Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko208
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

51

Orange znowu daje ciała

Orange znowu daje ciała

W Wykopie siła więc pozwolę sobie opisać swoją historię z dobrze znaną i przez wszystkich "kochaną" firmą Orange. Moja firma posiadała dwa numery w ofercie biznesowej w Orange. W sierpniu ubiegłego roku skuszony ofertą konkurencji postanowiłem zmienić operatora....

RaPi
RaPi
z
wykop.pl
dodany: 22.05.2012, 13:32:47
  • #
    technologia
  • #
    mobilne
  • #
    orange
  • #
    windykacja
  • #
    faktura
  • 22
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W Wykopie siła więc pozwolę sobie opisać swoją historię z dobrze znaną i przez wszystkich "kochaną" firmą Orange.

Moja firma posiadała dwa numery w ofercie biznesowej w Orange. W sierpniu ubiegłego roku skuszony ofertą konkurencji postanowiłem zmienić operatora. Przeniesienie numeru nastąpiło 24 września wraz z końcem okresu rozliczeniowego.Tego samego dnia dezaktywowano również dostęp do portalu orange online gdzie można było kontrolować saldo swojego konta. Nie przejmowałem się tym zbytnio ponieważ otrzymywałem tradycyjne faktury papierowe a abonament uiszczany jest w formie przedpłaty na kolejny miesiąc.

Mijały kolejne tygodnie od operatora nie przychodziły żadne korespondencje i faktury więc uznaliśmy że nasza przygoda z orange została zakończona i nie mam wobec niej żadnych zaległości. Operator przypomniał nam o sobie za pośrednictwem firmy windykacyjnej Intrum Justitia TFI S.A. Jak się okazało bez naszej wiedzy włączono nam praktycznie z końcem umowy elektroniczną fakturę której jak wiadomo nie można było pobrać ze względu na dezaktywację konta w orange online. Nie zostało wysłane żądne pismo przypominające, żadne wezwanie do zapłaty itp. Dług został sprzedany do firmy windykacyjnej, która skontaktowała się z nami i przypomniała o zadłużeniu.

Po kontakcie z BOK i zgłoszeniu reklamacji otrzymałem odpowiedz negatywną powołując się na zapisy w regulaminie, iż to klient odpowiada za niedostarczenie faktury, fakt włączenia niezamawianej usługi został pominięty.. Poprosiłem o wysłanie mi zaległej faktury, jednak do dnia dzisiejszego nie dotarła ona do mnie.
W tym momencie złożyłem odwołanie od otrzymanej odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź zostanie nadesłane w ciągu 7-30 dni.

Prosiłbym o rade Wykopowiczów jak powinienem się zachować tej sytuacji. Jestem skłonny uregulować należności jeżeli rzeczywiście one powstały jednak odsetki i inne dodatkowe koszty nie są już naszą winą.

Komentarze (22)

najlepsze

thewickerman88
thewickerman88
22.05.2012, 14:09:11
  • 14
Panie-na forum prawne, tam ci zawsze pomogą ludzie obeznani z przepisami i zapewne będzie szybciej niż na wykopie. Jak poszukasz to może nawet znajdziesz u nich gdzieś podobną sytuację czy gotowe wzory pisemek z informacją do kogo słać.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jbialoszewski
jbialoszewski
22.05.2012, 18:50:33
  • 2
Miałem podobną sytuację, z tym że sam sobie przypomniałem o tym że trzeba zapłacić fakturę i napisałem do BOK z prośbą o info co robić. Kwotę faktury i nr konta dostałem... w odpowiedzi, w mailu (nie podawałem żadnego nr, więc znaleźli po imieniu i nazwisku ;)). Potem oczywiście wymiana 100 maili (jako rasowy Wykopowicz) dlaczego nie powinni przesyłać takich danych w mailu pierwszej lepszej osobie która podpisuje się moimi danymi. W końcu
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....r
M.....r
konto usunięte 23.05.2012, 07:11:11
  • 1
Głupi polak po szkodzie. Wszyscy wiemy jak działa Orange i niestety każdy kto się w nie pakuje, robi to na własne ryzyko.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

orange_polska
orange_polska
orange_polska
24.05.2012, 07:04:57
  • 0
@RaPi: pracuję w Orange. Napisz do mnie na adres: robert.rostek@orange.com. Postaram się wyjaśnić tę sprawę. Pozdrawiam!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Z.....d
Z.....d
konto usunięte 23.05.2012, 08:28:35
  • 0
Możesz spróbować mediacji przy pomocy UKE: http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=337&news_id=1011&layout=9&page=text&place=Lead01
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maccloy
maccloy
22.05.2012, 23:16:10
  • -1
Mijały kolejne tygodnie od operatora nie przychodziły żadne korespondencje i faktury więc uznaliśmy że nasza przygoda z orange została zakończona i nie mam wobec niej żadnych zaległości. (...) iż to klient odpowiada za niedostarczenie faktury, fakt włączenia niezamawianej usługi został pominięty.

Skoro sami "uznaliście" to świetne podejście do sprawy na dzień dobry. Myślę, że jeśli wiedzieliście, że "coś jeszcze zostało" należało to zgłosić. Prosty mail do BOK by wystarczył (po co
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maccloy
maccloy
23.05.2012, 10:40:31
  • 0
@RaPi: Nie ważne. Faktury nie dostałeś- powinieneś to zgłosić.
RaPi
RaPi
Autor
23.05.2012, 08:00:23
  • 0
@maccloy: Abonament jest płacony w formie przedpłaty na kolejny miesiąc więc brak żadnej korespondencji nikogo nie dziwi

Faktura zostałaby dostarczona pocztą gdyby nie włączenie bez naszej wiedzy i zgody usługi faktury elektronicznej i zaprzestanie wysyłania papierowych.
K1CrasH
K1CrasH
22.05.2012, 20:03:34 via Android
  • -1
A mi przedłużyli automatycznie umowę na kolejne dwa lata. Tak ogólnie to chciałem już zrezygnować z usług operatora, ale za późno pomyslalem o wypowiedzeniu umowy. Skoro muszę już płacić kolejne dwa lata abonament to czy mogę zgłosić się do nich po telefon z oferty promocyjnej? Przedłużenie nastąpiło w grudniu ubiegłego roku i potrwa do grudnia 2013 :/
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maccloy
maccloy
22.05.2012, 23:22:48
  • 2
@K1CrasH: Nie ma czegoś takiego jak automatyczne przedłużenie. Po dacie końca promocji umowa przechodzi na czas nieokreślony i w takim wypadku obowiązuje standardowy okres wypowiedzenia. Przedłużenie na konkretny okres (np. dwóch lat) może odbyć się tylko i wyłącznie na podstawie aneksu do umowy- dokumentu podpisanego przez właściciela.

Jeśli natomiast jednak aneks został podpisany w grudniu (może nie jesteś właścicielem/ nie wiedziałeś co podpisujesz?), to aneks jest w ogólnym rozumieniu pełnym
m.....c
m.....c
konto usunięte 23.05.2012, 10:06:57
  • -2
Trzeba było uregulować wszelkie należności przed przeniesieniem numeru. A najlepiej zadzwonić po przeniesieniu lub udać się do punktu sprzedaży i zapytać, czy wszystko uregulowane. To Ty masz im zapłacić, a nie oni Tobie. To Ty jesteś im winny kasę, a nie oni Tobie. W razultacie: to Twoja wina, że dług został sprzedany, a nie Orange.

Cierp ciało jak Ci się chciało...

Zakop za robienie taniej sensacji.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

djbbl
djbbl
djbbl
23.05.2012, 11:22:52
  • 1
@marwiec: Pytanie dlaczego nie wysłali faktury i sami włączyli efaktury. Przedsiębiorca ma ważniejsze rzeczy na głowie niż chodzenie po punktach obsługi klienta i marnowanie czasu. Podstawą zaksięgowania w firmie kosztu jest jest faktura VAT bądź innych rachunek który w tym przypadku nie został doręczony.
RaPi
RaPi
Autor
23.05.2012, 10:57:30
  • 1
@marwiec: Zanim się sprzedaje dług wypadałoby poinformować abonenta chociażby przesyłając fakturę lub wezwanie do zapłaty. Nie masz żadnego dokumentu na podstawie którego miałbyś uregulować należność. Ludzie mają ważniejsze obowiązku niż wyczekiwanie po kilkanaście minut na infolinii z zapytaniem o należności
NapalInTheMorning
NapalInTheMorning
22.05.2012, 14:51:14
  • -3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m.....c
m.....c
konto usunięte 23.05.2012, 10:09:31
  • 0
bo na każdy sprzęt elektroniczny obowiązuje gwarancja, a modem ma może z 10 miesięcy, więc z pewnością się łapie.


@NapalInTheMorning: no to dlaczego nie wysłałeś modemu do serwisu, tylko obarczasz winą za niedziałający sprzet operatora? Ty możesz za pośrednictwem jakiegoś salonu Orange przesłać modem do serwisu, ale to nie oznacza, że orange ma Ci dać nowy modem.
Z.....d
Z.....d
konto usunięte 23.05.2012, 08:25:55
  • -1
bo na każdy sprzęt elektroniczny obowiązuje gwarancja, a modem ma może z 10 miesięcy, więc z pewnością się łapie.


@NapalInTheMorning: To akurat bujda. Gwarancja to dobra wola producenta, a nie jakiś obowiązek.

Hity

tygodnia

Sąd oddalił skargi. Zielone światło dla terminala kontenerowego w Świnoujściu
Sąd oddalił skargi. Zielone światło dla terminala kontenerowego w Świnoujściu
2963
Polska wygrywa Ligę Narodów 2025 Liga Narodów (Polska-Włochy 3-0)
Polska wygrywa Ligę Narodów 2025 Liga Narodów (Polska-Włochy 3-0)
2863
AFERA: Skutery wodne między kajakami! Totalna patologia na rzece Piława
AFERA: Skutery wodne między kajakami! Totalna patologia na rzece Piława
2124
InPost NIE JEST polską firmą!
InPost NIE JEST polską firmą!
2127
To, co wyprawia Allegro, jest już po prostu niesmaczne
To, co wyprawia Allegro, jest już po prostu niesmaczne
1727
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #polska
  • #informatyka
  • #rozrywka
  • #swiat
  • #internet
  • #wydarzenia
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking