Wpis z mikrobloga

W jakim sklepie internetowym kupujecie części do swoich maszyn? Potrzebuję pokupować sobie zestawy uszczelek do zacisków hamulców bo z przodu prawa tarcza grzeje się mocniej niż lewa w mojej FZ6. Zrobiłem wstępne czyszczenie, nasmarowałem ile mogłem bez spuszczania płynu, ale mam wrażenie, że pomogło tylko trochę, więc chyba nie obejdzie się bez wymiany uszczelek pod tłoczkami i dokładniejszego czyszczenia.

#motocykle
  • 17
  • Odpowiedz
@Steven_Hyde o czym ty w ogóle mówisz. Oczywiście że są smary hamulcowe odporne na temperaturę i jak najbardziej się smaruje prowadnice I tłoczki. Setki filmików na YouTube, książki serwisowe od producentów, ale ty wiesz lepiej.
  • Odpowiedz
@heheszkitroche: watpie aby ktos, kto smaruje TLOCZKI hamulcowe uj wi po co, mial akurat na stanie paste/smar ceramiczny. nie zmienia to faktu, ze smarowanie tloczkow to glupota. rzuc no ta ksiazka serwisowa producenta zalecajacego smarowanie tloczkow, czlowiek sie czegos nauczy na starosc. na yt to ludzie pasta miedziana smaruja hamulce, wiec machajcypapiez.jpg
wyjasnij, po co smarowac prowadnice w zaciskach, skoro zakres ruchu zacisku to dziesiate czesci mm. zeby lapaly syf lepiej
  • Odpowiedz
@heheszkitroche: przecież to jest bullshit xD już pomijam że w motocyklu nie masz oslon przeciwpylowych na tloczkach więc smar tam będzie zbierał syf. #!$%@?, rob po swojemu na podstawie jakichś wpisow z dupy z forumsamochodowe xD to jest ta instrukcja serwisowa o której pisałes wcześniej?
  • Odpowiedz
@heheszkitroche: przeczytałeś ostatnie zdanie tekstu który zaznaczyłeś? jprd. ja tu o niesmarowaniu zaciskow jako "uzdatanianie" do jazdy czy element "obslugi", a ten mi wstawia procedurę składania do kupy gdzie wyraźnie mówią żeby wytrzeć pozostałości bo będzie syf zbieralo () żaden smar tam niepotrzebny, przecież piszą że możesz użyć równie dobrze płynu hamulcowego. chodzi o to żeby nie zadrzeć nowej gumki na sucho. ona nie potrzebuje smaru do
  • Odpowiedz
@Steven_Hyde: Przeczytałem. Po prostu uznałem, że nadmiar to jest to co zostanie na krawędzi po całkowitym schowaniu się tłoczka. Przyznaję, że prawdopodobnie źle zinterpretowałem o co dokładnie chodziło bo to co mówisz, że gumka cofa tłoczek ma sens.

Zasugerowałem się filmikami typu: https://youtu.be/SleIayP5Gzw?si=UBvm9bnr9KaiMPvr&t=226, gdzie typ wali smaru po całości.
Teraz jak oglądam inne to widzę, że niektórzy smarują tylko uszczelki w zacisku lub smarują paluchem po całości w środku, także metody
  • Odpowiedz
@heheszkitroche: jeśli prowadnice masz schowane i uszczelnione gumką tak że syf nie leci do srodka to mozna cieniutko smaru antykorozyjnie po prostu. ale wszystko co jest odsloniete nie ma sensu żeby smarowac. pamietaj, ze zakres pracy tloczka i zacisku to doslownie dziesiąta część milimetra więc to nie jest tak że smar robi tam cokolwiek więcej niż konserwuje.
  • Odpowiedz