Ostatnio dziewczyna poprosiła mnie, żebym zrobił jej stronę internetową, powiedziała z dumą, że przerabiają HTMLa w liceum.<br />
Zgodziłem się, żaden problem, pewnie jakaś prosta strona,parę zakładek itp. Nie myślałem, że czeka mnie taki szok i test wytrzymałości trzustki.<br />
Oto co ukazało się moim oczom po otworzeniu "wytycznych" zrobienia strony:<br />
<br />
<ol><li>Nazwa strony na pasku IE to: Strona licealisty </li><li>Tło koloru srebrnego </li><li>Napis na środku: <br />
Nazywam się ........................... (Arial 18, pogrubiona, czerwona) <br />
Napis po lewej: Jestem uczniem Liceum Ogólnokształcącego w (Tahoma 16 kursywa, niebieska) <br />
Napis po lewej: <br />
Moje zainteresowania to: (Tahoma 16 kursywa, niebieska) <br />
Lista wypunktowana <br />
sport, (arial 14, żółta) <br />
muzyka, (arial 14, niebieska) <br />
informatyka, (arial 14, zielona) <br />
Napis po prawej: <br />
Moim wychowawcą jest: (Tahoma 16 kursywa, złota) <br />
................................... </li><li>Wstaw tabele na środku <br />
2 kolumny - 2 wiersze (takiej samej wielkości komórek), <br />
obramowanie kolor czerwony. <br />
W lewej górnej komórce napis (czcionką 13 Verdana niebieska, w środku komórki): <br />
Oto moje wymarzone auto <br />
W prawej górnej komórce wstaw zdjęcie dowolnego pojazdu z Internetu. Wysokość 150, szerokość 200. Zdjęcie ma być hiperłączem do strony internetowej ze zdjęciem samochodu. <br />
W lewej dolnej komórce napis (czcionką 13Tahoma zielona, w środku komórki): <br />
Oto mój wymarzony telefon: <br />
W prawej dolej komórce wstaw zdjęcie dowolnego telefonu z Internetu. Wysokość 150, szerokość 200.Zdjęcie ma być hiperłączem do strony internetowej ze zdjęciem telefonu. </li><li>Trzy przyciski zmiany tła, na środku w jednym wierszu: czerwony, żółty, fioletowy. </li><li>Wstaw linię poziomą. </li><li>Teraz tworzymy formularz: <br />
Napis na środku Czy podoba Ci się moja strona: (cały formularz czcionką 14 Verdana niebieska) <br />
Pod spodem na środku 2 przyciski (typu: radio value) z odpowiedzią TAK, NIE <br />
Twoje imię i nazwisko: <br />
(pole do wpisania) <br />
Miejsce zamieszkania: <br />
(pola wyboru z miastami)<br />
Twój adres e-mail: <br />
(pole do wpisania) <br />
Wstaw przyciski wyślij wyczyść (formularz po kliknięciu w wyślij ma się łączyć z Outlookiem, a po kliknięciu wyczyść ma <br />
się czyścić. </li><li>Po trzech enterach: DZIĘKUJE I ZAPRASZAM PONOWNIE <br />
PROSZĘ O ESTETYCZNE ROZMIESZCZENIE ELEMENTÓW STRONY!!!</li></ol><br />
<br />
A oto efekt długiej męki ze zmienianiem każdej czcionki i reszty gówna:<br />
<a href="//www22.zippyshare.com/v/14524914/file.html" rel="nofollow">//www22.zippyshare.com/v/14524914/file.html</a><br />
<br />
Oczywiście nauczycielka informatyki kazała WYRÓWNAĆ kod HTML do lewej strony. <br />
I później się dziwić że wszystkie słodkie blogaski nastolatek wyglądają jak wyglądają...<br />
<br />
Wybaczcie, ale właśnie skończyłem wyrównywanie kodu do lewej strony (i co, może jeszcze wyjustować?!) i idę wypić kilka browarów.
Komentarze (127)
najlepsze
doctype
1. Komputerami interesowałem się od kiedy dostałem pierwszego PCa więc poszedłem do LO na profil mat-inf, gdzie z racji umiejętności kodzenia stron, coś tam w pascalu, c++ itp byłem uważany za "hakjera", po wyjściu z LO myślałem, że jestem takim j#%%ką, że w każdej uczelni wyjdę jeszcze szerszy w barach.
2. Przyszły studia, które na dzień dobry sprowadziły mnie na metr muły i kazały robić przysiady... ale dałem sobie radę dodatkowo brałem udział w konferencjach microsoftu, cytrixa itp gdzie mogłem obcować z drogim sprzętem i zyskiwać dodatkową wiedzę, dodatkowo tez byłem w jednym z kół dodatkowych, na ostatnim roku pracowałem po kilka dni w tygodniu jako młodszy informatyk, gdzie głównie serwisowałem komputery ale zbierałem doświadczenie do CV
3.
Jak to powiedział pewien prof. "language isn't an issue", czyli dobry programista we wszystkim poprogramuje;-) Kwestia wprawy. Sam osobiście w trakcie studiów napisałem wiele programów, które teraz wstydziłbym się komukolwiek pokazać ;-) No chyba, że na
Dla tych co sie znają to całkiem zabawna rzecz, ale nie oszukujmy sie po co to komu. Mnie uczyli o rozmnażaniu a jestem starym kawalerem. Po cóż mi ta teoria. A w szkole ile osób liźnie Html głębiej ?
U mnie jak był Html to 2 osoby słuchały a 30 grało w dyne.
Informatyka w Polskich szkołach stoi na takim poziomie co nauczyciele jej uczący. Tego nie zmienimy niestety.
Dla pocieszenia powiem Wam że za granicą jest tak samo.. wyjątki to szkoły o kierunkach informatyczynych. Wiec stwierdzenie że: "Jak uczą informatyki w Polskich szkołach", jest według mnie nie na miejscu..
Tak