Wpis z mikrobloga

Stosował ktoś wazelinę albo inne tłuste maści na rany? Z tego co czytam w większości źródeł rany lepiej goją się na mokro czyli właśnie np. posmarowane wazeliną, ale słyszy się jeszcze nawet od lekarzy, że rana powinna być na świeżym powietrzu... To jak to właściwie jest? #medycyna #rany
  • 25
  • Odpowiedz
@psi-nos: nie znam się ale z obserwacji wazelina nawilża/natłuszcza ranę co utrudnia powstawanie strupów, które mogłyby przedłużyć gojenie. Stosuje się szeroko w higienie po tatuażu właśnie z tego powodu.
  • Odpowiedz
@psi-nos: otwartą ranę polecam porządnie przemyć i spsikać octeniseptem (odkażającym) a potem wietrzyć i zabezpieczać ewentualnie plastrem na czas kąpieli, wyjścia na zewnątrz.

wazelina i tłuste maści będą "dusiły" bakterie pod spodem i mogą spowodować zakażenie
  • Odpowiedz
@psi-nos: zależy jaka rana... jak jakieś zadrapanie, zdarcie naskórka, pozostałośc po pękniętym pęcherzu najlepiej stosować jakieś tłuste maści typu Alantan, zwykły lub Alantan Plus. Albo cokbcolwiek innego z alantoiną.

Najszybciej jednak rany wszelakiej maści goją się (nie pozostawiając praktycznie żadnych śladów) po Tribioticu. Jedna saszetka to koszt 2zł. W składzie neomycyna, bacytracyna i polimiksyna -> nie stosuj jednak na duże rany lub dłużej niż tydzień, bo mimo że bez recepty
  • Odpowiedz
@psi-nos: Jeszcze dopowiem, że aktualnie już się odchodzi od tego że rana ma być sucha i w ogóle że trzeba ją wietrzyć. Te plastry o których mówiłem są zajebiste i naprawdę działają. Ja stosowałem na odleżyny dziadka i nic tak dobrze nie działa. Po tygodniu schodziły odleżyny co jak ktoś się orientuje jest osiągnięcie.

Co to za rana?
  • Odpowiedz
@psi-nos: No mówię Ci będziesz zadowolony. Te plastry są we wszystkich kształtach i rozmiarach, poczytaj sobie. Miałem z tego szkolenie, i testowałem na sobie i na innych. Będziesz pan zadowolony. Są plastry i taki żel przyspieszający ziarninowanie. Od jakiegoś czasu mam w apteczce i w aucie.
  • Odpowiedz