Wpis z mikrobloga

Gdzie jest największy wybór kół albo jakaś porównywarka? Może ktoś wyjaśnić symbole w DT Swiss, np. X, XR, XM, XRC?

Jak kupię te (najpopularniejsze aluminiowe), to zyskam tylko jakieś 200 gramów:
https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-mtb/cross-country/xr-1700-spline

NOLIMITED ma fajny konfigurator kół karbonowych, ale wiele osób pisze, że ich koła pękają.

EVANLITE nie czytałem za dużo.

A powiedzcie mi te - choć drogie, ale na oficjalnej stronie tańszych karbonowych nie ma - czy one są przystosowane tylko pod SRAM i trzeba adapter, żeby zamontować na nich kasetę Shimano?

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-dt-swiss-xrc-1200-spline-pd36625/

BTW ostatnio chyba u nich zamawiałem dropper i była opcja dostawy do punktu, płatność na miejscu. A teraz nie ma. No nic, znajdę inny sklep, który taką opcję oferuje. Żadne bliki, paypo, raty - od czasów covidowych posługuję się głównie gotówką.

A coś z tego?

https://lemonbike.eu/mtb-wheels/

Wziąłbym cokolwiek karbon 30 mm z uszczelnianymi piastami, ale serio boję się, że przy bardziej agresywnej jeździe koła się połamią albo nawet złożą. Poza tym różnica w prędkości musi być zauważalna.

Przypominam sobie, że ktoś w Rzeszowie składał koła, ale już nie pamiętam, kto, a pewnie by coś złożył taniej. Już miesiąc to się ciągnie, bo nie mam czasu i dzisiaj zamiast jeździć, to grzebię i szukam. Najchętniej zleciłbym komuś upgrade wg wytycznych, niestety mój mechanik boi się odpowiedzialności i zamontuje, co mu dostarczę do serwisu.

Reszta upgrade będzie tak wylądać:
- hamulce XT 4 tł.
- opony Vittoria Barzo 2.35 (jeszcze doczytam, bo jest kilka opcji)
- lżejsza kaseta jeśli zużyta (obecnie jest deorka)
- lżejsze pedały i buty
- (opcjonalnie) amor wyższy model (jest Fox Rhytm)

#rower #mtb
  • 5
  • Odpowiedz
Jak kupię te (najpopularniejsze aluminiowe), to zyskam tylko jakieś 200 gramów:


@SendMeAnAngel: bez obrazy, ale brzmisz jak ktoś, kto myśli że jak kupi koła za kilka koła to nagle automagicznie mu wzrosną średnie prędkości o nie wiadomo ile...
  • Odpowiedz
Trzymajmy się wstępnych założeń, bo inaczej to nie ma sensu:

- wew. szer. 30 mm (dziś to standard)
- karbon lub lekkie aluminium
- uszczelniane piasty bez oporów
- wytrzymała konstrukcja
- raczej z hookami (różne sa opinie o hookless, ale jeśli to bezpieczne, to wszystko jedno)

Którym producentom można zaufać? Te DT Swiss trochę drogie.

Trochę wytłukę te koła w górach, może zahaczę o bike parki, dlatego wytrzymałość jest priorytetem.

W
  • Odpowiedz
Szkoda dnia. Wieczorem jeszcze raz siądę i podliczę wagę po róznych modyfikacjach. Oprócz wagi znaczenie ma też masa rotująca kół i mimo wszystko karbonowe obręcze powinny szybciej przyspieszać. Przejście z 25mm na 30mm zadziała na odwrót, zwiększy się moment bezwładności, a jak to wpłynie na prędkość, to nie umiem tego obliczyć.

Szkoda, że nie ma z kim pogadać na temat upgrade ani w necie, ani lokalnie. Tyle osób ze sklepów jeździ, a
  • Odpowiedz
Co do kół to bym się szarpnął nawet na DT Swiss najnowszy model, tylko to są hooklessy, z których opona może wypaść i działo się tak nawet w zawodowych ekipach (zarówno w MTB i na szosie).
  • Odpowiedz