Wpis z mikrobloga

Siemka, mam pytanie odnośnie różnic ciśnień spalin przy DPF. Mam Passata B8 2016 z silnikiem 240KM. Silnik ten ma dwa czujniki ciśnień spalin (G450, G505). Sprawdzałem sobie ciśnienia jednego i drugiego czujnika z użyciem nanometra (w skali do 60mbar). Porównania robiłem na włączonym zapłonie (bez uruchamiania silnika) - w taki sposób: podłączałem nanometr do wejścia czujnika, nabiłem ciśnienie do 60mbar. Wówczas sprawdzałem to co wskazuje nanometr i co pokazuje komputer pokładowy auta pod pozycją "różnic ciśnienia" (wykonałem to oddzielnie dla jednego i drugiego czujnika). Czy w taki sposób można sprawdzić czy czujniki/komputer wskazują poprawne ciśnienia? Jeśli tak, to czy "normalne" jest, że G505 (przed dpf) wskazuje przekłamania do góry o 30% względem nanometra? a od 0 do 10mbar pokazuje 0mbar? Drugi czujnik (G450) za dpf wskazuje 0mbar dla 0-20mbar na nanometrze (bez przekłamania na wyższych ciśnieniach). Dzięki z góry za odpowiedz.

  • 5
  • Odpowiedz
  • 0
@Choppex: Tak, wiem, że są te offsety - ale kiedy powinno się je ustawiać? Bo wiem, że w tych czujnikach jest użyta membrana która pomaga ustalać ciśnienie które jest podane po przewodzie. I w raz z wiekiem/użyciem ta membrana zużywa się i komputer przy obliczaniu ciśnienia uwzględnia to - i dokonuje tego przy pomocy tego offsetu? Obecnie mam wsadzone nówki sztuki bosha czujniki i nadal takie przekłamania mam - czy
  • Odpowiedz