W jakim sklepie internetowym kupujecie części do swoich maszyn? Potrzebuję pokupować sobie zestawy uszczelek do zacisków hamulców bo z przodu prawa tarcza grzeje się mocniej niż lewa w mojej FZ6. Zrobiłem wstępne czyszczenie, nasmarowałem ile mogłem bez spuszczania płynu, ale mam wrażenie, że pomogło tylko trochę, więc chyba nie obejdzie się bez wymiany uszczelek pod tłoczkami i dokładniejszego czyszczenia.
@heheszkitroche: przy zaciskach nic sie nie smaruje. po pierwsze, ten smar ci splynie po nagrzaniu hamulcow, po drugie, jedynie co zrobi to bedzie lapal syf. juz pomijam, ze gumki tloczkow nie sa smaro czy olejoodporne.
@Steven_Hyde o czym ty w ogóle mówisz. Oczywiście że są smary hamulcowe odporne na temperaturę i jak najbardziej się smaruje prowadnice I tłoczki. Setki filmików na YouTube, książki serwisowe od producentów, ale ty wiesz lepiej.
@heheszkitroche: watpie aby ktos, kto smaruje TLOCZKI hamulcowe uj wi po co, mial akurat na stanie paste/smar ceramiczny. nie zmienia to faktu, ze smarowanie tloczkow to glupota. rzuc no ta ksiazka serwisowa producenta zalecajacego smarowanie tloczkow, czlowiek sie czegos nauczy na starosc. na yt to ludzie pasta miedziana smaruja hamulce, wiec machajcypapiez.jpg wyjasnij, po co smarowac prowadnice w zaciskach, skoro zakres ruchu zacisku to dziesiate czesci mm. zeby lapaly syf lepiej
Jak chcesz to ci niedowiarku jeszcze potem wrzucę zdjęcie konkretnego smaru który użyłem jak wrócę do domu, a póki co zapoznaj się z tym screenem z googla
@heheszkitroche: przecież to jest bullshit xD już pomijam że w motocyklu nie masz oslon przeciwpylowych na tloczkach więc smar tam będzie zbierał syf. #!$%@?, rob po swojemu na podstawie jakichś wpisow z dupy z forumsamochodowe xD to jest ta instrukcja serwisowa o której pisałes wcześniej?
@Steven_Hyde I dodam jeszcze że w każdym filmiku jaki obejrzałem z regeneracji zacisku na YT każdy mechanik także używał smaru jak wkładał tłoczki do zacisku.
@heheszkitroche: przeczytałeś ostatnie zdanie tekstu który zaznaczyłeś? jprd. ja tu o niesmarowaniu zaciskow jako "uzdatanianie" do jazdy czy element "obslugi", a ten mi wstawia procedurę składania do kupy gdzie wyraźnie mówią żeby wytrzeć pozostałości bo będzie syf zbieralo (-‸ლ) żaden smar tam niepotrzebny, przecież piszą że możesz użyć równie dobrze płynu hamulcowego. chodzi o to żeby nie zadrzeć nowej gumki na sucho. ona nie potrzebuje smaru do
@Steven_Hyde: Przeczytałem. Po prostu uznałem, że nadmiar to jest to co zostanie na krawędzi po całkowitym schowaniu się tłoczka. Przyznaję, że prawdopodobnie źle zinterpretowałem o co dokładnie chodziło bo to co mówisz, że gumka cofa tłoczek ma sens.
Zasugerowałem się filmikami typu: https://youtu.be/SleIayP5Gzw?si=UBvm9bnr9KaiMPvr&t=226, gdzie typ wali smaru po całości. Teraz jak oglądam inne to widzę, że niektórzy smarują tylko uszczelki w zacisku lub smarują paluchem po całości w środku, także metody
@heheszkitroche: jeśli prowadnice masz schowane i uszczelnione gumką tak że syf nie leci do srodka to mozna cieniutko smaru antykorozyjnie po prostu. ale wszystko co jest odsloniete nie ma sensu żeby smarowac. pamietaj, ze zakres pracy tloczka i zacisku to doslownie dziesiąta część milimetra więc to nie jest tak że smar robi tam cokolwiek więcej niż konserwuje.
#motocykle
https://www.neubert-racing.com/
Gdyby nie chcieli wysyłać do Polski to można skorzystać z pośrednika.
@heheszkitroche: ale co ty smarowales w ukladzie hamulcowym?
wyjasnij, po co smarowac prowadnice w zaciskach, skoro zakres ruchu zacisku to dziesiate czesci mm. zeby lapaly syf lepiej
Jak chcesz to ci niedowiarku jeszcze potem wrzucę zdjęcie konkretnego smaru który użyłem jak wrócę do domu, a póki co zapoznaj się z tym screenem z googla
źródło: temp_file5988321067331051370
Pobierzźródło: qwerty
Pobierzźródło: temp_file349603489928818452
PobierzZasugerowałem się filmikami typu: https://youtu.be/SleIayP5Gzw?si=UBvm9bnr9KaiMPvr&t=226, gdzie typ wali smaru po całości.
Teraz jak oglądam inne to widzę, że niektórzy smarują tylko uszczelki w zacisku lub smarują paluchem po całości w środku, także metody