A tak z innej beczki. Pewnie im się opłaca spalić oponę niż ją przerobić, a to trochę szkoda bo teoretycznie mają sporo materiału. Straszne marnotrawstwo środków moim zdaniem.
Kolejnym sposobem recyklingu opon jest wykorzystywanie gumy, z których są wykonane do poprawy właściwości asfaltu. Guma po dodaniu przyczynia się do utwardzenia asfaltu a co za tym idzie zwiększa jego odporność na uszkodzenia mechaniczne, zmniejsza prawdopodobieństwo pękania oraz przyczynia się do redukcji hałasu wytwarzanego podczas jazdy samochodów. Nawierzchnia przygotowana w ten sposób wpływa również na poprawę właściwości hamujących – skraca o 1/4 drogę hamowania pojazdów. W USA prowadzono nawet
człowieki pustynia nie rozumieć co to być środowisko i jego ochrona
@ukradlem_ksiezyc: A ty myśleć że człowieki pustynia same te opony zużyć? Zachód opycha wszystkie niewygodne śmieci do Afryki i Azji a potem twierdzi że dba o środowisko.
To są efekty śrubowania do idiotycznych poziomów różnych norm ochrony środowiska w Europie czy Ameryce Północnej. Stare samochody, opony, elektronika czy produkcja bardzo szkodliwa dla środowiska są eksportowane do innych krajów a skutkiem jest większy syf. To jest przykład ekologii w wykonaniu urzędników.
Co za różnica ? Kuwejt nie jest na innej planecie a w Europie nawet przed bzdurnymi regulacjami były lepsze metody. Po regulacjach stało się to nieopłacalne/nielegalne więc będziemy to za jakiś czas wdychali. Na zdrowie.
@cryan: w galileo było kiedyś jak właśnie robią asfalt z dodatkiem opon na niemieckie autostrady. Było to w jakimś afrykańskim kraju gdzie jest naturalny asfalt.
a my wynglem trochę kopcimy i nam takie kary dowalają że...
Ci co tu piszą o karze śmierci dla nich to chyba jakieś zielone euro dzieciątka [pamiętajmy że zielony to niedojrzały czerwony]. Kuwejtowi bardziej opłaca się spalić i kupić nowe niż utylizować, nie ma żadnych norm o niewiadomo czym to pali. Więc zastanówcie się co lepiej, wydać ogromną ilość kasy na utylizację [co z tego że Kuwejt ma kasę], wywieźć te opony
Spoko, nie martwcie się. Na pewno organizacje dbające o środowisko ich za takie działania potępia. A czy papież wezwał już Kuwejt do dbania o przyrodę?
no ...to tyle w temacie ekologii...możemy sobie dać siana z żarówkami energooszczędnymi i redukcją emisji CO2 ( nie wiem co złego jest w emisji gazu niezbędnego roślinom do fotosyntezy ale spoko) ....wystarczy, że taki kuwejt zrobi jedną taką akcje i te wszystkie papierowe torebki w marketach można sobie w dupe wsadzić
Komentarze (87)
najlepsze
@laskoski6:
NIECH UNIA WRZUCI JESZCZE WIĘKSZY LIMITY NA CO2 JEEEEEEEEEE
A tak z innej beczki. Pewnie im się opłaca spalić oponę niż ją przerobić, a to trochę szkoda bo teoretycznie mają sporo materiału. Straszne marnotrawstwo środków moim zdaniem.
Kuwejt? płacić ?
przecież to bardzo biedny kraj.....
Polska jest bogata więc płaci.....
Kolejnym sposobem recyklingu opon jest wykorzystywanie gumy, z których są wykonane do poprawy właściwości asfaltu. Guma po dodaniu przyczynia się do utwardzenia asfaltu a co za tym idzie zwiększa jego odporność na uszkodzenia mechaniczne, zmniejsza prawdopodobieństwo pękania oraz przyczynia się do redukcji hałasu wytwarzanego podczas jazdy samochodów. Nawierzchnia przygotowana w ten sposób wpływa również na poprawę właściwości hamujących – skraca o 1/4 drogę hamowania pojazdów. W USA prowadzono nawet
@ukradlem_ksiezyc: A ty myśleć że człowieki pustynia same te opony zużyć? Zachód opycha wszystkie niewygodne śmieci do Afryki i Azji a potem twierdzi że dba o środowisko.
Co za różnica ? Kuwejt nie jest na innej planecie a w Europie nawet przed bzdurnymi regulacjami były lepsze metody. Po regulacjach stało się to nieopłacalne/nielegalne więc będziemy to za jakiś czas wdychali. Na zdrowie.
Szwagier, to magiczna istota. Gdziekolwiek się pojawi, tam się dzieje.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11569740,Gigantyczny_pozar__Miliony_opon_splonely_w_Kuwejcie.html
PS: W Kuwejcie lubią puszczać różne rzeczy z dymem ;-)
Ci co tu piszą o karze śmierci dla nich to chyba jakieś zielone euro dzieciątka [pamiętajmy że zielony to niedojrzały czerwony]. Kuwejtowi bardziej opłaca się spalić i kupić nowe niż utylizować, nie ma żadnych norm o niewiadomo czym to pali. Więc zastanówcie się co lepiej, wydać ogromną ilość kasy na utylizację [co z tego że Kuwejt ma kasę], wywieźć te opony