Wpis z mikrobloga

Mam do naładowania 3 ogniwa li-ion z dynama rowerowego. Dynamo potrafi osiągnąć nawet około 100V, dlatego zastosowałem przetwornicę, która daje mi na wyjściu około 12,3V. Moc dynama to niby 3W. Teraz chciałbym ładować podczas jazdy akumulatory buforowo żeby mieć stale naładowane aku do oświetlenia. Czy moduł BMS ze zdjęcia wystarczy? czy muszę coś jeszcze dołożyć?
#elektronika #elektroda
Zgryd - Mam do naładowania 3 ogniwa li-ion z dynama rowerowego. Dynamo potrafi osiągn...

źródło: Zrzut ekranu 2024-05-19 112827

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@rybeczka: no właśnie tam pod obciążeniem to może nawet jakieś 0,1 spada. Miałem to już podłączone ale jedno ogniwo się wykrzaczyło i pociekła z niego brązowa maź i tak się zastanawiam czy to nie przez przeładowanie jakieś. Ogniwa nie były testowane, jakieś z odzysku i jak je ładowałem pierwszy raz to miały po 0V więc mogły być uszkodzone.
  • Odpowiedz
@Zgryd: do takich pakietów musisz dać ogniwa o tej samej pojemności i parametrach nie możesz dać jednego 2500mAh i drugiego 3500mAh i tak samo nie możesz dać 90% sprawnego do 30% sprawnego i jeszcze dodatkowo wszystkie muszą być naładowane najlepiej na full 4.2V

Z depakietu samsung kosztuje ~ 10zł na alledrogo
  • Odpowiedz
@Zgryd: te 100V to bez żadnego obciążenia. Wątpię, że 12v dasz radę wyciągnąć pod obciążeniem. Jak eksperymentowałem z tym to ledwo dawało radę podtrzymać zasilanie na smartfonie z odpalonym gps. I to przy kole 26". Przy 28" obroty są mniejsze i już nawet nie dało się mieć cały czas włączonego ekranu.
Oprócz bms potrzebujesz jeszcze mostek prostowniczy i przetwornicę step up/down (np XL6009). No i pamiętać, żeby nie włączać tego
  • Odpowiedz
  • 1
@ZaQ_1: Ja dałem przetwornicę która wytrzymuje 120V i bez obciążenia nic się jej nie dzieje. Mam silnik spalinowy, koła 24 cale, prędkość jazdy około 50km/h (w porywach do 65 ( ͡° ͜ʖ ͡°)) więc trochę inaczej u mnie to wygląda.
  • Odpowiedz