryjnej wartości badania rozdzielczości linii kontrastowych w stosunku 1:1000 badanych pod mikroskopem. Przy normalnej scenie takiej rozdzielczości nie wyciągniesz, żaden obiektyw tego nie wykorzysta, żadne lab ci tak materiału perfekcyjnie nie wywoła, a
@MrCndz: cały koncert: http://www.youtube.com/watch?v=0E54u95LcGc - trzeba przyznać że ponad 30 lat temu zarejestrowano materiał a jakość niesamowita..
O samej "rozdzielczości" taśm 35mm i HD możesz poczytać tutaj http://filmschoolonline.com/sample_lessons/sample_lesson_HD_vs_35mm.htm W zakończeniu możemy wyczytać, ze postrzegana różnica jakości
Dziadek robił fotki tym aparatem canon ae-1
Mam go do dziś, i ciągle działa, w sumie to jest jak nowy. Mam oryginalne
Dziadek robił fotki tym aparatem canon ae-1
@P3rkoZ_93: a czy to właśnie nie jest 'jakaś' lustrzanka z 'jakimś' obiektywem?
To może pokusiłbyś się o udostępnienie skanów tych zdjęć? Skoro brat pracuje w salonie to chyba je już skanowaliście?
Teraz większość i tak nagrywa się REDem ale są reżyserzy którzy nadal lubią 35mm, która jako tako rozdzielczości nie ma.
Teoretycznie jednak na analogowej tasmie zmiesci sie kilakdziesiat razdy wiecej informacji od najlepszych obecnie nosnikow cyfrowych.
Z dobre