@tomtom44: nie tego używali :) Problem z A2 - ona jest z asfaltu, więc używali rozściełacza do asfaltu, a to jest maszyna do tworzenia konstrukcji betonowej :)
@satsun: Kto powiedział, że znam? Tak, to z pierwszej od góry strony w google. Miałem specjalnie wejść na przedostatnią i tam szukać informacji, żebyś się nie przyczepił? ;-)
@rebul4: saymonek ma, tyle, że w przypadku gdy bierzemy pod uwagę koszty ogólne, a u nas liczy się cena na przetargu a tutaj wygrywa droga asfaltowa, bo jest tańsza. A fakt, że za 5 lat trzeba będzie na drogę asfaltową znowu wyłożyć sporo na naprawę nie ma znaczenia :).
Głośniejszy raczej jest (na pewno dla kierowcy) z zewnątrz to szczerze mówiąc nie wiem jak to wygląda.
@reett: pierwsza łapa, tuż za rozściełaczem służy do zacierania betonu - zamykania mikrodziur od powierza, aby woda nie wnikała w konstrukcję. Zaś te ząbki mają na celu zwiększenie przyczepności kół.
Ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego nie moga zrobic tylko z samego betonu. Czemu czasami sa betonowe autostrady i czym to sie rozni od asfaltu, jakie sa roznice?
@M4ci3ju: Beton wychodzi drozej, jest glosniejszy i bywa sliski w deszczu (ZTCP w Austrii w czasie deszczu jest ograniczenie do 80). Z zalet, to jest trwalszy i nie robia sie koleiny.
Bo taki wcześniej "wygłaskany" byłby jak lastryko. Nie głaszcze się po to, żeby uzyskać lustro tylko zagęścić, zamknąć pory. Przyczepność, nic więcej. Gdyby zostawili tak jak było to byś miał jak taflę szklaną.
Komentarze (65)
najlepsze
http://www.youtube.com/watch?v=Vsmk0C4XB3k
Główne przewagi dróg betonowych:
większa trwałość,
brak zjawiska koleinowania,
większe bezpieczeństwo,
niższy koszt eksploatacji,
dostępność krajowych surowców,
mozliwość recyklingu,
zapewnienie niższego poziomu hałasu
Głośniejszy raczej jest (na pewno dla kierowcy) z zewnątrz to szczerze mówiąc nie wiem jak to wygląda.
A co do bezpieczeństwa, w
Komentarz usunięty przez moderatora