Wpis z mikrobloga

@Reeposter: Nonstop jakies gogle wychodza badz chca wyjsc przez Kicka. Chyba tylko Oculus jest powaznym graczem obok GearVr (rynek mobilny i casualowy + Gearvr ma ta przewage ze jest bezprzewodowy i latwiejszy w ustawieniu).
  • Odpowiedz
Jak dla mnie ta technika będzie coś warta dopiero za kilka lat. Obstawiam koło 4


@Czarny_Klakier: a słyszałeś o nowym prototypie Oculus Rift Crescent Bay (znacznie wieksza rozdzielczosc, nowe soczewki dzieki którym rozdzielczość zdaje sie jeszcze wieksza niz jest w rzeczywistosci, pełne 360* sledzenie ruchów, wieksze pole widzenia itp.)... podobno DK2 sie przy nim chowa, sama technologia jest juz dopracowana i niemal gotowa dla ludu, brakuje jeszcze jedynie sporej ilosci
  • Odpowiedz
@Siepa: To jest właśnie największym problemem tej maszyny. Generuje ona dwa obrazy i aby uniknąć mdłości musi to robić w 120kl/s. Ciekawy artykuł był o tym w CDA jakiś czas temu. Mogę się mylić co do tych 120 ale niech będzie to choćby 60kl/s. Dzisiejsze pcty mają z tym spory problem a tutaj trzeba generować taki obraz na dwóch ekranach.
  • Odpowiedz
ale niech będzie to choćby 60kl/s.


@Czarny_Klakier: o ile dobrze pamietam to według twórców Oculusa ~ 70kl/s.

Dzisiejsze pcty mają z tym spory problem a tutaj trzeba generować taki obraz na dwóch
  • Odpowiedz
@Siepa @Czarny_Klakier: Ktoś tutaj próbował DK2? Mój przyjdzie w czwartek i o ile FullHD / 2 wydaje się jednak troszkę zbyt niską rozdzielczością to nie przesadzajmy - 1440p (prawdopodobnie taki wyświetlacz siedzi w Crescent Bay) wydaje się bardzo dobrym kompromisem pomiędzy wydajnością, a ilością pikseli. Coraz więcej testów przy nowych kartach graficznych pojawia się właśnie w rozdzielczości WQHD 2560x1440, ponieważ najczęściej avarage FPS wynosi ponad 60 nawet w killerach
  • Odpowiedz
Mój przyjdzie w czwartek


@Gr3gorius: mój również w tym tygodniu :P

1440p


osoby które to testowały i znaja sie na rzeczy również wspominali ze prawdopodobnie taki ma wyswietlacz, jednak warto dodac ze oprocz nowego wyswietlacza sa nowe soczewki(polecam: https://www.youtube.com/watch?v=6V4K0GjcTIs&list=UUx78qBGQl-oCvGwX-MaVRgA ). Jako ze do wersji konsumenckiej jeszcze z rok to jej rozdzielczosc z pewnoscia bedzie wieksza od aktualnego prototypu.
  • Odpowiedz
@Siepa: Właśnie ten filmik oglądałem... Pytanie czy rozdzielczość większa od 1440p nie zawęzi publiki dla Oculusa dla jedynie posiadaczy najmocniejszych konfiguracji? No chyba, że faktycznie Nvidia podoła ze SLI gdzie jedna karta dla lewego oka, i druga dla prawego tak jak obiecała przy premierze Maxwelli - wtedy SLI GTX 970 powinien sobie bez problemu poradzić (liczac, że za rok kupimy go jakoś za 1100-1200zł)... Jak dla mnie w sumie bezkompromisowość
  • Odpowiedz
@Siepa: @Gr3gorius: Mój już przyszedł ponad dwa miesiące temu.

Tak jak DK2 działaw 75 FPS, tak Crescent Bay w 90 i to najprawdopodobniej będzie wartość docelowa do CV1.

1440p na pewno siedzieć będzie w Gear VR (bo i w note 4), lecz osoby, który próbowały oba także Crescent Bay, twierdzą że rozdzielczość jest lepsza w tym drugim, więc albo jest tam wyświetlacz o większej rozdzielczości albo może na
  • Odpowiedz
@destroner: A lagi także nie będą większe? Oraz te wszystkie akcelerometry czy żyroskopy mają o wiele mniejszą częstotliwość odświeżania w komórkach - tzn. są gorszej jakości? Zawsze wydawało mi się to przewagą Oculusa - jak najmniejsze lagi i jak najpłynniejsza zmiana położenia głowy. Może przesadzam - musiałbym spróbować tego Gear VR. Na dłuższą metę jednak na komórkach nie uświadczymy tytułów pokroju Alien Isolation, przynajmniej na razie. Gear VR to dla
  • Odpowiedz
Gear VR to dla mnie taki gadżet, Oculus - pełnowartościowe akcesoria gracza.


@Gr3gorius: do pewnego stopnia tak jest, Myślę, że dlatego Oculus zgodził się powierzyć im swoją technologię - tylko rozbujają rynek VR, a nie dadzą konkurencji czegoś lepszego od swojego sprzętu.

Gear VR będzie działał tylko na 60FPS, jak dk1. W ogóle ciężkim zadaniem było dostosowanie Note 4 do wirtualnej rzeczywistości. Na Oculus Connect dużo opowiadał o tym Carmack,
  • Odpowiedz