Aktywne Wpisy
TfarukBartus +269
Nigdy nie zabrałem nic ze śmietnika aż do dzisiaj (lvl24), poszedłem wyrzucić śmieci a tu się okazało że ktoś wyrzucił 3 kartony gier, jako graczowi szkoda mi gier na płytkach więc zabrałem je ze sobą... W domu moim oczom ukazały gry zwykle, edycję specjalne, edycję kolekcjonerskie, a większość to gry dzieciństwa/nastoletnich lat, stan płyt w większości to 6/6 bądź 5/6 (ciekawe czemu wyrzucił taką kolekcje?), no cóż trzeba zamówić stacje płyt na
Heexi +117
Divinity Original Sin
tldr: zajebisty rpg
bardzo ładna grafika (rzut izometryczny ale gra w pełni 3D - w opcjach można włączyć obracanie)
piękna muzyka
dobre questy, dialogi
9.2 od graczy na metacritic
Rozpoczynając grę tworzymy 2 postacie. Potem każda z tych postaci może zaprosić jeszcze po 1 towarzyszu/najemniku z postaci w grze. Jeśli nie chcecie więcej niż te 2 postaci to proponuje wybrać trait "lone wolf", który oprócz tego, że już nie powiększycie drużyny ma spore plusy.
Klasa postaci odzwierciedla tylko cechy i umiejętności jakie się dostaje na starcie oraz ekwipunek. Dając "customize" przy tworzeniu postaci można wszystko to zmienić (oprócz ekwipunku). Później w grze nie jest ważne co wybraliśmy na początku - można rozwijać postać bez ograniczeń klasowych.
Gra ma dość fajnie rozwiniętą interakcję pomiędzy głównymi bohaterami.
Walka jest turowa, zużywa się punkty akcji (AP). Nieużyte punkty z jednej tury przechodzą do kolejnej (aż do maks AP).
Fajnym smaczkiem jest możliwość rozmawiania ze zwierzętami posiadając odpowiednią umiejętność - czasami zwierzaki pomagają rozwiązać questa lub można się dowiedzieć czegoś ciekawego z dialogu z nimi. Niektóre mają nawet questy :)
Kolejna rzecz którą chce poruszyć to żywioły (ziemia, powietrze, ogień, woda):
- ogień: czary związane z ogniem i ciepłem. Sporo czarów może utworzyć na jakiś czas palącą się powierzchnię (wielkość powierzchni zależna od czaru) - poruszanie się po niej (bez odporności) jest równoznaczne z podpaleniem i obrażeniami od ognia. Ogień powoduje wyparowanie wody, roztopienie lodu oraz podpala olej i trucizny.
- woda: czary związane z wodą i lodem (np pociski lodowe). Można tworzyć kałuże, parę wodną (powstaje przy gaszeniu ognia) czy lód na powierzchni. Może gasić ogień i zamrażać wrogów.
- powietrze: czary związane z powietrzem oraz błyskawice. Błyskawice mogą ogłuszać przeciwników - rzucenie błyskawicy na kałuże/wodę czy w parę wodną porazi wszystkich którzy w niej stoją.
- ziemia: czary między innymi związane z truciznami oraz czar tworzący plamę oleju. Sam olej powoduje jedynie spowolnienie ale jest również łatwopalny, tak samo trucizna.
W grze są też beczki z wodą, olejem, truciznami. Np. rozwalenie beczki z olejem czy trucizną czymś ognistym spowoduje jej wybuch oraz podpali okolice. Mając dużo siły można takie beczki przenosić czy nawet wziąć ze sobą.
W grze jest też skradanie, wykrywanie ukrytych rzeczy, okradanie, crafting, identyfikacja przedmiotów.
#gry #divinity #rpg
Core i5 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 550 lub lepsza), 10 GB HDD
Odpadam w przedbiegach.
@Dru: Bliżej temu do Diablo czy Fallouta?
żeby zrozumieć fabułę i smaczki w tej części, trzeba grać od początku we wszystkie gry z tej serii?