Wpis z mikrobloga

@Warchlak1: @kimunyest95
1.2 MPI to bezpośredni predecesor współczesnego (2011+) 1.0 MPI.
1.0 MPI jest udoskonalonym i ciut zmniejszonym 1.2 MPI.
Z kolei 1.2 MPI powstało na bazie legendarnego 1.6 MPI poprzez obcięcie 1 cylindra. 1,2 MPI w poprawionych wersjach 12v 2007+ jest bardzo dobrym silnikiem. Ludzie robią na nim setki tysięcy km (w wersjach 12v 2007+). Także nadaje się do zagazowania (przy czym na gazie do delikatnej jazdy).

Jeśli chcesz kupić
  • Odpowiedz
  • 0
@Adamfabiarz ok dziękuję kolego za objaśnienie tylko że chodzi mi o coś innego. W ogłoszeniu jest vw polo 2010 rok, 1.2 benz, 60 KM. Moje pytanie czy 60km to właśnie MPI czy MPI 1.2 miały 70km?
  • Odpowiedz
@kimunyest95: Dacii nie mówię kategoryczne nie.

@Warchlak1 Tak, 100% MPI. Te 1.2 MPI wychodziły zarówno w wersji 60 KM i 70 KM. I wersja 60 KM godna rozważenia jak najbardziej, bo może spokojniejsza osoba nią jeździła i nie pałowała silnika. A między 60 i 70 KM nie ma jakieś diametralnej różnicy bo jedna ma 108 Niuta, a druga zaledwie 4 więcej - 112 Nm, w v max różnią się bodajże o
  • Odpowiedz
@Warchlak1: Jeśli Twoim priorytetem jest to by auto było możliwie jak najbardziej bezawaryjne, to z podanych przez Ciebie opcji szukałbym w pierwszej kolejności Polo V z podstawowym silnikiem (tym 60 albo 70 KM), w drugiej kolejności Fiesta (ale stroń od silników 1.0 EcoBoost ! ). Golfa i Focusa bym sobie całkowicie odpuścił, bo lepiej kupić coś mniejszego, ale bardziej zadbanego, niż większego, ale bardziej zaniedbanego.

Z budżetem 14 tys. nie ma
  • Odpowiedz
@sopelowski: Odradzam bo #!$%@? sprawę z paskiem w kąpieli olejowej. Też mam auto z paskiem w kąpieli olejowej, ale u mnie to działa (kevlarowy, wzmacniany pasek), a w Ecoboostach pęka przedwcześnie. W UK EcoBoost ma przezwisko EcoBoom. Oprócz problemów z paskami są inne, np. zdarzyło się niejednokrotnie, że uszczelka pod głowicą puściła przy przebiegu kilkudziesiąt tys. km.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz lepszy taki niż jak w koncernie Stelantis gdzie #!$%@? kompletnie pasek w kąpieli olejowej w silniku 1.2 puretech pasek jest tak kijowy,powinien wytrzymać 160kkm a łuszczy się już koło 70kkm i zatyka kanały olejowe.Pieprzyć ople,citroeny,fiaty,peugeoty i jeepy z tym gównem.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: po poprawkach zmienili na lancuch, a uszczelka pada od przegrzania silnika przez ubytki plynu ( wada fabryczna)
-> konstrukcja nastawiona na maksymalnie szybkie rozgrzewanie i niskie emisje itd
Ale od 2019 wzwyz chyba juz znacznie poprawili te silniki
  • Odpowiedz
@sopelowski: Coś tam niby poprawili, ale tu mówimy w kontekście zakupu starszego niż 5-letniego auta przez OPa

@Kustosz-Jabulkowy To niewielka pociecha porównywać się do najprawdopodobniej na tą chwilę najgorszego XXI-wiecznego silnika. Jakbym miał jeszcze tego swojego starego, wypierdzianego Golfa IV w BASICu bez klimy i trzeciej od dołu wersji silnikowej, i ktoś mi zaproponował wymianę auta na takie z silnikiem PureTech, to nawet jakby miałby dopłacić mi 10 tys. zł, to
  • Odpowiedz