Wpis z mikrobloga

Jako, że jestem zielony w kwestii CFD.

Wyjaśnijcie mi proszę dwa zagadnienia.

1.

Wrzucam 100$ na SHORT z dzwignią 5.

W XTB pokazuje wtedy -500$, jak kurs spada czyli ja zarabiam to -500 sie zmniejsza np. jest -490$.
Czyli w tym przypadku 500$ to jest wysokość maksymalnego zysku z danego CFD?

2. Jak ustawiam STOP LOSS na CFD to dostaje taki komunikat:

"Informujemy, że dla Twojej stop loss (SL) wykonywane są po aktualnej cenie rynkowej, która może okazać się gorsza od ceny ustalonej w zleceniu"


Czy to znaczy, że jak zostawię na weekend i coś sie wydarzy to na otwarciu mi zamknie depo na margin call albo wyzeruje czy coś jeszcze innego?

#gielda
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cebulowyInwestor:
1. Nie wiem o co chodzi, ale to nie jest maksymalny zysk, możesz zarobić tyle % ile spadnie dane aktywo * lewar.
2. Chodzi tylko o to, że jak ustawisz stop loss na cenie 15.60 to może Ci zamknąć shorta np po cenie 15.80, bo akurat takie tylko były zlecenia na rynku. To o czym piszesz też teoretycznie może się zdarzyć, ale no raczej się nie wydarzy (chyba że
  • Odpowiedz
@KMDZ: Jako biedak nie planuje grać daily CFD bo nie mam siły na gapienie się w ekran cały dzień.

Ale uważam, że jak trafi sie dwa, trzy razy w roku "okazja", to warto zaryzykować licząc sie z calkowitą utratą tej kasy która sie pakuje, niż później pluć sobie w bordę.
  • Odpowiedz
@cebulowyInwestor: Jako, że jestem ekspertem w CFD to już wyjaśniam
Jak zapinasz SELL za kwote -500 z lewarem 5x (1:20) to ten minus oznacza że masz pozycje SHORT i nic więcej. Jak zapniesz Long to będzie 500 (+500) to takie oznaczenie.
Zapinasz szorta za 500 usd....to jak cena jakiegoś instrumentu spadnie o 1% to zarobisz 5%...czyli twoje saldo będzie miało 525 USD...zarobek 25 USD.